سؤال از دن اریلی | روشی برای متعهد ماندن به ورزش روزانه

همیشه ادامه دادن منظم دشوارتر از شروع کردن بوده و هست. همین موضوع باعث شده خیلی از افراد کارهای مختلفی را شروع کنند اما در ادامه راه با پذیرش شکست در عمل به برنامه‌ریزی‌هایی که با هزار امید و آرزو انجام داده‌اند، میدان را ترک کنند. یکی از این اقدامات، ورزش و تمرین منظم و مداوم هست. دن اریلی در پاسخ به یکی از مخاطبان خود، روشی برای حل این مشکل ارائه کرده است.

پرسش

دن عزیز،

من تلاش زیادی برای رفتن به باشگاه انجام می‌دادم و از سختی‌های این کار در شبکه‌های اجتماعی می‌نوشتم. بعد از این اقدام انبوهی از حمایت‌ها و جملات انگیزشی که برای دیگران اثربخش بوده به سمتم روانه می‌شد. با توجه به استراتژی‌های مختلفی که به من پیشنهاد می‌شود، من چطور می‌توانم بفهمم کدام یک برای من می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد؟

پاسخ

دانشمندان علوم اجتماعی گاهی به سختی می‌توانند یافته‌های خودشان در مورد یک موضوع را برای یافتن نتیجه کلیدی، سازمان‌دهی کنند. محققان دانشگاه پنسیلوانیا در هنگام انجام تحقیقات بسیار بزرگ با این مشکل مواجه شده بودند. آنها در تحقیقی که با حضور هزاران نفر و آزمایش چند ایده مختلف برای رسیدن به یک نتیجه مشخص انجام دادند، با این مشکل مواجه شدند.

یکی از تحقیقات بزرگ که شامل سؤال تو هم می‌شد: محققان ۵۳ روش مختلف را برای افزایش تمرینات ورزشی که شامل تعداد حضور افراد در باشگاه بود را میان ۶۱۰۰۰ نفر مورد بررسی قرار دادند. این روش‌ها شامل موارد مختلفی از تنظیم یادآوری بر روی گوشی تلفن همراه، دریافت پاداش تا تعهد گرفتن برای انجام منظم، تا در نظر گرفتن ورزش به عنوان یک سرگرمی روزانه و به اشتراک گذاشتن لحظات آن در شبکه‌های اجتماعی می‌شد. حدود نیمی از این تاکتیک‌ها باعث افزایش تعداد دفعات حضور در باشگاه ورزشی شدند.

یکی از روش‌های بسیار خوب و اثربخش پیشنهاد پاداش ۹ سنتی به افراد در صورت بازگشت مجدد به برنامه ورزشی در صورت از دست دادن یک جلسه برنامه‌ریزی شده بود. ریزپاداش‌ها تعداد دفعات تمرین را ۱۶ درصد افزایش دادند.

بر اساس این یافته‌ها، بهترین کار برای شما می‌تواند شامل ترکیبی از چند استراتژی موفق باشد: شروع کردن با یک برنامه تمرینی معقول. بعد از آن، تنظیم یک سری یادآوری‌کننده‌ها بر روی گوشی تلفن همراه، برنامه‌ریزی پاداش‌های کوچک برای خودتان برای اقدام بر اساس برنامه و همچنین بازگشت به باشگاه ورزشی اگر یک روز از برنامه خودتان عقب افتادید.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

سؤال از دن اریلی | روشی برای مدیریت حضور در شبکه‌های اجتماعی

سؤال از دن اریلی | سختگیری یا آسان‌گیری در پیگیری اهداف؟

سؤال از دن اریلی | تأثیر حضور جمعیت و قدرت هنجارها

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *