منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۱۳)

برای مطالعه محتوای منتخب دو هفته پیش می‌توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۱۱)

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۱۲)

 

۱. روش‌هایی برای تشخیص معنادار بودن کارمان

یکی از دغدغه‌هایی که بسیاری از ما داریم این است که آیا کاری که ما به‌صورت روزانه انجام می‌دهیم و به‌احتمال‌زیاد آن را سال‌های سال انجام خواهیم داد، دارای معنا و مفهوم هست و برای دیگران سود و منفعتی دارد یا نه.

اشکان کوشش در فرصت امروز مقاله‌ای را با این موضوع ترجمه و منتشر کرده است که در بخشی از آن می‌خوانیم:

زمانی که می‌توانید شخصی باشید که واقعاً هستید و از استعدادها و مهارت‌های خود نهایت استفاده را ببرید، حقیقتاً مفهومی واقعی در کار شما وجود خواهد داشت؛ شک نکنید.

برای مطالعه این مقاله در فرصت امروز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

۴ روش ساده برای تشخیص معنادار بودن کار شما

 

مطلب مرتبط: اگر شما مدیرعامل یک سازمان باشید …

 

۲. روش‌هایی برای اینکه محتوای تولیدشده توسط ما در فضای وب توسط مخاطبان خوانده شود

خوانده شدن محتوای تولیدشده توسط مخاطبان، بزرگ‌ترین آرزوی هر تولیدکننده محتوا در زمینه کاری خودش است. مسئله اصلی در این مسیر، یافتن روش‌ها و راه‌حل‌هایی برای رسیدن به هدف است.

ناتاشا جعفری در رایتینا مقاله‌ای در مورد این موضوع نوشته و ۸ توصیه را در این زمینه مطرح کرده است.

در ابتدای این مقاله می‌خوانیم:

هرگز این اشتباه را مرتکب نشوید که فکر کنید همه مخاطبان سایت شما دقیقاً مانند کرم کتاب‌ها و یا افراد دانشگاهی که علاقه دارند هر روز برای افزایش دانششان چندین مقاله را واو به واو بخوانند هستند که اگر این برداشت را از مخاطبان آنلاین داشته باشید قطعاً در تولید محتوای وب سایت شکست می‌خورید.

برای مطالعه این مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

در تولید محتوای وب سایت چه کار کنیم که مخاطب محتوا را بخواند؟ (۸ راه کار)

 

مطلب مرتبط: نحوه نوشتن متنی که مخاطب آن را بخواند + سخنرانی تد درمورد وایرال شدن محتوا

 

۳. مقایسه خود با دیگران

مشکلی که بسیاری از افراد جامعه ما از هر قشری به آن دچار هستند، مقایسه خود با دیگرانی است که در یک زمینه خاص اوضاع بهتری از آن‌ها دارند. این مقایسه احتمال دارد با رفقا، دوستان، آشنایان و یا افرادی بزرگ در آن‌سوی دنیا انجام شود.

میثم مدنی در یادداشتی، در مورد این موضوع نوشته و با دلایلی ساده و قانع‌کننده نادرست بودن این کار را به‌خوبی توضیح داده است.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

خیلی از ما خودمون رو با بعضی آدم‌های موفق مقایسه می‌کنیم که کاملاً اشتباهه، چرا خودت رو با اون روهنگایی‌ها که کشتار جمعی شدند، یا اون فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها که توی جنگ جهانی کشته شدند مقایسه نمی‌کنی؟ می‌گی من اگر فلانجا بودم استیوجابز می‌شدم؟

برای مطالعه یادداشت میثم مدنی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دچار توهم تخم مرغ و مرغداری نشویم! اغلب ناراحتی‌ها و حسرت‌های ما به همین توهم مربوط است!

 

مطلب مرتبط: ۳ اقدام ساده برای تجربه دائمی حس خوب در زندگی

 

۴. یک سرگذشت آموزنده و تحسین‌برانگیز

یکی از بهترین پست‌های وبلاگ که در هفته گذشته خواندم، پست سعید فعله‌گری دوست عزیز متممی‌ام بود که من را شدیداً تحت تأثیر قرار داد. سعید در این پست از سرگذشت خود و زندگی پرافتخار، پر از سختی و تحسین‌برانگیزش گفته که به نظرم برای هر کسی می‌تواند آموزنده باشد.

در بخش از سرگذشت سعید فعله‌گری می‌خوانیم:

بعد از این دعوت‌نامه بود که پدر و مادرم در راه رسیدن به بیمارستان جهت جراحی دست پدرم، تصادف کردند و هردویشان ویران شدند. مادرم که برای مدتی روی ویلچر می‌نشست و پدرم هم دیگر دستانش کار نمی‌کرد و فک‌اش هم آسیب دیده بود.

در این شرایط بود که زیمنس آلمان هم ول‌کن من نبود و چپ و راست پیغام می‌دادند که تکلیف‌ات را مشخص کن. یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تصمیمات زندگی‌ام را در این زمان گرفتم. ماندن پیش پدر و مادر یا به فکر رفتن بودن و زندگی خود را ساختن؟

برای مطالعه پست سعید فعله گری بر روی لینک زیر کلیک کنید.

داستان کاری من: از مغازه پدر تا دعوت‌نامه VIP مونیخ و میلان

 توضیح: متاسفانه این مطلب توسط نویسنده حذف شده است.

 

مطلب مرتبط: مفهوم و معیارهای موفقیت از نظر جامعه

 

۵. دلیل حال بد ما

یکی از وبلاگ‌هایی که مطالب آن را به‌صورت مرتب پیگیری می‌کنم، وبلاگ بالغانه متعلق به دوست خوب متممی‌ام میثم طاهری است که با توجه به آموخته‌های خودش از دکتر احسان رضاپور لرکی مطالبی را در زمینه روانشناسی منتشر می‌کند.

یکی از مطالبی که هفته پیش در بالغانه منتشر شد، در خصوص دلایل حال بد ما در این دنیاست که به‌احتمال‌زیاد هرکدام از ما به برخی از آن‌ها دچار هستیم.

در بخشی از این مطلب می‌خوانیم:

اگر برای ترمیم و بهبود حال خود دنبال موردی در بیرون از خود (مثل دوست، خانواده، فیلم، کتاب و …) می‌گردیم، حال روانی‌مان خوب نیست و نیاز داریم تا جهت افزایش عزت نفس و بازبینی عقلانیت، واقع بینی و مسئولیت پذیری بکوشیم.

برای مطالعه پست میثم طاهری بر روی لینک زیر کلیک کنید.

چرا حال ما بد است؟

 

مطلب مرتبط: عشق، لازمه گرفتار نشدن در دام روزمرگی

 

پی‌نوشت: برای نوشتن پست‌های آخر هفته که در واقع منتخبی از مطالب مطالعه شده‌ام در وب در طول هفته گذشته هستند، زمان و انرژی زیادی از من گرفته می‌شود و انتخاب پنج پست از حدود چهارصد پستی که در طول هفته مطالعه می‌کنم کار دشوار و زمان‌بری است. البته انتخاب این پنج لینک به‌هیچ‌وجه به معنای مناسب و مفید نبودن سایر مطالبی که مطالعه کرده‌ام، نیست. بلکه سعی من بر این است که مطالبی را انتخاب کنم که بر اساس سلیقه خودم بهترین بوده، متناسب با موضوعات سایر مطالب منتشرشده و همچنین مناسب سلیقه مخاطبان وبلاگم باشد.

خوشحال خواهم شد اگر دوستان لینک وبلاگ خودشان را در زیر این پست‌ها اعلام کنند تا اگر در اینوریدرم نبودند، اضافه کنم.

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *