منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۶۴)

برای مطالعه محتوای منتخب دو هفته گذشته می‌توانی بر روی لینک‌های زیر کلیک کنی.

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۶۲)

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۶۳(

 

۱. خطر رقیق شدن

محمدرضا شعبانعلی در روزنوشته ها

نوشته‌های رقیق: زمانی که سرعت نوشتن ما از سرعت خواندن‌مان پیشی می‌گیرد و آن‌چه به درون ذهن خود می‌ریزیم، در مقایسه با برون‌ریزی‌های زبان و قلم‌مان، ناچیز می‌شود.

رابطه‌های رقیق: وقتی در دامِ شبکه‌بازی و شبکه‌سازی گرفتار می‌شویم و فکر می‌کنیم هر یک آشنای تازه و یک کارت ویزیت بیشتر، به قدرت شبکه‌ی ارتباطی‌مان می‌افزاید.

برند رقیق‌شده: وقتی یک برند، در هر جایی برای هر چیزی خرج می‌شود و توان و تمرکز و منابعِ در دسترس‌اش چنان کاهش می‌یابد که «وعده‌ی اصلی برند» و «حداقل انتظارات از آن برند» دیگر برآورده نمی‌شوند.

برای مطالعه متن کامل یادداشت روی لینک پایین کلیک کنید.

مطالب نوشته نشده | از عشق به مقیاس تا ایران مال

 

یادداشت مرتبط: مدل ذهنی رشد و مدل ذهنی ثابت، نقطه تمایز افراد موفق و ناموفق

 

۲. مدل ذهنی پونی ما

امین کاکاوند در وبلاگ شخصی‌اش

ما، معتقد است که اعتماد مهم‌ترین مولفه ساخت یک بیزینس است. شاید به همین خاطر است که وقتی در اوج بیماری مجبور شد که برای سرمایه‌گذار ارائه بدهد، وقتی با پرسش سرمایه‌گذار در مورد اینکه آینده تنسنت را چطور می‌بیند روبرو شد، جواب داد که «نمی‌دانم». او در کمال صداقت برخورد کرد و همین برخورد هم باعث شد که سرمایه‌گذار به آن‌ها اعتماد کند.

او کاملا به این واقعیت آگاهی دارد که محصولات تنسنت در ابتدای راه، یک کپی از محصولات مشابه خارجی بوده‌اند. اما به نظر او ایده‌ها در چین چیز مهمی نیستند و مهم شیوه اجراست. همینطور او در سال ۲۰۰۹ تقلید از محصولات خارجی را یک فرصت بزرگ دانست و از نیوتن نقل قول کرد که اگر ما توانستیم آینده را ببینیم، به لطف ایستادن روی شانه بزرگان بود.

برای مطالعه متن کامل این نوشتار روی لینک پایین کلیک کنید.

قسمت سیزدهم سری مدل ذهنی : پونی ما، ناشناخته‌ترین خالق غول‌های اینترنتی

 

یادداشت مرتبط: الگوبرداری از مدل ذهنی به جای تقلید از رفتارها

 

۳. ویژگی‌های یک نوشته خوب

زهرا شریفی در وبلاگ شخصی‌اش

نوشتۀ خوب می‌تواند نیازی را از مخاطب برطرف کند. حالا چه نیاز اصلی مثل حل مشکل باشد چه انتقال یک حس خوب. ممکن است گاهی متن یا کتابی را بخوانیم و چیز جدیدی به ما اضافه نکند (محال است) اما حال و حس خوبی در ما به‌جای بگذارد که همیشه همراهمان بماند و درعین‌حال صدا، شخصیت و فردیت نویسنده را هم حفظ کند.

توانایی نگارش یک متن خوب لزوماً موهبتی نیست که با تولد فرد همراهِ او باشد. مهم تلاش و پشتکار است. با این دو ویژگی می‌توانیم نوشته‌های خودمان را بهبود ببخشیم.

با کلیک بر روی لینک پایین این یادداشت را مطالعه کنید.

۴ ویژگی یک نوشتۀ خوب

 

یادداشت مرتبط: معجزه نوشتن و نیروی شفابخش حمایت عاطفی

 

۴. تلاش‌های ما و انتظاراتی که از دیگران داریم

میثم مدنی در وبلاگ شخصی‌اش

شما لزومی نداره پاسخ کارهای بزرگ و خوبتون رو بگیرید. لزومی نداره همون اندازه که زمان می‌گذارید نتیجه بگیرید. اصلا حتی معلوم نیست کارتون درست هست در این حد هزینه گذاشتن یا نه (یعنی خودمشغولی باشه که باید یکم مواظب این بخش باشید)، لزومی نداره درک بشید. لزومی نداره همون اندازه که برای فرزندتون زمان گذاشتید احترام و خدمت ببینید.دیگران لزومی نداره خسارت خوش‌گذرانی شما رو در ماشین گرون‌قیمتتون بدن، شما انتخاب کردید که در یک ماشین خوب سوار شید و دیگران این تصمیم رو نگرفتن.

روی لینک پایین کلیک کنید و متن این یادداشت را بخوانید.

پورشه و موتورسیکلت بی‌گلگیر

 

یادداشت مرتبط: انتظارات و تأثیر آن بر روابط ما با دیگران

 

۵. همدردی‌های مصنوعی

میلاد در روزنوشته‌های من

احساسات عمیق در نوشته‌ها و گفته‌ها در قالب کلماتی چون عشق و هم‌دردی و هم‌دلی و شجاعت و صمیمانه رسوب نمی‌کنند، آن‌ها در گفته‌های عادی و اعمال و کارهای ما جاری می‌شوند. هم‌دردی ما سرریز می‌کند در تلاش‌هایمان برای خلاص کردن عزیزمان از مشکلاتی که برایش پیش‌ آمده، از تلاش برای فکر کردن برای راه‌حلی برای او، از گذاشتن ساعاتی وقت و شنیدن حرف‌های او، وگرنه لغزاندن دست‌ها بر روی دکمه‌های کیبرد برای نوشتن جملاتی تکراری که بارها و بارها شنیده‌ایم از پس هر نا‌اهلی برمی‌آید.

برای خواندن متن کامل یادداشت روی لینک پایین کلیک کنید.

هم‌دردی‌‌های پلاستیکی و رسوب کرده

 

یادداشت مرتبط: گزینه ب | معرفی کتاب

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *