بخش‌هایی از کتاب « پیشگامان /  Originals » نوشته آدام گرنت

بخش‌هایی از کتاب « پیشگامان /  Originals » نوشته آدام گرنت

کتاب Originals اثر آدام گرنت که با عناوینی همچون آفرینشگران، اصل‌ها، نوآفرینی، نوآوران و پیشگامان به فارسی ترجمه و منتشر شده است، یکی از کتاب‌های پرفروش حوزه کسب و کار و توسعه فردی است.

متمم یک معرفی کامل از این کتاب، ارائه کرده که از طریق لینک پایین می‌توانید مطالعه کنید.

کتاب نوآفرینی (Originals) نوشته آدام گرنت

من در این نوشتار قصد دارم بخش‌هایی از این کتاب را از نسخه مربوط انتشارات فرا با ترجمه دکتر عبدالرضا رضایی‌نژاد، نقل کنم.

 

نشان و عیار پیشگامی، سرپیچی از پیش‌فرض‌های موجود و جست و جو برای کشف گزینه‌های بهتر است.

 

به یافته روانشناسان تاد لابارت و رابرت استرن برگ: «شواهد نشان می‌دهند هنگامی که انسان‌ها از سطح میانهٔ نیاز به پیروزی بگذرند، کمتر به خلاقیت رو می‌آورند.»

 

من می‌خواهم این افسانه را از اعتبار بیندازم که پیشگامی را نیازمند به خطرپذیری بی‌مرز ارزیابی می‌کند. پیشگامان نیز همانند ما انسان‌هایی عادی هستند. در همه زمینه‌ها؛ از کسب و کار گرفته تا سیاست، هنر و دانش، کسانی که با اندیشه ناب و بکر خود دگرگونی ژرف در دنیا را سبب شده‌اند، به ندرت مظهر تعهد و ایمان راسخ به آن کار بوده‌اند. اینان در خصوص ایستادگی در برابر وضع موجود، به ظاهر دلیرانه و با اعتماد به نفس عمل می‌کنند؛ ولی چنانچه به لایه‌های زیرین شخصیت ایشان بروید، خواهید دید که از ترس، تردید و دودلی به دور نیستند. ما آنان را خود آغازگر فعالیت‌هایشان تصور می‌کنیم. ولی اغلب ایشان از سوی دیگران به اقدام تشویق شده‌اند. به جای خطرپذیری هم آگاهانه می‌کوشند از خطر بگریزند.

 

آنانی که خطرگریز هستند و با اندکی تردید به فرصت‌های پیش رو و پیروزی اندیشه تازه خود می‌نگرند، به احتمال زیاد در کارشان موفق‌ترند. گروهی که همانند قماربازان دلیر، آزادانه به پیشواز خطرها می‌روند، شرکت نوپای خود را بیشتر شکننده می‌سازند.

 

بسیاری از خلاقان به آن دلیل پیشگام نمی‌شوند که کم‌کارند. با رسیدن به یک اندیشه خوب، بیشتر وقت خود را به گسترش و کامل‌تر کردن آن می‌پردازند و از افزایش کمیت آثارشان، غافل می‌مانند.

 

پیشگام بودن، نیازمند نخستین بودن نیست. به معنای متفاوت و بهتر بودن است.

 

بهترین حالت این است که رهبران چشم‌انداز و تصویر کلی را ارائه دهند و ادامه کار را به کسانی بسپارند که به اصطلاح، مشتری موضوع و با آن درگیر هستند. فرایند کار مانند این است که رهبران خودرو را روشن می‌کنند و گاز دادن و پیش راندن را به دست‌اندرکاران می‌سپارند.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از مطالعه این یادداشت، مطالب زیر را هم بخوانید:

توصیه‌هایی از بری شوارتز برای تصمیم گیری بهتر و زندگی آرام‌تر

دگرگونه بیندیش

بهترین رویکرد در مواجهه با ایده های جدید

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *