تصمیم‌گیری و اقدام به‌موقع، لازمه موفقیت

تصمیم‌گیری و اقدام

بسیاری از افراد آرزوها و اهداف بزرگی در سر دارند که معمولاً برای دست‌یابی به آنها، برنامه‌ها و روش‌هایی هم سراغ دارند.

در خیلی از مواقع هم تا مرحله برنامه‌ریزی پیش می‌روند ولی در آن مرحله به بعد از ادامه کار بازمی‌مانند.

درواقع این موضوع همیشه یک مشکل اساسی برای بسیاری از ماها بوده است که در مسیر دستیابی به بسیاری از آرزوها و اهداف بزرگ قبل از رسیدن به مرحله عمل متوقف شده‌ایم.

به تعویق انداختن، نقطه مقابل تصمیم‌گیری است و یک دشمن رایج است که باید شکست داده شود.

«ناپلئون هیل»

برای مثال موارد زیر را در نظر بگیرید:

شخصی که می‌خواهد کسب‌وکاری راه‌اندازی کند ولی هنوز تصمیم قطعی نگرفته است.

کارمندی که از شغلش راضی نیست و دوست دارد استعفا داده و به فعالیت موردعلاقه‌اش بپردازد ولی هنوز شک دارد که این کار درست است یا نه.

خانمی که مدت‌هاست دوست دارد رانندگی یاد بگیرد ولی هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

فردی که می‌خواهد وبلاگ شخصی‌اش را راه‌اندازی کند ولی همچنان جرئت این کار را پیدا نکرده است و احساس می‌کند که توان قدم گذاشتن در این مسیر را ندارد.

این‌ها نمونه‌هایی از ضعف در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات هستند که در مرحله تفکر و تخیل متوقف‌شده‌اند.

این‌گونه ضعف در اقدام‌ها باعث می‌شود موفقیت و پیشرفت در زندگی افراد برای مدت‌ها به تعویق بیفتد و شاید اصلاً اتفاق نیفتد.

از جایی که هستی شروع کن. ازآنچه در اختیارداری استفاده کن. آنچه می‌توانی انجام بده.

«آرتور اش»

باید از یکجایی شروع کرد و بعد از اخذ تصمیم نهایی اقدام کرد. سعی کنید از هر آنچه در اختیاردارید بهره ببرید و در اولین فرصت به برنامه‌هایتان جامه عمل بپوشانید.

تصمیم‌گیری و اقدام

در ابتدای کار، زیادی سخت نگیرید و سعی کنید با حداقل امکانات شروع کنید و در ادامه کار مهارت‌ها و امکانات لازم را مهیا کنید.

تنها راه غلبه بر ترس، مواجهه با آن است و مطمئناً با منتظر ماندن و گذر زمان مشکلی حل نخواهد شد و تنها اتفاقی که می‌افتد از دست دادن زمان و فرصت‌های موجود است.

چه شما بتوانید کاری را انجام دهید و یا اینکه آرزو داشته باشید که بتوانید انجام دهید، انجام آن کار را شروع کنید. بی‌باکی و جسارت در ذات خود نبوغ، قدرت و جادو را دارد.

«یوهان ولفگانگ گوته»

پس تنها اقدام لازم برای شروع یک کار بزرگ، تصمیم گرفتن و اقدام کردن در اولین فرصت است. البته اصولاً این تصمیمات یک‌شبه به وجود نیامده‌اند و زمان زیادی برای رسیدن به نتایج نهایی صرف شده است و تنها حلقه مفقوده در این میان، اقدام در جهت تصمیم است.

اقدام نهایی بسیار مهم و تعیین‌کننده است. اینکه تردیدی به دل راه ندهید و زود دلسرد نشوید.

لازم است این موضوع را مدنظر داشته باشید که کسب موفقیت در هر زمینه‌ای مطمئناً کاری زمان‌بر و طولانی است که تنها افرادی به آن دست می‌یابند که پشتکار داشته باشند و به‌راحتی ناامید نشوند.

انسان‌های ناموفق، بدون استثنا و تقریباً در تمام موارد یک عادت دارند؛ در تصمیم‌گیری نهایی بسیار کند هستند و اغلب در ایجاد تغییرات در این تصمیمات به‌سرعت عمل می‌کنند.

«دارن هاردی»

موارد زیر را درنظر بگیرید:

فردی که وبلاگی راه‌اندازی می‌کند و بعد از یک ماه که بازدیدکننده‌ای ندارد، وبلاگ نویسی را رها کرده و به دنبال فعالیت دیگری می‌رود.

شخصی که کسب‌وکاری راه‌اندازی می‌کند و وقتی دریکی دو ماه اول به سود نمی‌رسد، آن کسب‌وکار را تعطیل می‌کند و بلافاصله کار دیگری را شروع می‌کند.

فردی که وارد فعالیت در بورس اوراق بهادار می‌شود و به‌محض اینکه اولین ضرر و زیان را در خریدوفروش سهام متحمل می‌شود، بلافاصله بازار را ترک می‌کند.

همه این افراد در سریع‌ترین زمان ممکن ناامید شده و تصمیم خود را تغییر داده‌اند.

برای موفقیت در هر کاری تلاش و پشتکار و مداومت لازم است و تنها کسانی به پیشگامان یک عرصه تبدیل می‌شوند که دیوانه‌وار در آن زمینه به تلاش و کوشش بپردازند و به‌راحتی ناامید نشوند.

مردمان دنیا به دو دسته تقسیم می‌شوند. اقلیتی که «تعادل» را کنار گذاشته‌اند تا دنیا را بسازند و اکثریتی که به لطف آن اقلیت «تعادل» را در «زندگی» تجربه می‌کنند.

«محمدرضا شعبانعلی»

برای اینکه در یک زمینه خاص موفق شوید، باید به‌راحتی از فعالیت و تلاش در آن زمینه ناامید و دلسرد نشوید و باپشتکار خاصی به فعالیت خستگی‌ناپذیر در آن زمینه ادامه دهید.

هر آنچه مغز می‌تواند تصور کند و به آن باور داشته باشد، دست‌یافتنی است.

«ناپلئون هیل»

بنابراین اگر هدفی بزرگ در سر دارید، برای دست یافتن به آن، ترس‌هایتان را کنار گذاشته و در اولین فرصت اقدام کنید و سعی کنید به‌هیچ‌وجه تحت تأثیر حرف‌های اطرافیان قرار نگیرید.

باقدرت در مسیر حرکت کنید و دیوانه‌وار تلاش کنید. به‌راحتی از دستیابی به اهداف ناامید نشوید. اگر باقدرت ادامه دهید، مطمئناً به اهداف و خواسته‌هایتان دست خواهید یافت.

البته همیشه در مسیر دستیابی به اهداف و موفقیت‌ها، راهنمایی‌ها و نظرات با تجربه‌ها و بزرگان هر زمینه را مدنظر داشته باشید و هیچ‌وقت از تجارب آنان غافل نشوید که این مشاوره‌ها و راهنمایی‌ها، یکی از پیش‌نیازهای اصلی طی کردن موفقیت‌آمیز مسیر هستند.

 

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

بهترین روش دستیابی به موفقیت

عادت هفتم از هفت عادت مردمان مؤثر

افکار و عادت‌های محدودکننده

اولین شرط دستیابی به اهداف

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *