ریسک اختصاصی خودتان را بیابید و به اندازه کافی در بازی بمانید

یافتن استعداد اصلی شخصی و موفق شدن در آن زمینه اگر اولویت اول زندگی هر کسی نباشد، مطمئنا جزو اولویت‌های بالای او محسوب می‌شود. در این خصوص انواع و اقسام آزمون‌ها و تست‌ها و مشاورها وجود دارند که به شما قول می‌دهند تا درست‌ترین پاسخ را برای شما بیابند و در اختیارتان قرار دهند. اما اگر تاکنون موفق نشده‌اید به این هدف دست یابید، علی‌الحساب این توصیه را در ذهن داشته باشید تا شاید روش بهتری یافتید و به نتیجه بهتری رسیدید: ریسک اختصاصی خودتان را بیابید و به اندازه کافی در بازی بمانید.

سؤالی که پیش می‌آید این است که ریسک اختصاصی‌تان چیست؟ ریسک اختصاصی همان ریسکی هست که حاضرید تحت سخت‌ترین شرایط در زندگی خودتان انجام دهید. همان فعالیتی که به قیمت از دست دادن خیلی چیزهای ارزشمند دیگر حاضر به ترک انجام آن نیستید. البته شاید بسیاری از اوقات این ریسک کردن ناخودآگاه و صرفاً برای دستیابی به حال خوب و حس لذت‌بخش ناشی از آن باشد.

اسکات آدامز که اکنون یکی از کارتونیست‌های بسیار موفق بین‌المللی هست، وقتی شاگرد مدرسه ابتدایی بوده، اغلب از روی شوخی تصاویر نامناسب معلمان و هم‌کلاسی‌های خود را می‌کشیده و آنها را به هم‌کلاسی‌هایش نشان می‌داده و از خنداندن آنان با این تصاویر لذت می‌برده. در عین حال می‌دانسته که اگر نقاشی‌هایش دست مدیران مدرسه بیفتد، مجازات‌هایی جدی در انتظارش خواهد بود. در واقع او حاضر بوده برای این اقدام سرشار از لذت خود، ریسک اخراج از مدرسه و یا تنبیه شدن را به جان بخرد.

شاید بهترین کار عمیق شدن در دوران کودکی و علایق ناخودآگاه، بکر و کودکانه آن دوران باشد و بعد داشتن تلاش و پشتکار برای رسیدن به گنج زندگی. به این معنا که زمان و تمرکز و انرژی خود را صرف آن استعداد و علاقه حقیقی کنید و تا می‌توانید در بازی بمانید.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

فلسفه ناوال راویکانت در خصوص شبکه سازی تجاری

در باب فضیلت خودخواهی

چگونه خوش شانس باشیم؟ | پاسخ ناوال راویکانت

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *