جایی که شما به آنجا خواهید رسید

نه خیال‌پردازی‌ها و نه رؤیاهایی که در سر دارید، تأثیر چندانی بر مسیر حرکت شما در زندگی نخواهد داشت. حتی صِرف خواستن و دوست داشتن هم نمی‌تواند اثر زیادی در تعیین مقصدتان داشته باشد. جایی که شما به آن خواهید رسید و آنچه به دست خواهید آورد کاملاً به دیدگاه‌های شما نسبت به دنیای اطرافتان و تعاملاتی که با دیگران دارید و آنچه در عمل انجام می‌دهید، بستگی خواهد داشت.

این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چگونه به دنیای اطرافتان نگاه کنید، با چه کسانی و نسبت به چه چیزهایی حس نزدیکی و ارتباط داشته باشید. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از میان اعضای خانواده، دوستان، همکاران، فعالان دنیای حقیقی و دنیای دیجیتال با چه کسانی تعامل داشته باشید.

شما ناگزیر از این هستید که به شکلی واضح و قطعی تصمیم بگیرید علایق و ترجیحات چه کسانی را بالاتر از علایق و ترجیحات خودتان قرار دهید و علایق و ترجیحات چه کسانی را پایین‌تر از علایق و ترجیحات خودتان. چون روند اتفاقات و رویدادها شما را مدام در موقعیت‌هایی قرار خواهد داد که مجبور به انتخاب از میان یکی از این دو گزینه‌های شوید: یا ترجیحات و خواسته‌های خودتان و یا ترجیحات و خواسته‌های دیگری. و چه بهتر خواهد شد اگر قبل از رسیدن به لحظه نهایی انتخاب، تکلیف را با خودتان روشن کرده باشید.

به مرور که این کار را انجام دهید، تشخیص و ترجیح راه و روش درست به ناخودآگاه و بخش خودکار مغزتان منتقل خواهد شد و در هر شرایط سخت و دشواری به راحتی تشخیص خواهید داد که چه انتخابی داشته باشید و چه تصمیمی بگیرید.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

شمشیر دولبه اهداف

آنچه در زندگی قطعی است

داشتن استانداردهای بالا و تجربه زندگی شاد

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *