سؤال از دن اریلی | روشی ساده برای افزایش بهره‌وری

روش‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری در انجام کارها وجود دارد. اما یکی از مخاطبان دن اریلی از او در مورد روشی که خودش بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهد، پرسیده است. به نظرم راهکاری که دن اریلی به آن اشاره کرده می‌تواند برای هر کسی جالب و استفاده از آن اثربخش باشد.

پرسش

دن عزیز،

آیا روشی برای بهبود بهره‌وری سراغ داری؟

پاسخ

این هم یکی از آنها: یکی از غذاها یا نوشیدنی‌هایی را که عاشقش هستی انتخاب کن، خوردن آن را به یک رویه و عادت روزانه تبدیل کن. در مرحله بعدی خوردن این خوراکی هیجان‌انگیز و محبوب را مشروط به انجام کار بر روی یک پروژه مهم بلندمدت بکن.

من عاشق قهوه صبحگاهی هستم، به همین خاطر با استفاده کردن از یک ماگ ثابت، بوییدن دانه‌های قهوهٔ آسیاب‌شده، تماشای ریختن قهوه از دستگاه و لذت بردن از رایحه خوشایندی که در فضا می‌پیچد، خوردن آن را به یک مراسم روزانه تبدیل کرده‌ام.

بعد از اجرای مراسم خاص آماده‌سازی، قهوه را به دفترم می‌برم، پشت میزم می‌نشینم و بخش مهم ماجرا شروع می‌شود: من این ماگ شگفت‌انگیز پر از قهوه را به یک کار مداومی که انجام آن برایم اهمیت زیادی دارد، متصل می‌کنم.

این کار می‌تواند نوشتن یک مقاله دانشگاهی، تصحیح برگه‌های پایان‌ترم دانشجویان یا هر چیز دیگری باشد که اصولاً بایستی انجام دهم اما تمایلی به انجامش به‌صورت روزانه ندارم. فقط در صورتی به خودم اجازه می‌دهم یک جرعه از آن را بخورم که چند دقیقه‌ای از کار بر روی پروژه‌ام گذشته باشد و تا زمانی که فنجان قهوه‌ام خالی نشده، به کارم ادامه می‌دهم. (این کار با یک ماگ بزرگ خیلی بهتر از یک اسپرسو جواب می‌دهد.)

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

سؤال از دن اریلی | راهکاری برای مقابله با پشیمانی‌ها و حسرت‌ها

سؤال از دن اریلی | دو نوع شادمانی و انتخاب بهترین نوع آن

سؤال از دن اریلی | توصیه‌ای برای یادگیری زبان جدید

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *