سؤال از دن اریلی | بهینه‌ترین روش استفاده از زمان‌های روزانه

بهینه‌ترین روش استفاده از زمان‌های روزانه خودمان که بیشترین شادمانی و رضایت از زندگی را در پی داشته باشد، چه روشی است؟ چطور می‌توان ساعات محدود روزانه را به بهترین شکل ممکن صرف کرد به‌طوری‌که در نهایت زندگی لذت‌بخش‌تری را تجربه کنیم؟ یکی از مخاطبان دن اریلی سؤالی در این مورد پرسیده و دن در پاسخ از نتایج یک تحقیق گفته است.

پرسش

دن عزیز،

آیا با نوشتن این مطالب بهترین استفاده را از وقت خودت می‌کنی؟ اصلاً چطور باید بهترین استفاده را از زمان‌های خودمان بکنیم؟ به‌خصوص اوقات فراغت؟

پاسخ

نحوه سپری کردن زمان‌هایمان بیشتر شبیه روش خرج کردن پولمان است و مسئله اصلی همان معمای هزینه فرصت است. یک ساعتی که شما صرف مطالعه می‌کنید، همان یک ساعتی است که نمی‌توانید آن را صرف تمرین برای مسابقه دوی ماراتون کنید.

مردم از نظر اینکه چه چیزی آن‌ها را شادمان می‌کند، متفاوت از همدیگر هستند، اما متخصص طول عمر Dan Buettner برخی توصیه‌های کلی را در این خصوص ارائه کرده است. تحقیقات او نشانگر این هستند که شادمان‌ترین مردم در طول روز کمتر از ۳۰ دقیقه صرف تماشای تلویزیون می‌کنند، فقط ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، حداقل دو ساعت در روز به موسیقی گوش می‌دهند و شش تا نه ساعت می‌خوابند. آن‌ها همچنین دو تا چهار ساعت در هفته کارهای داوطلبانه انجام می‌دهند، تکنیک‌های آرامش‌بخش همچون مدیتیشن را اجرا می‌کنند، سالانه حداقل چهار هفته به مسافرت می‌روند، رابطه سالم جنسی دارند و گروه‌های دوستی‌شان از نژادها و قومیت‌های مختلف تشکیل شده است.

شاید رعایت و پیاده‌سازی همه این موارد یک تغییر سبک زندگی بیش از اندازه بزرگ در زندگی شما باشد، اما به نظر می‌رسد تلاش برای رعایت برخی از این توصیه‌ها و رعایت موارد بیشتر در طول زمان، برایمان کار آسان‌تری باشد.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

سؤال از دن اریلی | رویکرد نادرست ما در مواجهه با خطاهای دیگران

سؤال از دن اریلی | سردرگمی در استفاده از روش‌های افزایش بهره‌وری

سؤال از دن اریلی | بهترین توصیه ای که تاکنون به دن اریلی شده است

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *