فلسفه ناوال راویکانت در خصوص شبکه سازی تجاری

اخیراً در حرفه‌ها و شغل‌های مختلف، تأکید زیادی بر اهمیت شبکه سازی و تأثیر آن بر موفقیت افراد در زمینه‌های تجاری و کسب‌وکارهای تخصصی می‌شود. همچنین بخشی از همایش‌ها و گردهمایی‌ها و جلسات با عنوان شبکه سازی نامگذاری شده و از آن به عنوان فرصتی برای توسعه گروه دوستان و آشنایان در حوزه تخصصی با هدف افزایش امکان موفقیت یاد می‌شود.

از طرفی افرادی هم هستند که در حال کسب درآمد و سود از طریق آموزش و تدریس تکنیک‌ها و روش‌های مختلف شبکه سازی تجاری هستند. گروهی هم متأثر از این تبلیغات‌ها بدون اینکه اقدام چندان مفید و اثربخشی در کسب‌وکار و حرفه تخصصی خود انجام دهند، مدام در حال ثبت نام و شرکت در رویدادهای مختلف هستند تا شاید از طریق شبکه سازی کار خود را پیش ببرند و به موفقیت‌هایی بزرگ دست یابند.

اما دیدگاه ناوال راویکانت و فلسفه او در خصوص شبکه سازی برای من جالب توجه بود. بد ندیدم آن را با شما هم به اشتراک بگذارم:

من فکر می‌کنم شبکه سازی تجاری اتلاف وقت است. می‌دانم که افراد و شرکت‌هایی این مفهوم را رواج می‌دهند، زیرا برای مدل تجاری‌شان سود دارد. اما حقیقت این است که اگر در حال ساخت چیز جالبی هستید، همیشه افراد بیشتری وجود دارند که می‌خواهند شما را بشناسند. تلاش برای ایجاد روابط تجاری خوب، پیش از شروع کسب‌وکار، اتلاف وقت کامل است.

یک فلسفه خیلی راحت دارم: «سازنده‌ای باش که چیز جذابی می‌سازد که مردم می‌خواهند. کار خود را نشان بده، ساختش را تمرین کن. افراد مناسب بالاخره پیدایت خواهند کرد.»

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

معرفی کتاب | راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت

چه کتابهایی برای حل مشکلات ما مناسب تر هستند؟

چگونه خوش شانس باشیم؟ | پاسخ ناوال راویکانت

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *