خطر مطالعه و یادگیری زیاد را جدی بگیرید! + سخنرانی تد در مورد مسیر موفقیت

همه ما آرزو داریم به فردی موفق در جامعه تبدیل شویم. آرزویی که اقدامات مختلفی برای رسیدن به آن انجام می‌دهیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که انجام آن در جهت دستیابی به موفقیت‌های بزرگ همواره توصیه شده است، مطالعه و یادگیری دائمی و پیوسته است.

 

پست مرتبط: ۸ دلیل برای مطالعه + سخنرانی تد درمورد تأثیر مطالعه بر آگاهی و زندگی ما

 

حرکت در مسیر موفقیت

هرکسی به روش خاص خود در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد و برای یادگیری اقدام می‌کند.

افراد زیادی از طریق مطالعه در پی شناخت هر چه بیشتر دنیا و کسب موفقیت هستند و در هر شبانه‌روز ساعت‌های مشخصی را به مطالعه اختصاص می‌دهند.

برخی‌ها به‌جای مطالعه کتب ترجیح می‌دهند در سمینارها و سخنرانی‌های افراد موفق شرکت کنند و عصاره مطالعات آن‌ها را در مدت‌زمانی کوتاه کسب کنند و در زندگی‌شان به کار گیرند. به همین دلیل همواره در حال گذران وقت در سمینارها و گردهمایی‌ها هستند.

برخی دیگر در گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی افراد موفق عضو می‌شوند و با مطالعه یادداشت‌ها و دیدگاه‌هایشان سعی در فراگیری تجارب و دانش آنان دارند.

بعضی‌ها هم پیوسته در حال تماشای فیلم و گوش دادن به پادکست‌های مرتبط با زمینه موردعلاقه خودشان هستند.

 

پست مرتبط: بایدهایی که باعث شکست ما خواهند شد + سخنرانی آلن دوباتن ( فلسفه موفقیت )

 

رؤیاهای بزرگ

با ادامه روند یادگیری، هرروز که می‌گذرد انتظار افراد از خودشان بالاتر می‌رود و هرروز بیشتر از روزهای قبل منتظر دستیابی به ثمره تلاش‌های‌شان هستند.

فرد با هر ساعتی که برای یادگیری خود صرف می‌کند، احساس می‌کند که یک گام به موفقیت‌های بزرگ نزدیک‌تر می‌شود و به‌مرور رؤیاهای بزرگی در سر می‌پروراند.

مشکل اصلی زمانی پیش می‌آید که بعد از مدتی، افراد مشاهده می‌کنند که هیچ تغییری در زندگی‌شان به وجود نمی‌آید و همواره در حال درجا زدن هستند.

همیشه فکر می‌کنیم که اگر ما کتاب‌هایی را مطالعه کنیم، عضو گروه‌هایی شویم، ویدئوهایی را ببینیم و پادکست‌هایی را گوش دهیم که یک درصد افراد موفق جامعه از آن‌ها استفاده می‌کنند، ما هم جزو آن یک درصد خواهیم شد. ولی مشکل اینجاست که تنها آموختن مطالبی که افراد موفق می‌آموزند، ما را به جایگاهی که آن‌ها دارند، نخواهند رساند.

ذهنیتی که در مسیر یادگیری شکل می‌گیرد و اعتمادبه‌نفس کاذبی که در این روند به وجود می‌آید باعث ایجاد سرخوردگی‌ها و شکست‌های بزرگی در زندگی افراد می‌شود.

 

پست مرتبط: حضور در لحظه + سخنرانی تد در مورد عوامل اصلی مؤثر بر شادی افراد

 

مهم‌ترین و دشوارترین اقدام در مسیر موفقیت

مسئله‌ای که در این میان توجهی به آن نمی‌شود، انتخاب مسیر منحصربه‌فرد خودمان و سپس تلاش و کوشش و به کار بستن آموخته‌هایمان در طی کردن آن مسیر است.

شکست خوردن، اصلاح مسیر و ناامید نشدن از ادامه آن با انرژی و انگیزه مضاعف جزو اصول مهم کسب موفقیت‌های بزرگ هست.

تا زمانی که آموخته‌هایمان از کتاب‌ها، سمینارها، فیلم‌ها، پادکست‌ها، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی را کامل جذب نکنیم، تجربه نکنیم و در عمل به کار نبندیم و از شکست‌ها درس نگیریم، نمی‌توانیم به جرگه افراد موفق و تأثیرگذار جامعه بپیوندیم.

قبل از اینکه رؤیاهای بزرگ را در ذهنمان بسازیم باید خودمان را آماده تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و تحمل سختی‌های فراوان قبل از رسیدن به آن‌ها بکنیم.

 

پست مرتبط: ۳ توصیه برای استفاده بهینه از زمان + سخنرانی تد درمورد قدرت زمان

 

جمع‌بندی

یکی از اصول مهم در مسیر حرکت به سمت موفقیت، پذیرفتن این نکته است که تنها مطالعه  کتاب‌ها، گذراندن دوره‌ها و حضور در سمینارها بدون عملی کردن آموخته‌ها، ما را به یک فرد موفق و حرفه‌ای تبدیل نخواهد کرد. ممکن است با این کارها بر روی کاغذ جزو یک درصد افراد صاحب‌نظر و متخصص یک زمینه خاص در جامعه باشیم ولی مطمئناً در عمل جزو یک درصد متخصصین و بزرگان حوزه موردنظرمان نخواهیم بود.

در این‌گونه موارد این خطر بزرگ وجود دارد که فرد بعد از یک شکست همه‌چیز را رها کند و ناامیدانه از هر تلاش و اقدام دیگری در جهت رشد و پیشرفت و آموزش خود منصرف شود.

 بنابراین برای رسیدن به موفقیت و حضور در جمع یک درصدی افراد موفق و متخصص جامعه باید  بعداز مطالعه، آموزش و یادگیری، دست به عمل هم زد و آموخته‌ها را در میدان عمل آزمود و در این مسیر خود را برای انواع و اقسام شکست‌ها، درس گرفتن از آن‌ها، ناامید نشدن و ادامه دادن به تلاش‌ها، آماده کرد.

 

پست مرتبط: برای کسب موفقیت در زندگی هم سخت کار کنید هم هوشمندانه + سخنرانی تد

 

مسیر پیوسته موفقیت

در ادامه می‌توانید ویدئوی یک سخنرانی تد را مشاهده کنید که در آن سخنران از مسیر پیوسته موفقیت سخن می‌گوید و تجارب خود را در مورد شکست بعداز یک موفقیت بزرگ و کسب مجدد موفقیت بیان می‌کند.

پست مرتبط: تد چیست ؟ (همه چیز درباره کنفرانس های تد)

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *