سؤال از دن اریلی | دلیل تاثیر کوتاه‌مدت تعطیلات طولانی

افراد زیادی را در اطراف خودم دیده‌ام که همواره به دنبال تعطیلات طولانی‌مدت برای رفع خستگی و غلبه بر کمبود انرژی ناشی از کارشان بوده‌اند اما با وجود گذراندن تعطیلات طولانی، بلافاصله پس از بازگشت به محل کار باز با همان مشکل خستگی، کمبود انرژی و بی‌انگیزگی مواجه شده‌اند. مشکل کار کجاست؟ دلیل تاثیر کوتاه‌مدت تعطیلات طولانی چیست؟

یکی از مخاطبان دن اریلی از او سؤالی در این مورد پرسیده است.

پرسش

دن عزیز،

بعد از یک مسافرت مفصل در تعطیلات طولانی، فکر می‌کردم با انرژی زیاد به سر کار برگردم. اما فقط بعد از چند روز، دوباره احساس می‌کنم هیچ انرژی‌ای برای انجام کار ندارم. چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ

شاید فکر کنی که هر چقدر زمان بیشتری را دور از محل کار سپری کنی، موقع برگشت سرحال‌تر خواهی بود. اما تحقیقات نشان می‌دهند که طول تعطیلات نقش خیلی ناچیزی در احساس شما در شروع دوباره کارتان خواهد داشت. آنچه بیش از هر چیزی تاثیر دارد، شرایطی است که شما به آن بازمی‌گردید. اگر در هنگام بازگشت به کار احساس خوشایندی ندارید با کمبود انرژی مواجه هستید یا فکر می‌کنید شرایط کاری‌تان ناعادلانه هست، خستگی و ناخوشنودی می‌تواند به‌سرعت به سراغتان بیاید. اگر می‌خواهید با کمبود انرژی خودتان در محل کار مقابله کنید، نیازی نیست زمان بیشتری را دور از محل کار و در تعطیلات سپری کنید. به‌جای آن به راه‌هایی برای حل مشکلات این‌چنینی فکر کنید.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

سؤال از دن اریلی | اگر به تعویق انداختن مانع اصلی رشدتان است

سؤال از دن اریلی | ارتباط میان شوخ‌طبعی و کیفیت تصمیمات

سؤال از دن اریلی | روشی ساده برای افزایش بهره‌وری

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *