راز اصلی نوشتن یک متن تبلیغاتی عالی (کپی‌رایتینگ)

در ادامه سلسله مطالب با موضوع «تکنیک‌های کپی‌رایتینگ و مهارت‌های یک کپی‌رایتر»، در این پست قصد داریم در مورد  یکی از اصول اصلی نوشتن یک متن کپی‌رایتینگ عالی مطالبی را ارائه نماییم.

 

از کلماتی در متن خود استفاده کنید که افراد هدف شما را به بهترین نحو ممکن متقاعد کند.

 

در نوشتن یک متن کپی‌رایتینگ چرخ را از اول اختراع نکنید. متن‌های تبلیغاتی مختلف را مطالعه کنید و از بهترین و متقاعدکننده‌ترین متون تبلیغاتی الهام بگیرید.

 

هدف ما متن‌های تبلیغاتی نیستند که از نظر ما خوب و جالب به نظر می‌رسند. یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند این است که آگهی‌های تبلیغاتی را براساس سرگرم‌کننده بودن برای عامه مردم قضاوت می‌کنند. برخی افراد و کپی‌رایترها، قطعات کوتاه سرگرم‌کننده و جالب تولید می‌کند که به آنها قطعات تجاری می‌گویند ولی اغلب باعث فروش زیاد و افزایش فروش نمی‌شوند.

 

منظور ما از الهام گرفتن از متن تبلیغاتی، متنی است که تاثیرگذاری و قدرت خود را با کسب نتیجه مورد انتظار نشان داده است. برای مثال متن ایمیل کوتاهی که توجه میلیون‌ها مخاطب را به خود جلب کرده و باعث درآمد چند میلیون دلاری شده است.

 

چرا کپی‌رایترهای حرفه‌ای از «مجموعه متن‌های منتخب کپی‌رایتینگ» استفاده می‌کنند؟

 

یک «مجموعه متن‌های منتخب کپی‌رایتینگ» مجموعه‌ای از آگهی‌های تبلیغاتی تاثیرگذار، نامه‌های نتیجه‌بخش، مجموعه سرتیترها، به اضافه تکه‌ها و قطعاتی از متن‌های تبلیغاتی که دربازار فروش خوبی داشته‌اند و باعث کسب درآمد بالا شده‌اند، می‌باشد. یک «مجموعه متن‌های منتخب کپی‌رایتینگ» که از تعدادی از متن‌ها و با دقت انتخاب شده است، برای بسیاری از کمپین‌های کپی‌رایتینگ نقطه شروع و یک ضرورت محسوب می‌شود.

 

این موضوع دقیقا شبیه استفاده وکلا از یک فرم اولیه برای تهیه پیش‌نویس یک سند قانونی می‌باشد. طراحان وب نیز از روشی مشابه استفاده می‌کنند و کار خود را با یک ساختار وب اولیه شروع می‌کنند و در ادامه آن فرم پایه را شخصی‌سازی می‌کنند.

 

مشکل استفاده از «مجموعه متن‌های منتخب کپی‌رایتینگ»، محتوا و متن پیام جدید است. بسیاری از نویسندگان تازه کار (و اغلب  نویسندگان حرفه‌ای) هنگام استفاده از یک متن منتخب و آماده در یک متن تبلیغاتی، ریزه‌کاریهای لازم را برای انطباق کامل متن با شرایط جدید انجام نمی‌دهند و بسیاری از اصول مورد غفلت آنان واقع می‌گردد.

 

فرمول و روش کسب پیروزی در صورتی که به درستی به کار برده نشود، باعث شکست بزرگی خواهد شد.

 

هنر گوش دادن

 

خوشبختانه، ما یک سری از ابزارهای نوین داریم که می‌توانیم با استفاده از آنها متن‌های تبلیغاتی را به زبان‌های جدید مشتریانمان بنویسیم و نتایج خوبی هم کسب کنیم.

 

نوشتن یک متن تبلیغاتی عالی

 

بسیاری از بازاریابان به اشتباه فکر می‌کنند که رسانه‌های اجتماعی جایی برای گفتگو می‌باشد. آنها معتقدند که این رسانه‌ها ابزاری برای مخابره گسترده پیام‌ها و سنجش پاسخ‌ها و بازخوردها می‌باشد.

 

امروزه اینترنت یک زمین بازی است که در آن پاسخ مستقیم بلافاصله از طرف مخاطب دریافت می‌شود.

 

بازاریاب‌ها با توجه به شرایط بازار تصویر واضح و روشنی از مشتریان خود ندارند و دانش و معلومات آنها در این زمینه بسیار ناقص و معیوب می‌باشد. در این شرایط فضای وب قدرتمندترین ابزار تحقیقات و کسب اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

 

نوشتن یک متن تبلیغاتی عالی

 

سایت‌هایی نظیر توئیتر و فیسبوک می‌توانند جملات مخاطبین شما را که از آرزوها، امیدها، ترس‌ها، نگرانی‌ها و نارضایتی‌های خود می‌گویند، عینا به شما منتقل کنند. این رسانه‌ها همچنین می‌توانند کلماتی را که مردم هنگام جستجو کردن اطلاعات به صورت کلمات و عبارات کلیدی استفاده می‌کنند و همچون یک معدن طلا ارزشمند هستند، در اختیار شما قرار دهند تا برای SEO مورد استفاده قرار گیرند.

 

بازاریابی از طریق ایمیل و وبلاگ این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا به طور مستمر با مشتریان در ارتباط بوده و تشخیص دهید که آنها چه چیزی را و به چه صورت می‌خواهند. مهمتر از همه اینکه این ابزارها، پاسخ و عکس‌العمل مشتریان را به محصولات و تولیدات شما نشان می‌دهند.

 

استفاده از کلمات مناسب

 

«مجموعه متن‌های منتخب کپی‌رایتینگ» همچنان جایگاه خود را دارا می‌باشد و کپی‌رایترهای باهوش همچنان از آن به عنوان ابزار کار مفید و کاربردی استفاده می‌کنند.

 

نوشتن یک متن تبلیغاتی عالی

 

این روزها سرتیترها و کلمات کلیدی گوگل ادوردز بسیار مؤثرتر از سرتیترها و کلمات کلیدی ایمیلهای تبلیغاتی می‌باشد و نبایستی مورد غفلت واقع گردد.

 

کپی‌رایترهای ماهر و باتجربه همچنان این توصیه قدیمی مادربزرگ‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند:

 

«شما دو گوش دارید و یک دهان، پس دو برابر آن مقدار که حرف می‌زنید گوش کنید.»

 

مهارت‌های مشترک بین کپی‌رایتر و بازاریاب محتوا

 

همانند بازاریابان محتوا، کپی‌رایترها هم به یک سری مهارت‌های حیاتی و مهم نیاز دارند که عبارتند از:

 

  • نحوه انجام تحقیقات مؤثر

 

  • متخصص بودن در صنعت مورد فعالیت

 

  • آشنایی با نحوه برقراری ارتباط با خوانندگان

 

جمع‌بندی

 

در این مقاله به فایلی با عنوان «مجموعه متن‌های منتخب کپی‌رایتینگ» اشاره شد که ابزار کار بسیار مهم و مفید کپی‌رایترهای حرفه‌ای می‌باشد و از میان متن‌ها و تیترهای تاثیرگذار در فروش انتخاب شده‌اند و گفته شد که علاوه بر انتخاب متن‌ها، نحوه استفاده از آنها نیز دارای اهمیت بوده و استفاده نادرست از این فایل می‌تواند موجب شکست و عدم دستیابی به اهداف شود.

 

در ادامه به نقش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی نوین و استفاده درست از آنها برای پی بردن به خواسته‌ها و علایق مشتریان پرداخته شده و به این موضوع اشاره شد که روش درست استفاده از این امکانات و روش‌های نوین نیز بسیار مهم می‌باشد که می‌تواند در میزان فروش و کیفیت بازاریابی تاثیرگذار باشد.

 

همچنین گفته شد که یکی از مهارت‌ها و اصول مهم بازاریابی و کپی‌رایتینگ گوش دادن و کسب اطلاعات از دیگر منابع می‌باشد که بایستی همواره مدنظر قرار گرفته شود.

 

در انتهای مقاله نیز سه مورد از مهارت‌های مشترک بین یک کپی‌رایتر و یک بازاریاب محتوا عنوان شد که عبارتند از مهارت انجام تحقیق، دارا بودن تخصص در صنعت و مهارت برقراری ارتباط با مخاطب می‌باشد.

 

مطالب مرتبط:

کپی‌رایتینگ و هدف اصلی کپی‌رایتر

انواع تیتر اصلی در کپی‌رایتینگ

انتخاب تیترهای نتیجه‌بخش در کپی‌رایتینگ

چگونه یک تیتر عالی بنویسیم؟

ساختار یک متن (کپی‌رایتینگ) ترغیب‌کننده

در کپی‌رایتینگ از مزایای واقعی محصول استفاده کنید!

نحوه تعیین مزایای واقعی محصول در کپی‌رایتینگ

اهمیت ارائه پیشنهاد در کپی‌رایتینگ

مفید بودن این نوشته را تضمین می‌کنیم!

۷ تکنیک مفید کپی‌رایتینگ

طول متن تبلیغاتی (کپی‌رایتینگ) چقدر باشد؟

۱۰ روش نوشتن یک متن تبلیغاتی (کپی‌رایتینگ) – بخش اول

۱۰ روش نوشتن یک متن تبلیغاتی (کپی‌رایتینگ) – بخش دوم

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *