برندسازی شخصی در توییتر + سخنرانی تد درمورد قصه‌گویی توییتری

در این مدت که تلگرام در ایران از دسترس خارج شده است، مردم به استفاده از نرم‌افزارهای خاص برای دسترسی به آن روی آورده‌اند. همین موضوع باعث شده است که استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی خارج از دسترس مانند توییتر به‌مرور در بین مردم فراگیر شود.

علاوه بر این چند وقتی هست که با پیشنهاد دوست عزیزم شاهین کلانتری استفاده از هشتگ «توییت_نویس» در توییتر شروع شده که با استفاده از آن محتواهایی با موضوعات نویسندگی و توسعه فردی توسط اعضای مدرسه نویسندگی و سایر فعالان توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود.

همین اتفاق باعث شد تا تصمیم بگیرم بخشی از توصیه‌های کتاب Branding Yourself نوشته Erik Deckers و Kyle Lacy را در خصوص بایدها و نبایدهای استفاده از توییتر در راستای برندسازی شخصی با شما به اشتراک بگذارم.

در ادامه چند مورد از توصیه‌های نویسندگان این کتاب به همراه توصیه‌هایی از افراد فعال در توییتر نقل می‌شود.

 

پست مرتبط: برندسازی شخصی چیست ؟ + سخنرانی تد در مورد تأثیرات پنهان شبکه‌های اجتماعی

 

۱. خود واقعیتان باشید و از گذاشتن نقاب پرهیز کنید

این توصیه برای تمامی موقعیت‌ها و در همه شبکه‌های اجتماعی بایستی مورد توجه قرار گیرد. در توییتر هم این توصیه لازم است جدی گرفته شود.

برندسازی شخصی درواقع بر این اساس است که ما صداقت داشته باشیم و خود واقعی‌مان را به دیگران عرضه کنیم. به همین دلیل وقتی می‌خواهیم محتوایی را در فضای وب به اشتراک بگذاریم باید واقعیات را بیان کنیم.

علاوه بر این محتوای به اشتراک گذاشته‌شده باید هم شامل اطلاعات شخصی و هم اطلاعات حرفه‌ای ما باشد.

 

پست مرتبط:  اتیکت حضور در شبکه‌های اجتماعی + سخنرانی تد در مورد شبکه‌های اجتماعی

 

۲. هنر فالو کردن و آنفالو کردن و به اشتراک‌گذاری محتوای مناسب را یاد بگیرید

درصورتی‌که در توییتر حضور فعال داشته باشید، روزانه افراد مختلفی با توجه به ریتوییت‌های شما و محتوایی که توییت می‌کنید، شما را فالو یا آنفالو خواهند کرد.

بنابراین یکی از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید، افرادی است که آن‌ها را فالو یا آنفالو می‌کنید و همچنین محتوایی است که آن را توییت یا ریتوییت می‌کنید.

 

پست مرتبط: میکروبلاگینگ چیست؟

 

۳. الزامی برای فالو کردن فالوئرها وجود ندارد

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کسی را فالو کنید، ابتدا بیوی پروفایل او را مطالعه کرده و محتوای به اشتراک گذاشته‌شده توسط او را مرور کنید.

تصمیم نهایی را بر این اساس بگیرید که آیا آن‌ها برای شما و دستیابی به اهدافتان ارزشمندند یا تنها ترویج‌دهنده محتوای اسپم و بی‌ارزش هستند.

 

پست مرتبط: وبلاگ نویسی یا نوشتن در شبکه‌های اجتماعی ؟

 

۴. بخشنده باشید تا دستاوردهای زیادی داشته باشید

در توییتر از شما انتظار می‌رود که محتوا و اطلاعاتی که از دیگران به اشتراک می‌گذارید، بیشتر از محتوای خودتان باشد.

وقتی شما محتوای دیگران را به اشتراک بگذارید، آن‌ها بیشتر ترغیب خواهند شد تا محتوای منتشرشده توسط شما را به اشتراک بگذارند.

در دنیای حرفه‌ای‌گری ما نیازمند داشتن طرفداران و هواداران واقعی هستیم که تمایل و علاقه زیادی به اشتراک گذاشتن محتوای ما داشته باشند.

همیشه به یاد داشته باشید که اگر دوست دارید محتوای منتشرشده توسط شما به اشتراک گذاشته شود، شما هم باید همین کار را با محتوای دیگران انجام دهید.

 

پست مرتبط: ۶ مزیت راه‌اندازی کسب و کار براساس برند شخصی + سخنرانی تد درمورد عامل اصلی موفقیت استارت آپ‌ها

 

۵. محتوایتان را بر اساس یک برنامه و روند مشخص توییت کنید

نظرات مختلفی در مورد بازه‌های زمانی مناسب برای توییت کردن و یا تعداد توییت‌های ایده‌آل در هر روز وجود دارد ولی یک عدد طلایی برای آن تعیین نشده است. به نظر می‌رسد تعداد ۵ توییت در روز مناسب باشد.

این ۵ توییت بهتر است به‌این‌ترتیب باشند که یک توییت برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات روزمره خودتان و ۴ توییت برای به اشتراک گذاشتن محتوای دیگران و محتوای مربوط به صنعت و کسب‌وکاری که در آن فعال هستید، اختصاص یابد.

 

پست مرتبط: اصول راه‌اندازی کسب و کار براساس برند شخصی + سخنرانی تد درمورد رموز موفقیت

 

۶. کنترل زمان را در دست داشته باشید

یکی از مشکلات حضور در شبکه‌های اجتماعی، احساس نکردن گذر زمان و اتلاف وقت زیاد در صورت سهل‌انگاری است. به همین دلیل لازم است با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص و یا روش‌های دیگر مدیریت زمان، مدت‌زمان حضور خودتان در توییتر را کنترل کنید. در غیر این صورت از انجام بسیاری از کارهای مهم روزمره بازخواهید ماند.

 

توصیه‌هایی از افراد فعال در توییتر

در ادامه چند توصیه از برخی افراد فعال در توییتر در خصوص روش‌های درست فعالیت در توییتر به‌منظور برندسازی شخصی، نقل می‌شود.

  • در توییتر خودتان باشید. مردم یا عاشقتان می‌شوند و یا از شما متنفر خواهند شد ولی حداقل این خود شما هستید.
  • فعال بودن در توییتر مانند یک گفتگو است. زمانی را برای گوش دادن و توجه کردن به آنچه در توییتر می‌گذرد صرف کنید.
  • توییتر به اندازه افرادی که شما فالو می‌کنید خوب است.
  • ۸۰ درصد محتوای خود را به مطالب مفید برای دیگران اختصاص دهید و ۲۰ درصد آن را به مسائل و موضوعات شخصی خودتان.
  • یک حد بهینه برای ایجاد تعادل بین کیفیت و کمیت توییت‌هایتان بیابید.
  • سخاوتمند باشید و محتوای مفید را به اشتراک بگذارید، در مدت کوتاهی نتیجه کارتان را خواهید دید.

 

پست مرتبط: نحوه نوشتن متنی که مخاطب آن را بخواند + سخنرانی تد درمورد وایرال شدن محتوا

 

جمع‌بندی

حضور در هر محیطی آداب‌ورسوم خاص خود را دارد. همچنین برای ساخت یک برند شخصی تاثیرگذار لازم است در هر شبکه اجتماعی، موارد و اصول خاصی را رعایت کنیم.

در این پست سعی کردم تا برخی از اصول حضور در توییتر را به‌منظور برندسازی شخصی به نقل از کتاب Branding Yourself نوشته Erik Deckers و Kyle Lacy توضیح دهم. مهم‌ترین موارد گفته‌شده شامل حضور با هویت و شخصیت واقعی و همچنین دست‌ودلبازی در به اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید و محتوای دیگران است.

 

لینک حساب شخصی من در توییتر

 

قصه‌گویی در توییتر

در ادامه می‌توانید یک سخنرانی تد را مشاهده کنید که در آن اندرو فیتزجرالد از تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی مردم و روش جدید روایت داستان در محیط توییتر سخن می‌گوید.

پست مرتبط: تد چیست ؟ (همه چیز درباره کنفرانس های تد)

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *