منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۳۵)

برای مطالعه محتوای منتخب دو هفته گذشته می‌توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۳۳)

منتخبی از محتوای منتشرشده در فضای وب (۳۴)

 

۱. ملال و زندگی ملال‌آور، واقعیت غیرقابل‌انکار

یکی از حالاتی که ما همواره از آن فراری هستیم و تلاش می‌کنیم حتی کودکان و عزیزانمان هم به آن دچار شوند، ملال و زندگی ملال‌آور است.

این رفتار به‌خصوص در رفتار با کودکان بیشتر اتفاق می‌افتد. پدر و مادر به‌محض مشاهده ملال کودکانشان، احساس گناه می‌کنند و در پی پیدا کردن یک سرگرمی برای آنان برمی‌آیند.

ترجمان به نقل از نیویورک‌تایمز مقاله‌ای در این مورد منتشر کرده که برای هرکسی می‌تواند مفید باشد، حتی کسانی که کودکی در خانه ندارند.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم:

اما ملال از آن چیزهایی است که باید تجربه‌اش کرد، نه آنکه با عجله کنارش زد. تجربهٔ ملال، در این معنا با آن تربیت بی‌رحمانهٔ مبتنی بر شرطی‌سازی در دوران ویکتوریا تفاوت دارد که چون تجربه‌ای مخوف بود برای تقویت قوای ذهنی توصیه می‌شد. برخلاف چیزی که بیشتر افراد در فرایند رشد می‌آموزند –اینکه فقط افراد حوصله‌سربر هستند که حوصله‌شان سر می‌رود- ملال سودمند است؛ برای ما خوب است.

برای مطالعه متن کامل این مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بگذارید دوباره حوصلهٔ بچه‌هایتان سر برود

 

مطلب مرتبط: روزمرگی ما و دنیای پر از سؤال کودکان

 

۲. اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی زندگی ما انسان‌ها

تمام تلاشت را می‌کنی که بهترین مسیر را برای زندگی و دست یافتن به اهدافت انتخاب کنی و تمام جوانب را در نظر می‌گیری؛ ولی بعد از تلاش فراوان یک اتفاق و رویداد غیرقابل‌پیش‌بینی باعث می‌شود که تمامی زحماتت به باد بروند.

روند زندگی هیچ‌وقت کاملاً خطی و بر اساس پیش‌بینی‌ها و خواسته‌های ما نبوده و نخواهد بود.

میثم مدنی در نوشتاری به این موضوع پرداخته و با عنوان کردن مثال‌های مختلفی از این نوع اتفاقات، این قانون زندگی را به‌خوبی تشریح کرده است.

در بخشی از این نوشته می‌خوانیم:

هر دوستی پایانی داره، هر کاری یک پایانی داره، گاهی خود ما حواسمون نیست یا در نظر نمی‌گیریم این موضوع رو، در نظر نمی‌گیریم که فرزند ما باید بره دنبال زندگیش، کارمندمون باید بره، دوستمون باید بره چیزهای جدید رو امتحان کنه، حالا یا باید دو طرف بفهمن موضوع رو یا این که یک اتفاقی پیش بیاد.

برای مطالعه این پست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

یک لیوان شیر و دو ساعت پیاده‌روی! (امیدواری یا نامیدی)

 

مطلب مرتبط: دلیل اصلی ناامیدی و دلسری ما از پیشرفت در یک زمینه خاص

 

۳. چرا باید مطالعه کنیم؟

هرکسی برای مطالعه کردن دلایل و توجیهات خاص خود را دارد. ولی به نظرم برخی دلایل وجود دارند که برای همه افراد اهل مطالعه باارزش هستند و جزو مزایای بزرگ این کار به شما می‌روند.

حمید طهماسبی در یادداشتی به این موضوع پرداخته و دو دلیل مهم برای مطالعه و دو پیشنهاد خوب برای آنچه بهتر است مطالعه کنیم، ارائه کرده است.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

با مطالعه و خواندن مطالب مختلف می‌توانیم مغز خود را درگیر کنیم و آن را ورز دهیم. درگیری که خودخواسته است و باعث می‌شود که براثر استفاده شدن تضعیف نشود. کلمات و جملات برای مغز ما همان نقش دستگاه‌های ورزشی، دمبل و وزنه و … را دارد. با مطالعه کتاب‌های انسان‌های دیگر این امکان به ما داده می‌شود که بتوانیم دنیا را از چشمان آن‌ها ببینیم. با تحلیل‌های آن‌ها و نکات و مواردی که آن‌ها می‌بینند بیشتر آشنا شویم.

برای مطالعه این مطلب بر روی لینک پایین کلیک کنید.

چرا و چه مطالعه کنیم؟

 

مطلب مرتبط: اندر مزایای مطالعه آثار داستانی

 

۴. حوزه شناخته‌نشده بازاریابی محتوایی

این روزها یکی از انواع دوره‌های آموزشی که عرضه آن در بازار آموزشی ایران بیشتر از تقاضای آن است، دوره آموزشی بازاریابی محتواست. ولی متأسفانه در عمل متناسب با حجم دوره‌های برگزارشده، شاهد استفاده درست و حرفه‌ای از این نوع بازاریابی در صنایع و بازارهای مختلف ایرانی نیستیم.

شاهین کلانتری در نوشتاری به این موضوع پرداخته که خواندن آن می‌تواند تلنگری باشد به فعالان این حوزه.

در بخشی از این مطلب می‌خوانیم:

طنز تلخ ماجرا اینجاست که ما برای معرفی و ترویج کاری که خودمان را فعال و کارشناس آن می‌دانیم، بازاریابی محتوا را به کار نبسته‌ایم. حتی بازاریابی محتوا، برای فعالان این حوزه هم موضوعی مبهم و مغشوش است.

برای مطالعه این پست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بازاریابی محتوا؛ محتاج بازاریابی محتوا

 

مطلب مرتبط: بازار بی سروسامان آموزش آنلاین در ایران

 

۵. زندگی عدسی گونه یا منشوروار

یکی از مواردی که تأثیر بسیار بزرگی در کیفیت زندگی ما و کسب موفقیت در زمینه‌های گوناگون دارد، داشتن تمرکز در انجام کارهای مشخص است.

محمد سلیمانی با تعابیری جالب این موضوع را در وبلاگش مطرح کرده است.

در بخشی از این نوشتار می‌خوانیم:

عدسی‌ها آن‌هایی هستند که روی چند تا کار مهم تمرکز کرده و آن قدر تمرین و ممارست دارند تا به یکی از خوب‌ها تبدیل بشوند

این افراد کسانی هستند که توانایی حذف کردن کارهای غیر ضروری را دارند و با بی رحمی تمام کارهایی که مهم نیستند را از برنامه‌شان حذف می‌کنند

برای مطالعه این پست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

منشور یا عدسی، کدام هستید؟

 

مطلب مرتبط: توجه و تمرکز ، باارزشترین و تأثیرگذارترین دارایی‌های ما

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *