دو نقل قول الهام بخش از نسیم طالب

نسیم نیکولاس طالب نویسنده لبنانی – آمریکایی، سخنران، ریاضیدان و تحلیلگر ریسک که علاقمند و متخصص در زمینه‌های مرتبط با احتمالات و عدم قطعیت هم هست. معروف‌ترین کتاب او قوی سیاه هست که قبلاً یادداشت‌های متعددی در رابطه با محتوای آن منتشر کرده‌ام. نوع نگرش نسیم طالب به دنیا و مدل ذهنی او جزو جذاب‌ترین مدل‌های ذهنی هست که باعث شده افراد موفق بسیاری جزو دنبال‌کنندگان نوشته‌ها و اظهارنظرهای او باشند. از این به بعد تلاش خواهم کرد یادداشت‌ها بیشتری از نقل قول‌ها و دیدگاه‌های نسیم طالب به خصوص آنهایی که مرتبط با توسعه فردی و تصمیم‌گیری هستند، منتشر کنم.

از دست دادن قطار فقط زمانی دردناک خواهد بود دنبال آن بدوی! به همین ترتیب، نرسیدن به موفقیت‌هایی که دیگران از شما انتظار دارند، زمانی دردناک خواهد بود که شما در تلاش برای رسیدن به آنها باشید.

شاید خیلی از اطرافیان و دوستانتان انتظارات متعددی از شما داشته باشند یا اینکه منتظر باشند تا به موفقیت‌های خاصی برسید؛ اما برآورده نکردن این انتظارات و نرسیدن به این موفقیت‌ها تا زمانی که شما توجهی به آنها نکنید یا تلاشی برایشان نکرده باشید، دردناک نخواهد بود. کافی است انرژی و زمان زیادی را صرف برآورده کردن انتظارات دیگران کنید و در نهایت هم موفق به انجام این کار نشوید؛ در این صورت هست که احساس درد و رنج بسیاری به شما دست خواهد داد.

راحتی و آسایش شما را ضعیف‌تر خواهد کرد. ما نیاز به کمی تنوع و مقداری عوامل استرس‌زا داریم. نه زیاد ولی به میزان کافی.

پیوسته در آرامش و راحتی زندگی کردن باعث خواهد شد با اولین شوکی که زندگی به شما وارد می‌کند، فروبریزید و آسیب‌های جبران‌ناپذیری متحمل شوید. اما می‌توان با افزودن کمی فشار و زحمت به جریان زندگی، تا حد زیادی خود را در مقابل این فروریختن و از هم پاشیدگی محافظت کرد.

خارج شدن از ناحیه امن، یادگیری مهارت‌های جدید، یافتن شغل بهتر و مشارکت در چالش‌های مختلف که در جهت رشد و توسعه فردی ما باشند، هر کدام می‌توانند به عنوان محافظی در برابر چنین آسیب‌هایی عمل کنند.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کیند:

قوی سیاه چیست؟ چگونه با اتفاقات فاجعه‌بار غافلگیر نشویم؟

توزیع دم کلفت و نگاهی متفاوت به دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم

معرفی کتاب | پوست در بازی نوشته نسیم نیکولاس طالب

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *