نقطه شروع برای تغییر و به وجود آوردن اشتیاق در زندگی

اولین و پرتکرارترین مسیر در زندگی انسان‌ها تبدیل کردن آن به مسئولیتی صِرف و تلاش نه چندان خوشایند برای به جا آوردن آن مسئولیت و گذران زندگی به هر شکل ممکن هست. اما راه دومی هم وجود دارد که کمتر پا خورده و کمتر پیموده شده؛ و آن تبدیل زندگی به اشتیاقی واقعی هست که از لحظه لحظه آن بتوان لذت برد.

نقطه شروع و اولین گام برای رسیدن به چنین زندگی خوشایندی درک این حقیقت هست که جایگاه فعلی هیچ کسی تنها گزینه ممکن نیست و صدها و شاید هزاران گزینه دیگر در مقابل هر فردی وجود دارد.

بی شک می‌توان روش زندگی و کار خود را عوض کرد. می‌توان شکست‌ها را هزینه‌های آزمایش چیزهای جدید دید. می‌توان از امتحان کردن نترسید. می‌توان در کنار زندگی معمولی خود یک زندگی پر از هیجان ساخت و از آن لذت برد. می‌توان گزینه‌های دیگری را هم امتحان کرد.

اما بدترین کاری که می‌توان انجام داد این است که زندگی بی‌خطری داشت، به وضع موجود چسبید و چیزی را امتحان نکرد. بدترین کار، قانع شدن به این است که زندگی همینی هست که در حال حاضر وجود دارد و اینکه هیچ تلاش دیگری نکرد و هیچ گزینه دیگری را امتحان نکرد.

و این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم و تمامی تفاوت‌ها با این یک انتخاب ابتدایی رقم می‌خورند؛ هر چند مطمئناً این آخرین انتخاب تعیین‌کننده زندگی نخواهد بود.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

بهترین شغل برای شما یا همان نقطه شیرین زندگی از نگاه جیم کالینز

شما چقدر در زندگی‌تان برنده هستید؟

تله ای که بسیاری از افراد گرفتارش هستند

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *