منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۵۵)

برای مطالعه محتوای منتخب دو هفته گذشته می‌توانی بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۵۳)

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۵۴)

 

۱. نکاتی کاربردی برای انتخاب رشته تخصصی

محمدرضا شعبانعلی در روزنوشته ها

همه‌ی کسانی که دغدغه‌ی یادگیری تخصصی و عمیق را دارند، در مسیر رشد و یادگیری، دیر یا زود به نقطه‌ای می‌رسند که متوجه می‌شوند یادگیری تخصصی چیزی فراتر از خواندن چند کتاب یا اخذ یک جین مدرک و گواهینامه از مراکز و موسسات مختلف دولتی و خصوصی است.

اما مسئله در همین‌جا تمام نمی‌شود. حتی پس از این‌که بپذیریم آموزش رسمی کافی نیست، این سوال باقی است که حالا باید چه مسیر و سبکی را برای یادگیری تخصصی انتخاب کنیم؟ به عبارت دیگر، هر یک از ما به یک استراتژی یادگیری منسجم نیاز داریم؛ بحثی که موضوع نوشته‌ی قبلی من بوده و بهانه‌ی نوشتن این مطلب هم هست.

برای مطالعه متن کامل این مقاله بر روی لینک پایین کلیک کنید.

سه الگو برای انتخاب رشته تخصصی (MTV)

 

۲. تغییر شخصیت به جای تغییر رفتار

ترجمان

ما هر روز، مکرر و یک‌روند، صدها کار انجام می‌دهیم: بیدار می‌شویم؛ گوشی را نگاه می‌کنیم؛ غذا می‌خوریم؛ مسواک می‌زنیم؛ شغلمان را انجام دهیم؛ اعتیادهایمان را ارضا می‌کنیم. در سال‌های اخیر، این قبیل کارهای عادت‌گونه به عرصه‌ای برای خودبهسازی۱ تبدیل شده‌اند: قفسۀ کتابخانه‌ها پُر است از کتاب‌های پرفروش دربارۀ «ترفندهای زندگی»، «طراحی زندگی» و اینکه چطور پروژه‌های بلندمدتمان را «بازی‌وار»۲ کنیم، کتاب‌هایی که انواع نویدها را می‌دهند، از بالا بردن بهره‌وری گرفته تا رژیم غذایی سالم‌تر و درآمدهای عظیم. دقت علمی این راهنماها یکسان نیست، اما معمولاً عادت‌ها را به‌عنوان روال‌هایی یکنواخت به تصویر می‌کشند که محصول زنجیره‌ای تکراری از رفتارها هستند و ما می‌توانیم، با مداخله در این زنجیره، خودمان را در مسیر مطلوب‌تری قرار دهیم.

برای مطالعه متن کامل این مقاله بر روی لینک پایین کلیک کنید.

برای تغییرکردن باید شخصیتتان را تغییر دهید، نه رفتار روزمره‌تان را

 

یادداشت مرتبط: فردیت گمشده و توقف رشد شخصیتی

 

۳. دلیل اصلی نبود بازدهی موردانتظار در مشاغل تولید محتوا

شاهین کلانتری در وبلاگش

این روزها نویسندگان و فعالان و مدرسان حوزۀ محتوا و کپی رایتینگ بسیار بیشتر شده‌اند.  یک عالمه سایت و پیج و کانال مختلف فعال و غیرفعال هم در این حوزه هوا شده که برخی از آن‌ها هم جدی و قابل پیگیری‌اند. اما چرا  اغلب فعالان حوزۀ محتوا نتایج مطلوبی نمی‌گیرند؟ یا پس از مدتی دست از ادامۀ کار می‌کشند؟ به گمان من مشکل اصلی در عدم توجه به «ایدۀ تمایز» است.

برای مطالعه متن کامل یادداشت بر روی لینک پایین کلیک کنید.

چرا اغلب فعالان حوزۀ محتوا نتایج مطلوبی نمی‌گیرند؟

 

یادداشت مرتبط: نحوه نوشتن متنی که مخاطب آن را بخواند + سخنرانی تد درمورد وایرال شدن محتوا

 

۴. اهمیت توسعه فردی و تقویت مهارت‌ها

حمید طهماسبی در سایت شخصی‌اش

به نظر من بهتر است که در بین مهارت هایمان هر چه زودتر بگردیم و آن مهارتی که نمره زیر ۱۰ را گرفته (یا همان چرخ معیوب تریلی ۱۸ چرخمان) را پیدا کنیم. حدس می زنم که همکاران یکی از مرتبط ترین افراد برای این موضوع هستند. چون ما در روز حدود ۸ ساعت سر کار هستیم (اگر بیشتر نباشد) حدود ۲ ساعت در راه و آماده شدن برای رسیدن به سرکار و منزل، ۶ الی ۸ ساعت هم خواب هستیم. حدود ۶ ساعت می ماند که البته این ۶ ساعت هم ساعاتی هست که پایاین روز هستند و ما همدتا خسته ایم. پس ما مفیدترین زمان روزمان را در کنار همکاران هستیم و خوش به حال آنان که همکارهای خوب، حرفه ای و با مهارتی دارند.

برای مطالعه متن کامل این نوشتار بر روی لینک پایین کلیک کنید.

توسعه فردی، مهارت های نرم و جایگاه آن در کارتیمی

 

یادداشت مرتبط: کوچک‌ترین اهداف، بهترین اهداف هستند

 

۵.انتظارات و تاثیر آن بر روابط ما

میثم مدنی در گاه‌نوشته‌ها

چه چیزی بهتر از مهربانی؟ این که با دیگران خوب باشیم، با آن‌ها (در سطح معقول) مهربان باشیم خیلی هم خوب است، اما اگر از دیگران انتظار داریم که با ما مهربان باشند و اگر نبودند، از آن‌ها دلخور شویم، واقعا بی‌عقلی است. شما می‌توانید بعد از مدتی افراد مهربان را در دایره خود بیشتر کنید اما نمی‌توانید به همسر، فرزند و … خود فشار بیاورید که با من مهربان باش! صبحت کردن از خواسته‌ها با انتظار آن‌ها خیلی فرق می‌کند، نباید هر روز ناراحتی درست کنیم که چرا همکارم، فرزندم یا همسرم با من مهربان نیست. باز هم می‌گویم بررسی فصلی یا تغییر منابع و مکان می‌تواند به شما در انتقال به جاهای بهتر کمکتان کند، اما انتظار این کار به نظرم خیلی به سمت بحث مهرطلبی می‌رود و ما را به آدمی نامهربان و کم تحمل تبدیل می‌کند.

برای مطالعه متن کامل این یادداشت بر روی لینک پایین کلیک کنید.

خیلی موضوعات برای شماست نه برای دیگران

 

یادداشت مرتبط: انتظارات و تأثیر آن بر روابط ما با دیگران

 

عضویت در کانال تلگرامی روزنوشته ها

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *