مدیریت پیش‌فرض‌ها | روش دوم مدیریت توجه ناخودآگاه

اگر صفحه پیش‌فرض مرورگر شما یک سایت خبری باشد، به احتمال زیاد اولین کار هر روز شما مرور اخبار خواهد بود. اگر همیشه یک لیوان آب بر روی میز کارتان باشد، اولین انتخاب شما در انتخاب نوشیدنی در طول روز همان آب خواهد بود. ما انسان‌ها موجودات تنبلی هستیم و اولین ترجیح و انتخابمان برای اقدام بعدی کاری هست که جزو گزینه‌های پیش‌فرضمان باشد. در واقع پیش‌فرض‌ها همان تعهدات منفعلانه ما هستند و معمولاً گزینه اول برای انجام؛ اما توجه کمتری به آن‌ها می‌کنیم و شاید چندان اهمیتی هم بهشان ندهیم. بنابراین مدیریت پیش‌فرض‌ها اقدامی هست که کیفیت زندگی ما را افزایش خواهد داد.

برای به دست آوردن شادمانی بیشتر در زندگی بهتر است تنظیمات کوچکی در زندگی‌مان انجام دهیم و در پیش‌فرض‌های موجود تجدیدنظر کنیم. برای این کار کافی‌ست کمی از منابع توجهی خودمان را برای مدت محدودی معطوف به گزینه‌های پیش‌فرضی کنیم که در حال حاضر وجود دارند و به شکلی ناخودآگاه انتخاب‌های ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

برای مدیریت میزان هزینه‌کرد ماهیانه خودتان بهتر است یک حساب بانکی پیش‌فرض برای خریدهای آنلاین و یا خریدهای غیرضروری اختصاص دهید و بودجه ماهیانه این‌طور خریدها را در آن واریز کنید. یا اینکه کلمه عبور ورود به فروشگاه‌های اینترنتی را یک هشدار به خودتان بر اساس تصمیمی که قبلاً گرفته‌اید، انتخاب کنید.

اگر با فایل صوتی پیش‌فرض روی ماشینتان یک کتاب صوتی یا یک فایل صوتی به زبان انگلیسی باشد، احتمال اینکه شما تا رسیدن به مقصد به یک کتاب گوش کنید و یا برای تقویت زبان انگلیسی خودتان وقت بگذارید، خیلی بیشتر خواهد بود.

پس اگر با توجه به اهداف و چشم‌اندازهایی که در زندگی دارید، گزینه‌های پیش‌فرض خودتان را تنظیم کنید، در این صورت شادمانی و رضایت بیشتری را تجربه خواهید کرد و احساس خوب در زندگی‌تان به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.

 

می‌توانید روی این لینک بزنید و وارد کانال تلگرامی یادداشت‌ها شوید

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

۴ روش برای مدیریت توجه ناخودآگاه با هدف افزایش شادمانی

پیش‌زمینه‌سازی | روش اول مدیریت توجه ناخودآگاه برای شادمانی بیشتر

نکته‌ای مهم در باب دریافت بازخورد از دیگران

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *