منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۶)

برای مطالعه محتوای منتخب دو هفته پیش می‌توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۵)

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۴)

 

۱. ناامیدی از نویسندگی

افراد بسیاری را دیده‌ام و می‌بینم که زمانی وبلاگ نویسی می‌کرده‌اند و اکنون دیگر خبری از نوشتن نیست. این افراد طوری با فیس و افاده به وبلاگ نویسان این روزها می‌نگرند که انگار به یک فرد عقب‌مانده عصر حجری نگاه می‌کنند.

این وبلاگ نویسان سابق انگار می‌خواهند با زبان بی‌زبانی به وبلاگ نویسان امروز بگویند که ما زمانی کلی وبلاگ نویسی کرده‌ایم و الان دیگر زمان این کارها سپری شده است. غافل از اینکه وبلاگ نویسی و نویسندگی محدود به دوره و بازه زمانی خاصی نیست. تا زمانی که بشر بر روی این کره خاکی حضور داشته باشد، نوشتن و مکتوب کردن افکار، دیدگاه‌ها، نظرات و داستان‌ها هم استمرار خواهد داشت. البته این امکان وجود دارد که شکل و شیوه آن عوض شود، همان‌طور که در طول تاریخ روش‌های نوشتن و ثبت کردن تغییرات زیادی داشته‌اند، ولی ذات نوشتن همیشه وجود خواهد داشت.

وبلاگ نویس و نویسنده موفق کسی است که بتواند این کار را جزئی از کارهای روزمره‌اش قرار داده و محدود به یک دوره و محدوده زمانی خاص نکند.

شاهین کلانتری در پستی که منتشر کرده، سه دلیل برای اینکه افراد در ابتدا یا میانه راه نویسندگی از آن ناامید می‌شوند، عنوان نموده است.

در بخشی از این نوشته می‌خوانیم:

همه‌چیز زیر سر مطالعه است. زمانی هر قلمزن حرفه‌ای و ثابت‌قدمی، مطالعه را جزو عادت ثابت خودش می‌دانست؛ اما امروز در کلاس‌های نویسندگی باید از نوقلمون (!) خواهش و تمنا کرد که منتی بر سر کتاب‌ها بگذارند و هر روز یکی دو صفحه ورق‌بازی کنند!

عدم آشنایی با فرم‌های تازه، بی‌توجهی به متون کلاسیک، کندی در تسلط بر زبان، همه و همه می‌توانند نفس نویسندگی ما را ببرند.

برای مطالعه پست شاهین کلانتری بر روی لینک زیر کلیک کنید.

۳ دلیل ناامیدی از نویسندگی

 

پست مرتبط: ۷ توصیه برای نویسندگی موفق

 

۲. در جستجوی خلاقیت

خلاقیت یک توانایی دوست‌داشتنی است که افراد پیوسته به دنبال تقویت آن در خود و فرزندانشان هستند. دلیل آن هم این است که یکی از وجوه اشتراک افراد موفق در زمینه‌های مختلف، داشتن خلاقیت و بهره بردن از آن به بهترین شیوه ممکن است.

در کتاب‌ها و مقالات مختلف، توصیه‌های متعددی برای تقویت خلاقیت صورت گرفته است. زهرا شریفی هم در پستی در وبلاگش، ۵ ویژگی افراد خلاق را توضیح داده که با الگوبرداری از آن‌ها می‌توان گام مثبتی در جهت بهبود خلاقیت فردی برداشت.

در بخشی از این نوشته می‌خوانیم:

خلاقیت و ابتکار شامل مجموعه‌ای از ایده‌های بزرگ است. آنچه نیاز داریم کار سخت، اعتمادبه‌نفس و تمرکز عمیق روی هدفی است که در ذهن داریم.

ما همیشه نتیجه کار افراد را می‌بینیم اما از کارهایی که پشت پرده انجام می‌دهند و مرارت و سختی‌هایی که متحمل می‌شوند غافلیم.

برای مطالعه این پست زهرا شریفی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

۵ ویژگی آدم‌های خلاق

 

پست مرتبط:  خلاقیت و اعتماد به نفس لازم برای خلاق بودن

 

۳. غلبه بر احساس تردید در توانایی‌های خود

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست‌به‌گریبان هستند، تردید در توانایی‌های فردی و احساس ناشایستگی در انجام برخی امور است. گاهی اوقات این شک و تردید تا جایی پیش می‌رود که فرد از انجام کار منصرف می‌شود و آن را به سرانجام نمی‌رساند.

احساس ناتوانی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. فاطمه مختاری در زومیت، مقاله‌ای در این مورد نوشته و سه دلیل را برای آن برشمرده است.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم:

حقیقت این است که تمام افراد سالم با احساس تردید نسبت به‌خود روبرو می‌شوند. تمام افراد اطراف شما نیز برخی اوقات در مورد جذابیت، هوش یا استحقاق موفقیت خود به شک می‌افتند؛ هرچند ممکن است که ظاهری پر اعتمادبه‌نفس را از خود به‌نمایش بگذارند.

اجازه ندهید احساس تردید به‌خود باعث ایجاد این باور شود که توانایی یا آمادگی برای انجام کاری را ندارید. به‌خود یادآور شوید که هر فردی، حتی در بالاترین رتبه‌های شغلی نیز گاهی برای اطمینان به‌خود دچار تردید می‌شود.

مقاله فاطمه مختاری در زومیت را می‌توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید.

توهم ناشایستگی چگونه شکل می‌گیرد

 

پست مرتبط: ترس از رشد و پیشرفت

 

۴. راه نجات از شرایط دشوار فضای کسب‌وکار

یکی از مشکلاتی که امروزه مردم با آن مواجه‌اند و بسیاری از افراد هم منفعلانه در حال مطالعه و مخابره اخبار آن از طرق مختلف هستند، تورم، بیکاری و شرایط وخیم اوضاع اقتصادی کشور است.

در این شرایط برخی افراد روش‌ها و شیوه‌های مختلفی را برای مقابله با مشکلات و معضلات موجود به کار می‌گیرند ولی اکثریت تنها تماشاگر هستند و منتظرند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد.

محسن صالحی کمرودی در پستی به این موضوع پرداخته و پیشنهادهای خوبی برای غلبه بر مشکلات بازار کار این روزها ارائه کرده است. در بخشی از این نوشته می‌خوانیم:

اگر واقعاً فکر می‌کنی چیز ارزشمندی در چنته داری که دیگران قدردان نیستند، دست‌کم خودت می‌توانی ارزش خودت را بدانی. کسب‌وکاری راه بیندازی و از مهارت و دانش و تخصص خود پول در بیاوری.

در واقع، خودت، خودت را استخدام کن. خودت کارآفرین، ارزش‌آفرین و به قول قدیمی‌ها آقا یا خانم خودت باش.

برای مطالعه پست محسن صالحی کمرودی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

در این وضعیت تورم و بیکاری چه کنیم؟

 

پست مرتبط: تصمیم‌گیری و اقدام به‌موقع، لازمه موفقیت

 

۵. یک تکنیک برای زیباسازی متن‌ها در وردپرس

وبلاگ نویسان همواره در پی یادگیری روش‌ها و تکنیک‌هایی برای بهبود ظاهر وبلاگ خود به ساده‌ترین شیوه ممکن هستند. البته در وب‌سایت‌ها و دوره‌های آموزشی فیزیکی و الکترونیکی مختلف، انواع و اقسام این تکنیک‌ها و روش‌ها آموزش داده می‌شوند.

هفته پیش داود شاکری استاد در پستی که در وبلاگش منتشر کرد، روشی را برای افزودن باکس رنگی به نوشته‌ها در وردپرس بدون استفاده از افزونه معرفی کرد.

برای مطالعه پست داود شاکری استاد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

افزودن باکس رنگی به نوشته‌ها در وردپرس (بدون نیاز به افزونه)

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *