سؤال از دن اریلی | توصیه‌ای برای یادگیری زبان جدید

یکی از چالش‌های فراگیر و به نظر دائمی در میان قشرهای مختلف جامعه، یادگیری زبان جدید است. به‌طوری‌که بسیاری از افراد پس از کلی تلاش و آزمودن روش‌های مختلف، پذیرای شکست در این زمینه می‌شوند و عطای یادگیری زبان را به لقایش می‌بخشند. یکی از مخاطبان دن اریلی چالشی را که در این خصوص با آن مواجه است، مطرح کرده و از او کمک خواسته.

پرسش

دن عزیز،

همسر من هلندی هست و ما توافق کرده‌ایم که در آینده به آنجا مهاجرت کنیم. دوست دارم یادگیری زبان هلندی را شروع کنم تا کم‌کم برای رفتن آماده شویم. برای این کار تعدادی کتاب و فایل آموزشی صوتی خریداری کرده‌ام تا بتوانم هر چه بهتر این زبان را یاد بگیرم. من چطور باید دست‌به‌کار شوم و از کجا باید شروع کنم؟ آیا بهتر است هر روز مدت‌زمان کوتاهی زبان آلمانی بخوانم یا در آخر هفته‌ها یک مدت‌زمان طولانی را یکجا به این کار اختصاص دهم؟

پاسخ

یادگیری زبان جدید برای بزرگ‌سالان خیلی سخت‌تر از کودکان است. این کار زمان و انرژی زیادی از آدم می‌گیرد و ممکن است به خاطر اینکه احساس می‌کنیم هیچ پیشرفتی حاصل نشده، به‌راحتی از این کار ناامید و دلسرد شویم و رهایش کنیم. پیشنهاد من این است که هدف‌گذاری‌ات برای یادگیری زبان به‌صورت روزانه باشد، اما به خودت ارفاق کن و هفته‌ای یک روز این کار را انجام نده. تحقیقات نشان داده‌اند ایجاد وقفه در مسیر حرکت به سمت اهداف کمک می‌کند که آن‌ها دست‌یافتنی‌تر به نظر برسند. همچنین این کار باعث می‌شود که ما احساس نکنیم به‌طور کامل شکست خورده‌ایم و از این رو دلیل بازگشت ما به برنامه روزانه آسان‌تر می‌شود.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

۴ نقص از نقص‌های مغز آدمی

معرفی کتاب | خطاهای ساختاری در اندیشه نوشته علی نسیمی

سؤال از دن اریلی | چگونه بر کمبود انگیزه در پیگیری اهداف بلندمدت غلبه کنیم؟

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *