چگونه لذت بیشتری از زندگی ببریم ؟

هر کسی به روش خود به دنبال دست یافتن به بهترین زندگی است؛ اما چگونه؟ چگونه می‌شود بهترین زندگی را برای خود ساخت؟

زندگی شما هیچ تغییری نخواهد کرد مگر اینکه کارهایی که هر روز انجام می‌دهید تغییر کنند. رمز موفقیت شما در کارهای روزانه‌ای است که انجام می‌دهید.

جان ماکسول

چه مدتی از روز را در حال انجام دادن کارهایی هستید که از انجام دادنشان لذت می‌برید؟ همین یک عامل تأثیر بسیار زیادی بر میزان لذت شما از زندگی دارد.

یعنی اگر احساس می‌کنید آن‌طور که باید از زندگی لذت نمی‌برید و یا زندگی خوبی ندارید، لازم است کارها و عادت‌های روزانه خودتان را مرور کنید.

شاید بگویید، در این شرایط نابسامان اقتصادی کشور که بیکاری دامن‌گیر بسیاری از مردم شده است و کاری وجود ندارد، چگونه می‌شود به دنبال کار مورد علاقه بود.

البته که به نظرم در این شرایط هم انجام کار موردعلاقه و کسب درآمد از آن شدنی است ولی اگر به هر دلیلی نمی‌توانید کار خودتان را عوض کنید، به فکر لذت بردن از همان کارهایی باشید که انجام می‌دهید. این توصیه را نه‌تنها در شغل که می‌توان در هر کار و عادت روزانه‌ی دیگری به کار بست و از آن لذت برد.

بسیاری از کارهای روزانه و روتین وجود دارند که ما از سر عادت و شاید ناچاری انجام می‌دهیم ولی می‌توان آن‌ها را با دیدگاه، ذهنیت و یا سبک و روشی انجام داد که از انجام دادنشان لذت برد.

بارها موقعیت‌های مختلفی برایم پیش آمده که بودن در آن موقعیت سخت و دشوار بوده، ولی دیگرانی را دیده‌ام که در همان شرایط دشواری که برای من غیرقابل‌تحمل بوده، در حال لذت بردن از لحظاتشان بوده‌اند.

البته که ارزش‌ها، اصول، معیارها و سبک زندگی هر کسی با دیگران متفاوت است ولی درصورتی‌که شرایط ناخوشایندی بر زندگی‌مان حاکم باشد، از دو حالت خارج نیست: یا از دستمان کاری برمی‌آید که اصولاً باید در جهت تغییر شرایط اقدام کنیم که همین اقدام خود لذت‌بخش خواهد بود و یا اینکه اوضاع و مدیریت شرایط از دست ما خارج است که در این صورت باید سعی در داشتن اوقاتی خوب با همان شرایط موجود داشته باشیم.

افراد بسیاری را دیده‌ام و می‌بینم که از شرایط کاری خود راضی نیستند و همین موضوع باعث نارضایتی آن‌ها از زندگی‌شان شده است.

در مواجهه با این افراد حرفی که به آن‌ها می‌زنم این است:

«اگر از کاری که انجام می‌دهی راضی نیستی، بعد از اتمام ساعات اداری، چه‌کاری انجام می‌دهی و زمانت را صرف چه چیزی می‌کنی؟

اگر بعد از ساعات اداری شروع به تلاش در جهت تغییر شرایط زندگی و کسب‌وکارت می‌کنی که اوضاع بالاخره بهتر خواهد شد و طبیعتاً از انجام همان کار که در جهت رسیدن به نقطه دلخواه خودت است، لذت می‌بری ولی اگر به‌محض رسیدن به خانه تا آخر شب جلوی تلویزیون هستی و فیلم و اخبار می‌بینی نه اراده‌ای در تو برای تغییر شرایط وجود دارد و نه اینکه اتفاق مثبتی قرار است بیفتد.»

افرادی که خود اراده‌ای برای تغییر ندارند معمولاً در چرخه نامحدود بدبختی و احساس بد نسبت به زندگی و خودشان گیر می‌افتند که می‌توان گفت رهایی از آن برایشان غیرممکن است.

بهترین زندگی با ایجاد عادت‌های خوب در جهت ایجاد سبک زندگی دوست‌داشتنی خودمان شروع می‌شود و جز این راه‌حل دیگری وجود ندارد.

 

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

ضرورت پرداختن به رشد و توسعه فردی در شرایط امروز کشور

دعوت به کشف چاه نفت اختصاصی خودتان

چگونه اینستاگرام باعث سرخوردگی و ناامیدی افراد می‌شود؟

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *