منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۱۵)

برای مطالعه محتوای منتخب دو هفته پیش می‌توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۱۳)

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۱۴)

 

۱. اهمیت و ضرورت مطالعه مجدد کتاب‌ها و متون مختلف

یکی از موضوعاتی که بسیاری از کتاب‌خوانان از آن غافل هستند و توجه زیادی به آن نمی‌کنند، مطالعه مجدد کتاب‌ها است. این کار که توسط بسیاری از بزرگان هم توصیه شده است چندان جدی گرفته نمی‌شود.

رحمت‌الله علامه در وبلاگش مطلبی در مورد این موضوع نوشته و با مقایسه تماشای مجدد فیلم با مطالعه مجدد کتاب، به نکات آموزنده و قابل‌توجهی اشاره کرده است.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

گیر افتادن در دامِ «دیگه چی اتفاقی خواهد افتاد» نه‌تنها در هنگام مشاهده فیلم،‌ حتا در هنگام خواندن نوشته در سطح وب، مطالعه کتابی و گوش دادن به فایل صوتی‌ای به منظور یادگیری نیز وجود دارد.

برای مطالعه یادداشت رحمت‌الله علامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

درباره اهمیت مرور دوباره؛ چرا بعضی مطالب را دو یا چندین بار مرور می‌کنم؟

 

مطلب مرتبط: کتابخوانی یا وبخوانی ؟ کدام بهتر است ؟

 

۲. روش‌های کسب درآمد با تولید محتوا

با توجه به افزایش روزافزون نقش محتوا در کسب‌وکارها و زندگی مردم، افراد زیادی هستند که به این کار روی آورده‌اند و مهارت خوبی هم در این حوزه پیدا کرده‌اند.

یکی از سؤالات پرتکرار این روزها، روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا است.

عباس صادقی در مقاله‌ای با تمرکز بر بازار محتوا در ایران به این موضوع پرداخته و توضیحات جامع و کاملی در مورد آن ارائه کرده است.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم:

تا زمانی که در موضوعی مطالعه نداشته باشید، نمی‌توانید یک محتوای خوب ارائه کنید. کسی که شغل کشاورزی دارد، نمی‌تواند کارهای تخصصی یک مکانیک را صرفاً به این خاطر که چند باری ادوات کشاورزی خود را تعمیر کرده است انجام دهد. پس شما هم برای اینکه محتوای خوبی تولید کنید، ابتدا باید با موضوع آشنا باشید و سپس روی مهارت تولید محتوای خوب خود تمرکز داشته باشید.

برای مطالعه مقاله عباس صادقی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟

 

مطلب مرتبط: راه‌اندازی کسب و کار با بازاریابی محتوا

 

۳. ایجاد توازن میان کار و زندگی

یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد صحبت از آن و مطالعه در مورد آن هیچ‌وقت دمده نمی‌شود، حفظ توازن بین کار و زندگی است. در این مورد کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر شده است.

این بار جف بزوس توصیه‌هایی در این مورد داشته که به نظر من کاربردی‌تر، ارزشمندتر و واقع‌بینانه‌تر از توصیه‌های رایج در فضای وب هستند.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم:

این موضوع مربوط به آن نیست که چند ساعت را در خانه یا محل کار صرف می‌کنید؛ بلکه در مورد انرژی‌ای است که به هر دو بخش زندگی خود اختصاص می‌دهید. اگر از ساعات کار طولانی‌مدت لذت می‌برید و به شما کمک می‌کند در خانه احساس حضور داشته باشید، به رویه خود ادامه بدهید.

این مقاله در فرصت امروز منتشر شده است که برای مطالعه آن می‌توانید بر روی لینک پایین کلیک کنید.

روش‌های کاربردی جف بزوس برای ایجاد توازن میان کار و زندگی

 

مطلب مرتبط: معیار شما برای سنجش کیفیت زندگی خودتان چیست؟

 

۴. تعداد وبلاگ‌های موجود در فضای وب

وبلاگ نویسی اولین بار در سال ۱۹۹۴ متولد شد و بعدازآن توسعه آن روزافزون بوده و با گذشت زمان استقبال بیشتری از آن به عمل آمده است.

یکی از افراد فعال این روزهای وب فارسی که پیوسته وبلاگ شخصی خود را به‌روز می‌کند، بهراد جاود است که هفته گذشته یادداشتی با موضوع تعداد وبلاگ‌های موجود در فضای وب نوشت.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

از روزی که در سال ۱۹۹۴ پدیده وبلاگ متولد شد، کمتر کسی فکر می‌کرد تا این حد گسترده شود. اگر به همین آمار در طی چند سال گذشته نگاهی بیندازیم می‌توانیم آهنگ رشد وبلاگ‌ها را بهتر درک کنیم. مثلاً در اکتبر سال ۲۰۱۱ تعداد کل وبلاگ‌ها چیزی حدود ۱۷۳ میلیون عدد تخمین زده شده بود، این در حالی است که طبق آمار Nielsen، تعداد وبلاگ‌ها در انتهای همان سال یعنی سال ۲۰۱۱ به چیزی حدود ۱۸۱ میلیون عدد رسیده است.

برای مطالعه این یادداشت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دقیقاً چند وبلاگ در دنیای پهناور وب وجود دارد؟

 

مطلب مرتبط: مشخصه های یک پست وبلاگ مفید و پرمخاطب

 

۵. افزایش لذت در زندگی

با توجه به افزایش استرس‌ها و تنش‌های روزمره در زندگی افراد، جستجو در پی یافتن فرصت‌ها، موقعیت‌ها و روش‌های مناسب برای لذت بردن از زندگی و شادی و نشاط بیشتر، افزایش یافته است.

سارا حق‌بین در وبلاگش بر اساس مطالعات علمی صورت گرفته در مورد لذت افزایی به این موضوع پرداخته و نکات مفید و آموزنده‌ای را مورد توجه قرار داده است.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

هیجانات و احساسات مثبت می‌توانند به‌عنوان یک عنصر کلیدی در شکوفایی افراد عمل کنند. لذت افزایی موجب بهبود سلامت ذهنی و فیزیکی، افزایش تاب آوری، خنثی کردن هیجانات منفی و توسعه توانایی فکری و عملی می‌شود.

در ادامه می‌توانید با کلیک بر روی هرکدام از لینک‌های دو پست منتشرشده در مورد این موضوع، آن‌ها را مطالعه کنید.

از لذت‌هایتان بیشتر لذت ببرید. (لذت افزایی = Savoring)

۱۰ راهکار توسعه مهارت لذت افزایی

 

مطلب مرتبط: ۳ اقدام ساده برای تجربه دائمی حس خوب در زندگی

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *