همکاری وبلاگ نویسان با یکدیگر + سخنرانی تد در مورد کار تیمی

به نظر می‌رسد مردم ایران در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته، تمایل و رغبت کمتری به وبلاگ نویسی و در کل به‌کارگیری ادبیات مکتوب و نوشتاری دارند. البته این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هدف این نوشته پرداختن به آن نیست. ولی آنچه مسلم است این‌که هرچقدر میزان مطالعه و نوشتن در میان ملتی فراگیرتر باشد، آگاهی مردم به همان نسبت بالاتر و درنتیجه مسیر توسعه آن کشور هموارتر خواهد بود.

با توجه به این موضوع، یکی از اقدامات مثبتی که هر فرد ایرانی می‌تواند در جهت بهبود شرایط انجام دهد، ترویج فرهنگ مطالعه و همچنین ترغیب دیگران به مطالعه و نوشتن است. یکی از انواع نوشتار که مطالعه آن لذت‌بخش و جذاب است، مطالعه نوشته‌های روزمره یک فرد مشخص است که این کار از طریق مطالعه نوشته‌های وبلاگ نویسان صورت می‌گیرد.

در ایران هم وبلاگ نویسان فعال و قهار زیادی وجود دارند که وبلاگشان همواره به‌روز می‌شود و به‌صورت مرتب مطالب مفید و جذابی منتشر می‌کنند. اتفاقاً این افراد مخاطبین زیادی هم دارند که همواره پیگیر نوشته‌های آنان هستند.

یکی از اقداماتی که می‌تواند باعث افزایش کیفیت و جذابیت محتوای تولیدی، ترغیب افراد به مطالعه وبلاگ‌ها و همچنین آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با دیگر وبلاگ‌ها شود، همکاری وبلاگ نویسان با یکدیگر است. درواقع وبلاگ نویسان برای افزایش مخاطبان و شناساندن هرچه بیشتر توانایی‌هایشان و ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و نوشتن نیازمند همکاری با یکدیگر هستند.

 

پست مرتبط: ۴ تاکتیک ساده سئو برای وبلاگ نویسان + سخنرانی تد در مورد عملکرد گوگل

 

رقابت یا همکاری ؟

شاید وبلاگ نویسانی وجود داشته باشند که دیگر فعالین این حوزه را که در موضوعی مشابه با موضوع آنان می‌نویسند، رقیب خود بدانند و در حال رقابت با آنان باشند؛ اما مسئله این است که در این میان رقابتی وجود ندارد. حتی اگر موضوعات وبلاگ‌ها کاملاً مشابه هم باشند، ازآنجایی‌که هر نویسنده‌ای داستان مختص خود و صدای خاص خودش را در نوشتار دارد، رقابت در تولید محتوا معنایی نخواهد داشت. درواقع مخاطبان هر وبلاگ علاوه بر محتوا، به سبک نوشتار و داستان خاص نویسنده نیز علاقه‌مند هستند که از طریق رقابت قابل‌دستیابی نیست. چه‌بسا که دو وبلاگ نویس دو پست با یک موضوع کاملاً مشابه بنویسند و پست یکی بیشترین بازدیدکننده را داشته باشد ولی پست دیگری اصلاً با استقبال مخاطبان مواجه نشود.

با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد همکاری وبلاگ نویسان با یکدیگر بتواند فضای خوبی برای تولید محتوای ارزشمند و پرمخاطب و همچنین ترویج وبلاگ نویسی به وجود بیاورد.

 

روش‌های همکاری وبلاگ نویسان با همدیگر

وبلاگ نویسان با روش‌ها و شیوه‌های مختلفی می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. مطمئناً این کار با استقبال مخاطبان هم مواجه خواهد شد.

در ادامه روش‌های مختلف همکاری وبلاگ نویسان با یکدیگر را توضیح خواهم داد.

 

پست مرتبط: ۴اقدام ساده برای دیده شدن پست‌های وبلاگ + سخنرانی درمورد اهمیت فعالیت آنلاین

 

۱. همکاری در تولید پادکست و ویدئو

وبلاگ نویسانی که در موضوعات مشابه تولید محتوا می‌کنند، می‌توانند در موضوعات تخصصی‌شان با همکاری هم پادکست‌های مصاحبه‌ای و یا ویدئو تولید و منتشر کنند. این محتوا با استقبال مخاطبان مواجه خواهد شد.

 

۲. همکاری در نوشتن کتاب

یکی دیگر از زمینه‌هایی که افراد می‌توانند باهم همکاری کنند، نوشتن کتاب به‌صورت مشترک است.

کتابی که با همکاری و همفکری دو وبلاگ نویس متبحر نوشته شود، می‌تواند حاوی مطالب و نکات آموزنده و مفیدی باشد و موردتوجه قرار گیرد.

 

پست مرتبط: وبلاگ نویسی یا نوشتن در شبکه‌های اجتماعی ؟

 

۳. نقد پست‌ها

یکی از اقدامات و زمینه‌های همکاری که می‌تواند باعث هم‌افزایی و بهبود عملکرد طرفین شود، نقد پست‌های همکاران و ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات در مورد پست‌های مختلف آن‌هاست. این کار در بلندمدت می‌تواند دستاوردهای خوبی برای طرفین داشته باشد.

 

۴. برگزاری همایش و سمینارهای مشترک

دو یا چند وبلاگ نویس می‌توانند با همکاری هم و با حضور مخاطبانشان نسبت به برگزاری همایش یا سمینار اقدام کنند. مطمئناً این نوع رویدادها هم برای وبلاگ نویسان و هم برای مخاطبان بسیار جذاب و آموزنده خواهد بود.

 

پست مرتبط: روش‌های کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی و تولید محتوا

 

۵. نوشتن پست مهمان

نوشتن پست مهمان باعث می‌شود، در سبک و محتوای پست‌های منتشرشده در یک وبلاگ تنوع به وجود بیاید و مخاطبان با دیدگاه‌های متفاوتی هم آشنا شوند. علاوه بر این مخاطبان هرکدام از وبلاگ نویسان با سایر وبلاگ نویسان حوزه موردنظر نیز آشنا خواهند شد.

 

۶. معرفی وبلاگ‌های دیگر

روش همکاری دیگری که وجود دارد، معرفی پست‌ها و مطالب نوشته‌شده توسط وبلاگ نویسان حوزه مشابه است. در این صورت مخاطبان هم از این موضوع استقبال کرده و این کار باعث افزایش اعتماد آنان به ما خواهد شد.

 

پست مرتبط: ۴ توصیه برای کسب موفقیت در وبلاگ نویسی

 

جمع‌بندی

در این نوشتار سعی کردم لزوم همکاری وبلاگ نویسان با یکدیگر، مزایای این کار و روش‌های همکاری را توضیح دهم. موضوع مهمی که باید توجه ویژه‌ای به آن شود این است که برای جلب رضایت دیگر وبلاگ نویسان برای همکاری مشترک بایستی از روش‌های اصولی و درست استفاده کرده و رفتاری حرفه‌ای در پیش گرفت.

همچنین وبلاگ‌هایی که برای ارائه پیشنهاد همکاری انتخاب می‌شوند، بایستی موضوعی مشابه داشته و تا حدودی ازلحاظ تعداد مخاطب و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو هم‌سطح وبلاگ ما باشند.

 

می‌خواهید برج بسازید؟ ابتدا تیم بسازید

در ادامه می‌توانید ویدئوی یک سخنرانی تد را ببینید که موضوع آن کارهای تیمی و نحوه همکاری و عملکرد بهتر تیم‌های موفق نسبت به سایر تیم‌هاست.

پست مرتبط: تد چیست ؟ (همه چیز درباره کنفرانس های تد)

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *