۳ اقدام ساده برای تجربه دائمی حس خوب در زندگی

یکی از چیزهایی که مردم ما این روزها بیش از همیشه به دنبال آن هستند، تجربه یک حس خوب است. البته انسان همواره به دنبال حس خوب در زندگی بوده و خواهد بود. ولی این روزها به نظر می‌رسد این حس در میان مردم کمیاب‌تر شده است.

مشکل اصلی اینجاست که بسیاری از مردم در پی اتفاقات و تغییرات بزرگ در زندگی‌شان هستند تا این حس خوب را تجربه کنند. ولی به نظرم حس خوب را می‌توان با ساده‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین اقدامات و اتفاقات روزمره تجربه کرد. در ادامه در مورد سه اقدامی که می‌توانند به مقدار زیادی احساس خوب و خوشایند در ما به وجود آورند، می‌نویسم.

 

پست مرتبط: ۴ توصیه کاربردی برای عملی کردن ایده ها

 

۱. خوبی کردن به دیگران

ازجمله کارها و اقداماتی که حس خوب را در ما به وجود می‌آورند، آن دسته از عملکردهای روزانه‌مان هست که این احساس را در ما به وجود می‌آورد که باعث شده‌ایم یک اتفاق و تغییر مثبت هرچند کوچک در این دنیا رخ دهد.

یکی از روش‌های ایجاد تغییرات مثبت در دنیا کمک به دیگران است. همیشه لازم نیست این کمک‌ها به‌صورت مالی باشند بلکه می‌توان با اختصاص دادن زمان، دادن یک وعده غذا و یا آموزش موضوع یا مهارتی ساده ولی کاربردی به دیگران حس خوب کمک به دیگران را تجربه کرد.

همین کمک‌ها و بخشش‌های کوچک درصورتی‌که توسط همه انجام شود و تداوم داشته باشند، می‌توانند باعث شوند تغییرات بزرگ و تأثیرگذاری به وجود آمده و هر روز دنیای بهتری را نسبت به روز قبل شاهد باشیم.

برای یافتن موقعیت مناسب کمک کردن به دیگران نیازی به جستجو نیست، فقط کافی‌ست از برخی از همان موقعیت‌هایی که در زندگی روزمره برایمان پیش می‌آید استفاده کرده و این کار را انجام دهیم و مشکلی از مشکلات افراد را حل کنیم.

 

پست مرتبط: دلیل شکستها همیشه کمبود مهارت نیست + سخنرانی تد در مورد موانع رؤیاها

 

۲. مثبت اندیشی

یکی از عباراتی که به یک کلیشه در جامعه ما تبدیل شده، عبارت مثبت اندیشی است. همواره همایش‌ها و گردهمایی‌های زیادی به این بهانه و معمولاً با هدف افزایش مخاطب و کسب درآمد برگزار می‌شود.

ولی همین پرتکرار و کلیشه شدن یک عبارت باعث می‌شود ما توجهی به آن نکنیم و برایمان به یک عبارت خنثی تبدیل شود.

اما به نظر من یکی از اقداماتی که باعث می‌شود ما در زندگی حس خوب دائمی را تجربه کنیم، داشتن دیدی مثبت نسبت به خودمان، توانایی‌هایمان، آینده‌مان و اتفاقات روزمره دوروبرمان است.

این دید مثبت باعث می‌شود که افکار مثبت در ذهن ما شکل بگیرند و اقدامات و عملکردهای ما به‌طور چشم‌گیری بهبود یابند.

درصورتی‌که نگاه ما به اتفاقات، انتخاب‌ها و روند زندگی‌مان یک نگاه منفی باشد، چگونه می‌توان حس مثبت را در زندگی تجربه کرده و منتظر موفقیت‌های بزرگ‌تر و بهتر بود؟

شروع روز با این نگاه و داشتن چشم‌اندازی مثبت باعث می‌شود ما تا آخر شب با انرژی مضاعف در پی برداشتن گام‌های بزرگ در جهت دستیابی به اهدافمان باشیم و هم‌زمان حس خوب را هم تجربه کنیم.

 

پست مرتبط: پارامترهای مهم در هدفگذاری + سخنرانی تدکس درمورد آینده نگری

 

۳. یادگیری دائمی

اصولاً برای تجربه یک زندگی خوب توأم با موفقیت باید همواره سعی کرد در زمینه تخصصی خود بهترین عملکرد را داشت و رسیدن به این هدف جز با یادگیری دائمی ممکن نخواهد بود.

موضوع مهمی که وجود دارد این است که کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند در کاری که به آن مشغول است، عملکردی بی‌نقص و عالی داشته باشد و این دلیل کافی‌ست تا فرد برای همیشه در زندگی در حال یادگیری و بهبود مهارت‌ها و توانایی‌هایش باشد.

امروزه روش‌های مختلف و متنوعی برای یادگیری وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به مطالعه وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های تخصصی، آموزش‌های آنلاین، شرکت در سمینارها، مطالعه کتاب‌ها و نشریات تخصصی، گوش دادن به پادکست‌ها و مشاهده فیلم‌های آموزشی اشاره کرد.

امکانات یادگیری در دنیای امروز آنقدر بدون محدودیت و پایان‌ناپذیر هستند که بهانه‌ای برای کم‌کاری و یا متوقف کردن آموزش شخصی باقی نمی‌ماند.

حتی اگر کسی ادعا کند که در زمینه تخصصی خود به مهارت و دانش کافی دست یافته است، می‌تواند این حس خوب را با تدریس و آموزش به دیگران تجربه کند. این کار علاوه بر اینکه باعث بهبود دانش و توانایی‌های دیگران می‌شود، بلکه برای خود فرد هم دستاوردهای بسیار ارزشمندی به همراه خواهد داشت.

 

پست مرتبط: ۱۰دلیل برای یادگیری مادام العمر + سخنرانی تد درمورد سیستم آموزش

 

جمع‌بندی

انسان همواره به دنبال تجربه حس خوب در زندگی است و روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد؛ اما بعضی کارها و اقدامات هستند که با به کار بستن آن‌ها در زندگی روزمره می‌توان همواره حس خوب را تجربه کرد و زندگی خوشایندی داشت.

ازجمله این کارها تلاش دائمی برای کمک به دیگران، مثبت اندیشی و یادگیری دائمی است.

با تبدیل کردن این اقدامات و رویکردها به یک عادت همیشگی می‌توان حس خوب و رضایت از زندگی را به‌صورت دائمی تجربه کرد.

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

5 دیدگاه

  1. کشاورز هستم نماینده بیمه عمر از حرفها شما خیلی خوشم اومد و میخوام اونها رو اجرا کنم ولی به نظر من باید انسان عاشق کارش باشه .تا حس خوب بیاد سراغش .
    با تشکر.

    1. صمد عزیز،
      خیلی خوشحالم که این نوشته موردتوجهت قرار گرفته،
      امیدوارم نتایج خیلی خوبی بگیری که به نظرم عملی کردن این اقدامها می‌تونه به وجودآورنده احساسات خوب بسیاری در ما انسان‌ها باشه.
      خودم که تجربه خیلی خوبی در این خصوص داشته‌ام.
      موفق باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *