موانع و محدودیتها ؛ ابزارهایی برای انتخاب بهترین مسیر در زندگی

موانع و محدودیتها ؛ ابزارهایی برای انتخاب بهترین مسیر در زندگی

موانع و محدودیتها ازنظر بسیاری از افراد اصلی‌ترین دلیل برای توقف، تلاش نکردن و ناامید شدن از ادامه راه هستند.

اما برخلاف دیدگاه عموم به نظر من این موارد می‌توانند بهترین ابزارها برای یافتن مناسب‌ترین مسیر و حرکت به سمت موفقیت باشند.

ما در زندگی و روند تربیتی‌مان در خانه و مدرسه یاد می‌گیریم که مانع و محدودیت یعنی توقف و عدم حرکت. البته در موارد مختلفی مانع باعث عدم حرکت می‌شود ولی در مسیر زندگی اصولاً مانعی به این معنا و مفهوم وجود ندارد و هر مانعی را می‌توان به شکلی از پیش رو برداشت.

من هم مثل همه افراد دیگر با موانع، مشکلات و محدودیت‌های متعددی در زندگی مواجه شده‌ام ولی هر بار که تلاش کرده‌ام تا با تغییر مسیر یا تقلایی بیشتر از آن‌ها عبور کنم، درنهایت مسیر بهتر و لذت‌بخش‌تری در مقابلم قرار گرفته که بهتر از مسیر قبلی بوده است.

درواقع بسیاری از اوقات وجود موانع و محدودیت‌ها باعث بهتر شدن مسیر زندگی‌ام شده است.

انتخاب‌های زیادی در زندگی انجام داده‌ام که اگر مانع و محدودیتی در مقابلم وجود نداشت، انتخاب من نبودند ولی بعد از گذشت مدت‌زمان زیادی از آن انتخاب‌ها، از اینکه آن موانع و مشکلات مرا به سمت این انتخاب‌ها رهنمون شده‌اند خوشحال و خرسندم.

ازجمله انتخاب‌هایی که با توجه به وجود برخی موانع و محدودیت‌ها در زندگی‌ام انجام دادم، تصمیم به نوشتن به‌خصوص نوشتن در وبلاگ بود که اکنون بعد از گذشت نزدیک به یک سال از این انتخاب، از آن بسیار خشنودم.

به نظرم یکی از بهترین انتخاب‌ها و اقدام‌های زندگی‌ام شروع به نوشتن در وبلاگ بوده و همواره این کار را ادامه خواهم داد تا مثل یک سال گذشته، نتایج درخشان آن را در طرز فکر و سبک زندگی‌ام ببینم و تجربه کنم.

تجربه به من ثابت کرده که برعکس احساسی که نسبت به موانع و محدودیتها در ابتدای مواجهه با آن‌ها داریم، بسیاری فرصتی برای تغییر، بهتر شدن و درنهایت انتخاب مسیری مناسب در زندگی هستند.

مسلماً در هنگام مواجهه با چنین مشکلاتی مدیریت شرایط و اخذ بهترین تصمیم و انتخاب مناسب‌ترین مسیر، موضوعی است که ناگزیر باید توجه ویژه‌ای به آن معطوف کرد تا در ادامه راه مجبور به برگشت به عقب و اصلاح نشویم. این کار با مطالعه و مشورت با بزرگان و متخصصان هر حوزه قابل‌دستیابی خواهد بود.

درنهایت اینکه سعی کنید به‌محض مواجهه با هر مانع و محدودیتی از دیدگاهی مناسب به آن نگاه کنید و با در نظر گرفتن شرایط موجود بهترین انتخاب را انجام دهید.

من رضایت امروزم از زندگی را مدیون موانع و محدودیتهایی هستم که در صورت نبودشان یقیناً  جایگاه و شرایط بسیار متفاوت‌تری در زندگی داشتم که شاید تا این حد برایم خوشایند نبود.

 

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

تسلط بر افکار شخصی لازمه داشتن خلاقیت و کارایی در زندگی

معیار شما برای سنجش کیفیت زندگی خودتان چیست؟

۳ اقدام ساده برای تجربه دائمی حس خوب در زندگی

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *