انتخاب تیترهای نتیجه‌بخش در کپی رایتینگ

در پست اول از سری مطالب تکنیک‌های کپی رایتینگ و مهارت‌های یک کپی رایتر، ابتدا به مهارت اصلی یک کپی رایتر حرفه‌ای که همان ساده، واضح و موجز نوشتن می‌باشد، تاکید کردیم. این مهارت برای یک کپی رایتر بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.

 

در ادامه اهمیت انتخاب عنوان اصلی مناسب را شرح دادیم و از قول باب بلای (Bob Bly)  به عنوان یک کپی‌رایتر حرفه‌ای و نویسنده کتاب The Copywriter’s Handbook، هشت دسته از تیترهای اصلی ترغیب‌کننده را که به فروش بیشتر منجر می‌شوند، برشمردیم که عبارتند از: تیتر اصلی بی‌واسطه (Direct Headline)، تیتر اصلی با واسطه (Indirect Headline)، تیتر اصلی خبری، تیترهای اصلی چگونه (How-to) ، تیتر اصلی پرسشی ، تیتر اصلی امری،  تیتر اصلی توجیه‌کننده (Reason Why) و تیتر اصلی گواهی‌کننده.

 

 در ادامه این سلسله نوشته‌ها، توضیحاتی در مورد نحوه نوشتن تیترهای نتیجه‌بخش ارائه می‌شود.

 

نوشتن تیترهای نتیجه‌بخش

 

هر کپی رایتر و هر روزنامه‌نگاری از اهمیت یک تیتر قوی مطلع است و همچنین یک وبلاگ‌نویس که ترکیبی از شغلهای کپی رایتری و روزنامه‌نگاری است، از تاثیر یک تیتر اصلی خوب در جلب توجه مخاطب به خوبی آگاه می‌باشد.

 

علیرغم بدیهی بودن اهمیت تیتر خوب، بسیاری از افراد کار انتخاب تیتر مناسب برای نوشته‌ی خود را دست‌کم می‌گیرند و توجه کافی به این موضوع ندارند. بنابراین ما در اینجا سعی خواهیم کرد مثال‌ها، حقایق و راهنماهایی را که به شما کمک می‌کنند تا تیترهای بهتری بنویسید، بیان نماییم. همچنین این موارد به شما خواهند آموخت که تا چه حد بر تیترها تمرکز کنید.

 

قانون ۵۰-۵۰ عنوان‌های اصلی

 

براساس نظر بسیاری از کپی رایترها در دوره‌های مختلف تاریخی، شما باید نصف کل زمان صرف شده برای نوشتن یک پست ترغیب‌کننده را به نوشتن عنوان اصلی آن اختصاص دهید. بنابراین درصورتی که یک پست وبلاگی برای شما و کسب و کارتان بسیار مهم می‌باشد، لازم است برای نوشتن عنوان آن زمان کافی در نظر بگیرید.

 

تکنیک‌های کپی‌رایتینگ و مهارت‌های یک کپی‌رایتر (بخش سوم)

 

دیوید اگیلوی (David Ogilvy)، اسطوره تبلیغ نویسی کاملا به اهمیت و قدرت تیتر اصلی متن و تاثیر آن بر خوانده شدن یا نشدن نوشته توسط مخاطب آگاه بود. او این عنوان اصلی معروف را بعد از ۱۰۴ بار سعی و خطا، برای یک آگهی اتومبیل انتخاب کرد:

 

در یک ساعت رانندگی ۶۰ مایلی، تنها چیزی که شما در رولز رویس جدید می‌شنوید، صدای تیک تیک ساعت روی داشبورد می‌باشد …

 

تکنیک‌های کپی‌رایتینگ و مهارت‌های یک کپی‌رایتر (بخش سوم)

 

جن شوارتز (Gene Schwartz) کپی رایتر مشهور اغلب کل هفته را صرف ۵۰ کلمه یک متن فروش – تیتر اصلی و پاراگراف آغازین – می‌کرد. این ۵۰ کلمه مهمترین قسمت یک متن ترغیب‌کننده هستند و طبیعتا نوشتن آن وقت زیادی می‌گیرد.

 

قانون ۸۰-۲۰ تیترهای اصلی

 

در اینجا به برخی از آمارهای جالب اشاره می‌شود.

 

به طور متوسط ۸ نفر از ۱۰ نفر فقط تیتر اصلی را مطالعه خواهند کرد و تنها ۲ نفر از ۱۰ نفر بقیه متن را خواهند خواند. این یکی از رموز قدرت تیتر اصلی و علت اینکه تیتر اصلی میزان تاثیر کل متن را مشخص می‌کند، می‌باشد.

 

انتخاب عنوان‌های اصلی بهتر به معنای شانس بیشتر شما برای پیروز شدن بر متوسطها و همچنین خوانده شدن متن‌تان توسط درصد بالایی از خوانندگان می‌باشد.

 

نوشتن یک تیتر اصلی خوب موفقیت متن شما را تضمین نمی‌کند. مزیتی که یک عنوان اصلی خوب دارد، در صورت همراه بودن با متن عالی و یا یک پیشنهاد خوب مثمرثمر خواهد بود.

 

ولی یک متن عالی با یک تیتر اصلی بد و یا حتی متوسط محکوم به خوانده نشدن توسط مخاطبان می‌باشد.

 

در بخش بعدی به چگونگی نوشتن یک تیتر اصلی عالی خواهیم پرداخت.

 

منبع

 

مطالب مرتبط:

کپی‌رایتینگ و هدف اصلی کپی‌رایتر

انواع تیتر اصلی در کپی‌رایتینگ

چگونه یک تیتر عالی بنویسیم؟

ساختار یک متن (کپی‌رایتینگ) ترغیب‌کننده

در کپی‌رایتینگ از مزایای واقعی محصول استفاده کنید!

نحوه تعیین مزایای واقعی محصول در کپی‌رایتینگ

اهمیت ارائه پیشنهاد در کپی‌رایتینگ

مفید بودن این نوشته را تضمین می‌کنیم!

۷ تکنیک مفید کپی‌رایتینگ

 

[kkstarratings]

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *