پیشنهاد یک جایگزین برای تلگرام

اینوریدر

اینوریدر

این روزها شایعات مربوط به فیلترینگ تلگرام در همه‌جا مطرح است. در مجالس خصوصی و عمومی، دور همی‌های دوستانه و رسمی، اخبار سیاسی و غیرسیاسی، در مورد تلگرام و حاشیه‌های مربوط به آن صحبت می‌شود.

در این خصوص موضوعات مختلفی برای بحث وجود دارد. خیلی‌ها از وضعیت کسب‌وکارهایی که در تلگرام فعال بودند اظهار نگرانی می‌کنند و تکلیف کسانی که در آن‌ها اشتغال داشتند، مشخص نیست. خیلی از افراد هم نگران ارتباطات خود با دیگران و همچنین اطلاعاتی که از تلگرام کسب می‌کردند، هستند.

به‌هرحال از میان بیش از چهل میلیون ایرانی، اکثر آن‌ها هیچ تمایلی به خروج از تلگرام و استفاده از دیگر نرم‌افزارها ندارند و معتقدند هیچ پلتفرمی نمی‌تواند جای خالی تلگرام را برای آن‌ها پر کند.

در این میان افرادی هم هستند که دغدغه مطالعه، یادگیری و تولید محتوا را در سر دارند. کسانی که از طریق تلگرام پیگیر نوشته‌های دیگران و همچنین محتواهای پربار و مفید تولیدشده توسط آنان هستند. آن‌ها از طریق عضویت در کانال‌ها و گروه‌های موردعلاقه خودشان، از تولید و انتشار محتوایی مطلع شده و از طریق لینک ارائه‌شده به وب‌سایت موردنظر هدایت‌شده و مطلب را مطالعه می‌کنند.

این دسته از افراد احساس می‌کنند که با عدم دسترسی به تلگرام، دسترسی‌شان به این وب‌سایت‌ها قطع شده و در جریان انتشار مطالب و محتواهای جدید قرار نخواهند گرفت.

من برای این عزیزان پیشنهادی دارم. راه‌حل من برای این مشکل، استفاده از فیدخوان‌های موجود در فضای وب هست. البته فیدخوان‌های مختلفی در بازار موجود است.

فیدخوانی که من از آن استفاده می‌کنم و عملکرد خیلی خوب و راضی‌کننده‌ای دارد، اینوریدر (Inoreader) هست.

با اینوریدر می‌توانید در هر لحظه، فهرستی از مطالب تازه منتشرشده وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های موردعلاقه خودتان را مشاهده کنید. با استفاده از اینوریدر نیاز نیست که برای اطلاع از انتشار مطالب جدید به وبلاگ/وب‌سایت موردنظرتان مراجعه کنید. فقط کافی است آدرس URL آن وبلاگ‌ها/وب‌سایت‌ها را در این نرم‌افزار وارد کرده و با مراجعه به آن از انتشار مطالب جدید مطلع شوید.

از نقاط قوت این نرم‌افزار این است که علاوه بر نسخه وب دارای اپلیکیشن‌های نسخه اندروید و iOS هم است و این نسخه‌ها قابلیت همگام‌سازی باهم را دارند. فقط کافی است در این نرم‌افزار یک نام کاربری برای خودتان تعریف کنید و در دستگاه‌های مختلف با آن نام کاربری وارد شوید.

محمدصادق اسلمی طی مطلبی در وبلاگش راهنمای تصویری استفاده از اینوریدر را به‌خوبی توضیح داده است.

ناگفته نماند فیدلی (Feedly) هم جزو فیدخوان‌های خوب و محبوب محسوب می‌شود که من مدتی از آن بر روی گوشی‌ام استفاده کرده‌ام ولی در کل ترجیح من استفاده از اینوریدر هست و آن را به شما دوستان خوبم توصیه می‌کنم.

پی‌نوشت: پیشنهاد می‌کنم در صورت فیلتر نشدن تلگرام هم، از اینوریدر به صورت روزانه استفاده کرده و وبلاگ‌های موردعلاقه‌تان را پیگیری و مطالعه کنید. مطمئنا بعد از مدتی اثرات مثبت این کار را در زندگی روزمره‌تان مشاهده خواهید کرد.

وب‌سایت اینوریدر برای ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری

 لینک دانلود نسخه اندروید اینوریدر از گوگل پلی

لینک دانلود نسخه iOS اینوریدر

 

 

پست‌های مرتبط:

توسعه برند شخصی با وبلاگ نویسی

۱۵ دلیل برای داشتن وبلاگ شخصی

سه گام برای نوشتن روزانه

۱۰ اصل مهم در نویسندگی

 

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *