در کپی‌رایتینگ از مزایای واقعی محصول استفاده کنید!

 

مزایای واقعی محصول در کپی‌رایتینگ

 

در ادامه سلسله مطالب با موضوع «تکنیک‌های کپی‌رایتینگ و مهارت‌های یک کپی‌رایتر»، در این پست قصد داریم در خصوص یکی از مهم‌ترین قوانین نوشتن متن تبلیغاتی که تاکید بر مزایای واقعی محصول در کپی‌رایتینگ می‌باشد، مطالبی ارائه کنیم.

یکی از قوانین مهم یک متن تبلیغاتی مناسب و تاثیرگذار تاکید بر مزایای واقعی محصول/خدمات به جای تاکید بر مشخصات و ویژگی‌های آن می‌باشد. به بیانی دیگر سعی کنید تا مزیت حاصل از هر کدام از ویژگی‌های محصول/خدمات را بیان کنید تا بتوانید هر چه بیشتر مشتری را برای خرید ترغیب نمایید.

این قانون باید همیشه رعایت شود تا متن ما تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. در ادامه یکی از موارد توضیح داده می‌شود.

مزایای جعلی

برجسته کردن و بیان مزایای مربوط به هر ویژگی محصول/خدمات در نگاه اول کاری بسیار آسان به نظر می‌رسد ولی این کار در عمل دشوار می‌باشد.

کپی‌رایترها معمولا در نهایت با مزایای جعلی متن خود را آماده می‌کنند.

به نظر کپی‌رایتر معروف  کلایتون میکپیس (Clayton Makepeace)عنوان کردن مزیت جعلی در نوشته تبلیغاتی باعث مرگ آن می‌شود  و آن را بی‌خاصیت می‌کند. بنابراین شما باید مراقب استفاده از مزایای جعلی و دروغ در محتوای تبلیغاتیتان باشید. به عنوان مثال او این تیتر را در نظر می‌گیرد:

«به طور طبیعی قند خون خود را تنظیم کنید!»

این جمله بسیار مفید به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ ولی در عمل، یک مزیت واقعی در تیتر وجود ندارد.

مزایای واقعی

میکپیس توصیه می‌کند برای بررسی اینکه در متن ما از مزیت واقعی استفاده شده است یا نه، از تست مخصوص «ضربه  به پیشانی» که به نام او ثبت شده است، استفاده کنیم. آیا تا کنون برایتان اتفاق افتاده است که از یک خواب عمیق بیدار شوید و ضربه‌ای به پیشانی خود بزنید و فریاد بزنید: «ای وای! من باید قند خونم رو به صورت طبیعی تنظیم کنم.»

چنین اتفاقی هیچ‌وقت نیفتاده است. بنابراین مجاب کردن کسی به اینکه برای این «مزیت» پولی پرداخت کند و آن را بخرد، به نظر کاری دشوار می‌رسد.

در اینجا روشی را که میکپیس مزیت واقعی را در تیتر اصلی شناسایی می‌کند، به شما نشان می‌دهیم.

در واقع هیچ کس نمی‌خواهد سطح قند خون خود را کنترل کند. اما همه دوست دارند از بدبختی حاصل از نابینایی، … سردی، بی‌حسی و دردناکی پاها و بقیه اعضای بدن … قطع عضو … و مرگ ناگهانی ناشی از دیابت در امان باشند.

حتی یک فرد پرریسک هم می‌خواهد از عوارض وحشتناک دیابت در امان باشد. این مورد مزیت اصلی محصول مورد نظر ما می‌باشد.

چند مثال

در ادامه چند مثال در مورد تکنیک مورد استفاده میکپیس ارائه می‌شود:

  • بیان تکنولوژی و روشهای تهیه‌ی مورد استفاده در تهیه محصول در تبلیغات مواد خوراکی اهمیتی برای مشتری ندارد. بلکه آنچه اهمیت دارد و مزیت واقعی به شمار می‌رود، فواید خوردن آن ماده خوراکی بر سلامتی و عملکرد درست بدن می‌باشد. به عنوان مثال باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی شود، باعث کاهش چربی خون شود و … .
  • در تبلیغات خودرو بیان تنها تکنولوژی‌های مورد استفاده در خودرو و ویژگی‌های فنی آن کافی نمی‌باشد. بلکه بهتر است آثار و تبعات وجود آن تکنولوژی و دارا بودن آن ویژگی‌ها به عنوان مزیت مطرح شود. نظیر افزایش راحتی سرنشینان و کاهش خستگی ناشی از مسافرت طولانی، بالا بردن امنیت جانی راننده و مسافران، تامین هوای مطبوع‌تر و … .
  • در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی فنی شبکه اینترانت یک شرکت، بازگو کردن تعداد کارمندان با مدرک معتبر و تعداد تکنسین‌های باتجربه و همچنین لیست تجهیزات فنی شرکت خدمات‌دهنده کافی نمی‌باشد بلکه بهتر است مزایای واقعی این امکانات که عبارتند از خدمات دهی به موقع و مطمئن، کمترین مشکل و قطعی در شبکه شرکت و … در متن تبلیغات گفته شود.

 

منبع

 

مطالب مرتبط:

کپی‌رایتینگ و هدف اصلی کپی‌رایتر

انواع تیتر اصلی در کپی‌رایتینگ

انتخاب تیترهای نتیجه‌بخش در کپی‌رایتینگ

چگونه یک تیتر عالی بنویسیم؟

ساختار یک متن (کپی‌رایتینگ) ترغیب‌کننده

نحوه تعیین مزایای واقعی محصول در کپی‌رایتینگ

اهمیت ارائه پیشنهاد در کپی‌رایتینگ

مفید بودن این نوشته را تضمین می‌کنیم!

۷ تکنیک مفید کپی‌رایتینگ

طول متن تبلیغاتی (کپی‌رایتینگ) چقدر باشد؟

راز اصلی نوشتن یک متن تبلیغاتی عالی (کپی‌رایتینگ)

 

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *