منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۷)

برای مطالعه محتوای منتخب دو هفته پیش می‌توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۶)

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۵)

 

۱. ارزش آفرینی محتوا در دنیای مدرن

امروزه اهمیت محتوا و تأثیر و نقش آن در زندگی مردم و رشد کسب‌وکارها همواره در حال افزایش است. این روند باعث شده که محتوا به یکی از ابزارها و ضروریات جلب نظر مخاطب و کسب درآمد تبدیل شود.

درواقع هر کسب‌وکاری که تولید و بازاریابی از طریق محتوا سهمی در سبد سرمایه‌گذاری‌اش نداشته باشد، بعد از مدت کوتاهی محکوم به شکست خواهد بود.

اما موضوعی که در این میان اهمیت بیشتری یافته و بایستی مورد توجه قرار گیرد، چگونگی ارزش‌آفرینی محتوا و تأثیرگذاری آن بر مخاطب است.

یاور مشیرفر در مقاله‌ای ده هزار کلمه‌ای به این موضوع پرداخته و مطالب و موضوعات مهم و آموزنده‌ای را ارائه کرده است. علاوه بر این در مقاله یادشده مطالعات موردی جالبی انجام شده است.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم:

بحث ارزش‌گذاری و ارزش محتوا یک بحث پایان‌ناپذیر است. ارزش و قیمت محتوا و هم‌چنین تأثیر محل توزیع آن در قیمت نهایی محتوا تأثیر بسزایی دارد. چنانچه اگر یک محتوای یکسان را در دو بستر متفاوت توزیع کنیم، هرچند هزینه توزیع برای شخص توزیع‌کننده ناچیز هم باشد، باز با یک قیمت و ارزش برابر سنجیده نمی‌شود.

درواقع مبنای ارزش‌گذاری محتوا ممکن است از ترافیک تا برند تولیدکننده و ارزش تبلیغاتی متفاوت باشد. نظر به چنین دایرهٔ وسیعی از تغییرات ارزش محتوا، درک دقیق نحوه ارزش‌آفرینی محتوا ممکن است به ما در درک چرایی ارزش محتوا کمک کند.

برای مطالعه مقاله یاور مشیرفر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

اقتصاد تأثیر یا «محتوا چگونه ارزش‌آفرین می‌شود؟»

 

پست مرتبط: تولید محتوا برای مخاطب یا گوگل ؟ + سخنرانی تد درمورد ۴ شرکت موفق آمریکایی

 

۲. نگرانی از آینده

یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی مردم مخصوصاً در این روزها، نگرانی از آینده و پیش‌آمدهای محتمل و همچنین نحوه برخورد با آن‌هاست.

همواره این سؤال در ذهن افراد وجود دارد که برای آینده چه باید کرد و انجام چه کاری بهترین دستاورد و نتیجه را در آینده خواهد داشت.

شاهین کلانتری در نوشته‌ای به این سؤال پاسخ داده و از کارهای مثبت و تأثیرگذاری که می‌تواند نتایج ارزشمندی در آینده داشته باشد، سخن گفته است.

در بخشی از این نوشته می‌خوانیم:

فقط یک آدم ساده‌لوح است که به پیشگویی رمالان و جادوگران امروزی، یعنی تحلیلگران و روزنامه‌نگاران درباره آینده توجه می‌کند.

به قول محمد قائد ما محکوم به غافلگیر شدن درباره آینده‌ایم؛ و نسیم طالب هم کتاب چند صد صفحه‌ای قوی سیاه را نوشته تا پنبهٔ هر نوع پیشگویی کاسب‌کارانه را بزند.

اما این تضادی با آینده ندارد. ما کماکان می‌توانیم به آینده فکر کنیم، نگران باشیم و حتی کاری برای آن بکنیم.

برای مطالعه نوشته شاهین کلانتری بر روی لینک زیر کلیک کنید.

یک پیشنهاد برای فکر کردن به آینده

 

پست مرتبط: بیماری زیاده خواهی انسان‌ها در دنیای جدید

 

۳. کاهش سرعت برای پیشرفت در زندگی

یکی از مشخصه‌های اصلی دنیای مدرن، سرعت و شتاب بالای آن است. به‌طوری‌که این سرعت و عجله به زندگی شخصی مردم هم نفوذ کرده و حتی در شخصی‌ترین فعالیت‌ها هم گریبان گیر افراد شده است.

امروزه شاهد این موضوع هستیم که شتاب حتی در مطالعه، تفکر، قضاوت و حرف زدن افراد نیز تأثیرگذار بوده و باعث تغییر سبک آن‌ها شده است.

ناهید عبدی در پستی به این موضوع پرداخته و با نکوهش سرعت و شتاب بی‌حدومرز و فراگیر دنیای تکنولوژی، کند بودن را یک مزیت رقابتی که باعث پیش افتادن در بسیاری زمینه‌ها می‌شود، معرفی کرده است.
در بخشی از این پست می‌خوانیم:

کند بودن وقتی فرآیندی آگاهانه، خودخواسته و خودساخته می‌شود به ما اجازه می‌دهد در خلوتی از نبود آدم‌ها، فرصت رشد پیدا کنیم.

در این شلوغیِ رونده‌ها، کند بودن می‌تواند مزیتی متمایز و بی‌رقیب به ما بدهد.

برای مطالعه پست ناهید عبدی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

در تحسین کُندی

 

پست مرتبط: مفهوم و معیارهای موفقیت از نظر جامعه

 

۴. ترفندهای کپی رایتینگ

با توجه به رقابت بالای کسب‌وکارها در حوزه تولید و بازاریابی محتوا، به نظر می‌رسد اهمیت کپی رایتینگ روزبه‌روز بیشتر شده و تکنیک‌ها و ترفندهای آن نیازمند توجه بیشتری از سمت تولیدکنندگان محتوا هستند.

رایتینا که در زمینه تولید و بازاریابی محتوا فعال است و مقالات خوب و مفیدی هم در این زمینه تولید می‌کند، اخیراً مقاله‌ای در زمینه ترفندهای کپی رایتینگ منتشر کرده که برای فعالین حوزه محتوا می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم:

شما قطعاً نمی‌توانید ۳۰۰۰ کلمه همین طوری پرتاب کنید و توقع داشته باشید مخاطب زمان زیادی را در صفحه شما بگذراند و یا باز هم به سایت شما سر بزند و تنها راه جذب مخاطب در این شرایط استفاده از ترفندهای کپی رایتینگ است.

برای مطالعه این مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

۵ ترفند کپی رایتینگ که مخاطب را به محتوای شما می‌چسباند!

 

پست مرتبط: فرایند کاری دیوید اگیلوی برای نوشتن یک متن تبلیغاتی

 

۵. توصیه‌هایی از موفق‌ترین فرد این روزهای دنیای کسب‌وکار

سبک زندگی و توصیه‌های افراد موفق همیشه مورد توجه و علاقه افراد بوده است و همگان در پی آموختن و استفاده از روش‌ها و شیوه‌های موفقیت آن‌ها هستند.

یکی از این افراد موفق که موردعلاقه من هم می‌باشد، جف بزوس مؤسس و مدیرعامل آمازون است.

فاطمه مختاری در زومیت مقاله‌ای نوشته و در آن ۸ توصیه از جف بزوس را برای کسب موفقیت در کسب‌وکار تشریح کرده است.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم:

داستان موفقیت بزوس از سال ۱۹۹۴ شروع شد، زمانی که او سایت Amazon را در گاراژ خانه‌اش تأسیس کرد. در آن زمان، عصر دیجیتال تازه ظهور کرده بود و بزوس توانایی پیش‌بینی آیندهٔ این عصر را داشت. او از ابتدا می‌دانست که فروشگاه آنلاینش تنها به کتاب‌فروشی محدود نخواهد شد و تصمیم گرفت یک امپراطوری خلق کند که همه نوع جنس را با قیمت پایین فروخته و در عرض چند روز به‌دست مشتریان برساند.

برای مطالعه این مقاله در زومیت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

درس‌های موفقیت از ثروتمندترین فرد جهان

 

پست مرتبط: ۶ اقدام ضروری برای کسب موفقیت درهرکاری+سخنرانی تد درمورد تعریف موفقیت

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *