سؤال از دن اریلی | ترس از اضطراب و نگرانی

گاهی وقت‌ها که قرار هست کاری انجام دهیم که تا حدودی برایمان ناآشنا و شاید جدید هست، اضطراب و نگرانی تمام وجودمان را فرا می‌گیرد. مطابق آنچه دن اریلی می‌گوید، برخلاف آنچه تصور می‌کنیم، بسیاری از اوقات این اضطراب و استرس ناشی از ترس از آن رویداد نیست بلکه ناشی از ترسی هست که ما از شدت اضطراب قبل از آن رویداد داریم.

دن اریلی به سؤال یکی از مخاطبین‌اش در این خصوص پاسخ داده است.

پرسش

دن عزیز،

قرار هست یک عمل جراحی کاملاً عادی و روتین انجام دهم، اما خیلی نگران هستم و آن را مدام عقب می‌اندازم. آیا راه‌حلی برای کنار آمدن با این نگرانی و اضطراب سراغ داری؟

پاسخ

به احتمال زیاد آنچه تو بیش از هر چیزی از آن می‌ترسی، عمل جراحی نیست بلکه اضطراب و نگرانی‌ای هست که قبل از عمل جراحی قرار هست با آن مواجه شوی. استراتژی‌های مختلفی برای کاهش این اضطراب وجود دارد، از جمله مراقبه و ذهن‌آگاهی؛ اما راه‌حل دارویی هم می‌تواند مؤثر باشد.

من توصیه می‌کنم در مورد توصیه‌های دارویی برای این مشکل با پزشک خودت صحبت کنی و از او بخواهی یک تجویز دارویی برای کاهش اضطرابت در روز عمل جراحی انجام دهد و یک دوز اضافه هم برای تست کردن در خانه در نظر بگیرد.

با داشتن این قرص، تصور کن یک ساعت تا عمل جراحی تو باقی مانده و ببین چقدر مضطرب هستی. بعد یک عدد از آن قرص‌ها را بخور و شروع به فکر کردن در مورد عمل جراحی کن. همین که پای دارو به میان می‌آید، اضطراب تو هم کم‌کم فروکش می‌کند؛ این را هم بدان که در روز عمل جراحی هم این قرص تأثیری مشابه خواهد داشت و اضطراب تو کمتر از حد انتظارت خواهد بود. موفق باشی.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

سؤال از دن اریلی | تلاش برای جلب رضایت و برآورده کردن انتظارات دیگران

سؤال از دن اریلی | دلیل اثربخش نبودن قوانینی که برای خودمان وضع می‌کنیم

سؤال از دن اریلی | دیگران چقدر حواسشان به ظاهر ما هست؟

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *