منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۲۳)

منتخبی-از-محتوای-منتشرشده-در-فضای-وب-23

برای مطالعه محتوای منتخب دو هفته گذشته می‌توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۲۱)

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۲۲)

 

۱. معرفی فئودور داستایفسکی و آثارش

سروش فتحی (کافه بوک) مقاله‌ای کامل و جامع در معرفی فئودور داستایفسکی و آثارش نوشته و او را به شکلی جذاب و خواندنی معرفی کرده است. مطالعه این معرفی برای من بسیار لذت‌بخش بود.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم:

وقتی کسی را با شکنجه می‌کشند رنج و درد زخم‌ها جسمانی است. و این عذاب جسمانی آدم را از عذاب روحی غافل می‌کند، به طوری‌که تنها عذابی که می‌کشد از همان زخم‌هاست تا بمیرد. حال آنکه چه بسا درد بزرگ، رنجی که به راستی تحمل‌ناپذیر است از زخم نیست بلکه در اینست که می‌دانی و به یقین می‌دانی که یک ساعت دیگر، بعد ده دقیقه دیگر، بعد نیم دقیقه دیگر، بعد همین حالا، در همین آن روحت از تنت جدا می‌شود و دیگر انسان نیستی و ابداً چون و چرایی هم ندارد. بزرگ‌ترین درد همین است که چون و چرایی ندارد. (رمان ابله – صفحه ۳۹ – ترجمه سروش حبیبی)

برای مطالعه این مقاله در کافه بوک بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فئودور داستایفسکی

 

مطلب مرتبط:  جملات برگزیده از کتاب « هنر ظریف بی خیالی »

 

۲. توصیه‌هایی برای تولید محتوای شخصی اثربخش

چند وقتی هست که نوشته‌های سامان فائق را در فضای آنلاین دنبال می‌کنم. ایشان مطالب مفید و آموزنده‌ای در وبلاگ شخصی و سایر حساب‌های شخصی‌اش در پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌کند.

هفته گذشته مطلبی در وبلاگ مهندس سامان فائق منتشر شد با موضوع تولید محتوای شخصی که در آن توصیه‌هایی در خصوص تولید محتوای شخصی به گونه‌ای اثربخش و ارزش‌آفرین در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است.

در بخشی از این نوشته می‌خوانیم:

… تمامی ما در ضمیر ناخودآگاه خود به دنبال پرسونال برندینگ هستیم. شاید تعداد زیادی از ما معنای دقیق آن را ندانیم یا روش‌های علمی آن را نشناسیم ولی همه به دنبال ساختن یک چهره ایده‌آل برای خودمان هستیم. مطمئناً که ساختن خود ایده‌آل کم‌زحمت نیست و شبکه‌های اجتماعی به ما این اجازه را می‌دهد بدون تلاش، چهره دلخواه خودمان را در ذهن مخاطبان خود تصویر کنیم. …

برای مطالعه این یادداشت سامان فائق بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تولید محتوای شخصی

 

مطلب مرتبط: مشخصه های یک پست وبلاگ مفید و پرمخاطب

 

۳. عشق به موبایل

این روزها در بسترهای مختلف و به بهانه‌های متعدد از مضرات و آسیب‌های فضای اینترنت و استفاده بیش‌ازحد از گوشی موبایل سخن گفته می‌شود؛ اما آیا واقعاً موبایل و اینترنت برای ما مضر هستند؟

شاهین کلانتری در یادداشتی از عشق به موبایل و فضای اینترنت گفته و دلیل بسیاری از آسیب‌های این فضا را به‌خوبی بیان کرده است.

در بخشی از این نوشته می‌خوانیم:

اینکه رابطه ما با اینترنت از اندازه خارج می‌شود یا مدام دچار تشویش و سوءتفاهم می‌شویم، به خاطر نقص ما در معماری یک رابطه است.

از کلیشه‌ها جدا شویم، اینترنت واقعیت زندگی ماست. زندگی مجازی و حقیقی در هم تنیده شده است.

طبعاً با ذهن و زبان نسبتاً غنی، چت فرصتی طلایی برای افزودن ظرافت بیشتر به یک رابطه و بروز احساسات عمیق است.

برای مطالعه این یادداشت شاهین کلانتری بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ما عاشق موبایل نیستیم…

 

مطلب مرتبط: اتیکت حضور در شبکه‌های اجتماعی + سخنرانی تد در مورد شبکه‌های اجتماعی

 

۴. پرسش و پرسشگری

طاهره خباری این هفته پستی در ادامه سلسله پست‌هایش در مورد اهمیت سؤال پرسیدن و نقش آن در زندگیمان نوشته که به نظرم مطالعه آن می‌تواند برای هر کسی قابل‌تأمل باشد.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

… یک پرسش می‌تواند پاسخ مشخصی نداشته باشد و حالت پرسشی یا علامت سؤال نداشته باشد. همچنین یک پرسش می‌تواند در قالب کلمات نیز بیان نشود. به عبارتی حالات و زبان بدن ما نشان از پرسشگری و جستجو برای یافتن پاسخ سوالی می‌دهد.

برای مطالعه این یادداشت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کمی درباره پرسشگری

 

مطلب مرتبط: سؤالاتی برای شناخت بهتر خود جهت دستیابی به موفقیت در کسب و کار

 

۵. گذشته‌ای که همه آرزویش را دارند

یکی از حسرت‌های غالب افراد جامعه دل‌خوشی‌ها، صمیمیت‌ها و خوبی‌های گذشته هست. افراد زیادی را می‌بینیم که بسیار اندوه زمان‌های قدیم را می‌خورند که چقدر بهتر از امروز بود.

پانیذ فسحت یادداشتی در این مورد نوشته و به خطای ذهنی افراد در مورد گذشته و خاطرات آن پرداخته است.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

همه ما کتاب حافظ را در خانه خود داریم و اگر کمی اهل شعر و شاعری هم باشیم این کتاب را در دست که گرفتیم و از شعر آن سرمست شدیم، احتمال دارد با خود بگوییم این شاعر عجب زندگی دل‌نشینی داشته و ای‌کاش ما هم در همان زمان زندگی می‌کردیم. حالا کافی است کتاب شرح جلالی بر زندگی حافظ را بخوانید و می‌بینید که چقدر تصورات شما نسبت به همین دوره تاریخی متفاوت است.

برای مطالعه این یادداشت پانیذ فسحت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

گذشته فانتزی

 

مطلب مرتبط: تسلط بر افکار شخصی لازمه داشتن خلاقیت و کارایی در زندگی

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *