دلایل نیاز کسب و کارها به استخدام کپی رایتر + ویدئوی سخنرانی ست گادین در تد

در پست قبلی مربوط به حوزه کپی رایتینگ، در خصوص چیستی کپی رایتینگ نوشتم و توضیحات مختصری در خصوص این شغل پردرآمد ارائه کردم. در این نوشته قصد دارم در مورد دلایل نیاز کسب و کارها به استخدام کپی رایتر بنویسم.

 

پست مرتبط: کپی رایتینگ چیست ؟ + سخنرانی تد درمورد ارتباط بین طراحی ساده و فروش بهتر

 

نقش کپی رایتر در کسب‌وکارها

در حال حاضر هرروزه چندین میلیون محتوا در فضای وب منتشر می‌شود. یعنی درواقع مخاطب در مقابل سیلی از محتوا قرار گرفته است که باید بر اساس نیاز و خواسته خود بخشی از آن را انتخاب کند. همچنین در وب فارسی رفته‌رفته بازاریابی محتوا تبدیل به استراتژی اصلی کسب‌وکارها می‌شود و در حال جایگزین شدن تبلیغات سنتی و روش‌های تبلیغاتی متداول این روزها است.

با توجه به این شرایط، میدان اصلی رقابت کسب‌وکارها با یکدیگر در فضای وب شکل گرفته است. همه کسب‌وکارها می‌کوشند تا در فضای وب بهتر دیده شوند، در گوگل رتبه‌های بهتر را به دست بیاورند و درنهایت بهتر و بیشتر بتوانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

در چنین شرایطی، کپی رایتینگ یک نوع بازاریابی درون‌گرا است که به‌جای رفتن به دنبال مشتری تلاش می‌کند از طریق نوشتن مقالات، پست‌های وبلاگ و طراحی اینفوگرافی‌ها باعث جذب مخاطب به فضای اختصاصی کسب‌وکار شده و مرتبط‌ترین و ارزشمندترین محتوا را در اختیار او قرار دهد تا بتواند علاوه بر منتفع کردن مشتری، اهداف کسب‌وکار را هم محقق نماید.

 

پست مرتبط: روش‌های نوشتن یک متن ترغیب کننده + سخنرانی یک تبلیغ نویس در تد

 

چرا حضور در فضای وب برای کسب‌وکارها مهم است؟

امروزه ۶۱ درصد مردم قبل از خرید یک کالا یا خدمت ابتدا آن را در فضای وب جستجو می‌کنند. این کار قبل از اخذ تصمیم و اقدام به خرید صورت می‌گیرد. همچنین ماهانه بیش از ۱۲ میلیارد جستجو در فضای وب صورت می‌گیرد. علاوه بر این موضوع نرخ متوسط کلیک بر روی آگهی‌های پولی هم تنها ۲ درصد است.(+)

با این توضیحات مشخص می‌شود که چرا کسب‌وکارها به دنبال استفاده از کپی رایتر هستند. کپی رایترها با تولید محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطب، باعث افزایش تعداد مراجعه به سایت می‌شوند که این کار موجب می‌شود استخدام و به‌کارگیری کپی رایتر مفیدتر و اثربخش‌تر از بسیاری از روش‌های بازاریابی برونگرا باشد.

یک کپی رایتر که در استخدام یک کسب‌وکار است می‌تواند با تولید و انتشار محتوای مفید، جذاب، باکیفیت، مرتبط و منحصربه‌فرد در وب‌سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی، به‌راحتی انبوه مشتریان را به سمت صفحات اینترنتی مربوط به این کسب‌وکار هدایت کرده و باعث کسب شهرت برند در بازار و در میان مردم شود.

 

پست مرتبط: ۱۱ فرمان دیوید اگیلوی درزمینه کپی رایتینگ

 

لزوم توجه به نتایج موتورهای جستجو

مواردی که در ادامه ارائه می‌شود نشانگر لزوم استخدام کپی رایترها در کسب‌وکارها است:

 

کسب ۶۰ درصد کلیک‌های ارگانیک توسط سه نتیجه اول گوگل

.سه رتبه اول گوگل در جستجوها، ۶۰ درصد کلیک‌های ارگانیک را به خود اختصاص می‌دهند(+) این در حالی است که شاید بسیاری از کسب‌وکارها با مشاهده این آمار نیازی به استخدام کپی رایتر نبینند و تنها به استخدام متخصص سئو بسنده کنند.

درحالی‌که با استخدام متخصص سئو، حداکثر اتفاقی که می‌افتد، حضور در رتبه‌های بالای گوگل در کلمات کلیدی خاص است. بعدازاین مرحله لازم است که پس از کلیک مخاطب بر روی لینک موجود در رتبه‌های بالای نتایج جستجو، محتوای یافت شده بتواند نظر و توجه او را جلب کرده و بر روی دکمه برگشت به نتایج کلیک نکند.

بخش بزرگی از این وظیفه مهم بر عهده کپی رایتر است تا کلیک‌های انجام‌گرفته بر روی لینک نتایج جستجو را به مشتری تبدیل کند. البته فرایند تبدیل مراجعه‌کننده وب‌سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی به مشتری، فرایندی پیچیده و زمان‌بر است ولی کپی رایتر در این فرایند نقش مهمی را بر عهده دارد.

البته این موضوع را هم نباید از نظر دور داشت که امروزه یکی از وظایف اصلی سئو توسط کپی رایترها صورت می‌گیرد که با تولید محتوای مناسب باعث جذب مخاطب زیادی از طریق موتورهای جستجو می‌شوند.

 

پست مرتبط: راز اصلی نوشتن یک متن تبلیغاتی عالی (کپی‌رایتینگ)

 

محلی شدن نتایج جستجوی گوگل

بسیار از نتایج جستجوی گوگل در خصوص کسب‌وکارها شکلی محلی به خود گرفته است و تلاش گوگل بر این است که با توجه به موقعیت جغرافیایی جستجو کننده، نزدیک‌ترین کسب‌وکار را ازنظر موقعیت مکانی به مخاطب خود معرفی کند.

این موضوع لزوم توجه صاحبان کسب‌وکار به بحث مهم کپی رایتینگ را نشان می‌دهد که می‌توانند از این طریق ترافیک زیادی را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنند.

 

پست مرتبط: ۷ تکنیک مفید کپی رایتینگ

 

افزایش روزافزون مخاطب در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی

هر روز که می‌گذرد ضریب نفوذ اینترنت در مناطق مختلف کشور و طبقات مختلف جامعه افزایش یافته و میزان حضور افراد در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این موضوع لزوم حضور پررنگ‌تر کسب‌وکارها در این فضا و تولید محتوای جذاب، باکیفیت و منحصربه‌فرد را بیش‌ازپیش آشکار می‌سازد.

کسب‌وکارهایی که نتوانند در این موقعیت، فعالیت مناسبی را به انجام برسانند و جایگاه خود را تثبیت کنند، در آینده شرایط و جایگاه درخوری نخواهند داشت. این موضوع اهمیت و لزوم به‌کارگیری کپی رایترها را بیشتر مشخص می‌کند.

 

پست مرتبط: در کپی‌رایتینگ از مزایای واقعی محصول استفاده کنید!

 

جمع‌بندی

در این پست سعی کردم تا از طریق ارائه موضوعات و آمار مرتبط لزوم به‌کارگیری کپی رایترها را به‌منظور رشد و توسعه کسب‌وکارها ارائه کنم. مطالب و موضوعات ارائه‌شده در اینجا بیشتر معطوف به این موضوع بود که نقش فضای وب، شبکه‌های اجتماعی و محتوای منتشرشده در آن‌ها نقش مهمی در موفقیت و رشد کسب‌وکارها ایفا می‌کند و این کپی رایترها هستند که می‌توانند با عملکرد مناسب خودشان زمینه را برای این امر مهیا کنند.

 

پست مرتبط: انواع تیتر اصلی در کپی رایتینگ

 

چگونه ایده‌های خود را گسترش دهیم؟

در ادامه می‌توانید یک سخنرانی تد را ببینید که در آن ست گادین نویسنده کتاب گاو بنفش از ایده بازاریابی خود می‌گوید. او ایده ناب خود را به شیوه‌ای جذاب و جالب ارائه می‌کند و با طنزهای میان سخنرانی به‌خوبی پیام خود را به مخاطبان عرضه می‌کند.

پست مرتبط: تد چیست ؟ (همه چیز درباره کنفرانس های تد)

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

3 دیدگاه

    1. سلام خانم حوائی
      از طریق دکمه‌ای که در گوشه پایین سمت راست باکس مربوط به ویدئو وجود دارد، می‌توانید ویدئو را به صورت تمام صفحه (Full Screen) مشاهده کنید.
      ممنونم از لطف شما
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *