نظام دیکتاتوری دنیای درون و آزادی فراموش شده

حکومت دنیای درون شما چه نوع حکومتی است؟

یک حکومت دیکتاتورمآب یا حکومتی آزاد بر مبنای نظرات آزادی‌خواهانه؟

شما هم برای رفتارها و گفتارهایتان مدام باید از حاکم درونتان مجوز بگیرید یا آزادید هر آنچه درست می‌دانید، بگویید و هرگونه که خواستید رفتار کنید؟

وجود بیشتر انسان‌ها گویی از چند فرد و چند شخصیت مجزا تشکیل شده: شخصیت واقعی خودشان و شخصیت‌هایی که دوست دارند شبیه آن‌ها باشند.

درون چنین انسان‌هایی یک نظام دیکتاتوری و زورگو حاکم است که در آن شعارها جای واقعیات را گرفته‌اند.

ساختار چنین نظام‌هایی بر مبنای فشار و خفقان و سانسور بنا شده و صرفاً باید رفتارها و گفتارهایی بروز کنند که نشان‌دهنده شخصیت مورد نظر باشند؛ در غیر این صورت تمامی گفتارها و رفتارها محکوم به سانسور و حذف شدن هستند.

اگر کوچک‌ترین اطلاعاتی در خصوص خود واقعی بخواهد به بیرون درز کند، بلافاصله جلوی آن گرفته شده و بدترین برخوردها صورت خواهد گرفت؛ مگر در خفا و در خلوت.

اما افرادی هم هستند که درونشان آزادی و دموکراسی برقرار است. همه چیز بر مبنای واقعیات موجود بنا شده و هر رفتار، گفتار و اطلاعاتی که واقعی باشد و نشان‌دهنده شخصیت حقیقی آن‌ها، در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد.

در اصل واقعیت برای چنین افرادی عین آزادی هست و از نشان دادن آن به دیگران هیچ پروا و ترسی ندارند و کوچک‌ترین سانسوری بر وجودشان حکمفرما نیست.

اگر به دنبال نشانه‌هایی از افراد دیکتاتورمآب هستید، برای این افراد دیدن عکس خودشان و شنیدن صدای ضبط شده‌شان اغلب تعجب‌آور هست و شاید اصلاً خوششان نیاید و حتی ناراحت هم بشوند. چون آنان به دنبال تصویر خیالی و ذهنی خودشان هستند و آن را ترجیح می‌دهند.

البته که میان دنیای آزاد و دنیای با حاکمان دیکتاتور فاصله‌ای هست که شاید هر کدام از ما در نقطه‌ای از آن فاصله قرار گرفته باشیم.

مطمئناً این نقاط ثابت نیستند و می‌توان جایگاه آن را در این طیف تغییر داد و هر روز به سمت برپایی یک حکومت آزاد بر مبنای واقعیات و حقایق گام برداشت به شرطی که اراده و علاقه‌ای برای رسیدن به این نوع حکومت درون وجود داشته باشد.

 

پی‌نوشت نامربوط: چند روزی هست که کانال تلگرامی خودم را مجددا فعال کرده‌ام و تصمیم دارم بخشی از نوشتارها، مطالعات و آموخته‌های روزانه‌ام را در آنجا منتشر کنم. نام کاربری کانالم در تلگرام @HoseinGhorbani1 هست.

از طریق این لینک هم می‌توانید وارد کانال شوید.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از مطالعه این یادداشت، در ادامه نوشتارهای زیر را هم مطالعه کنید:

دنیای ما و دنیای دیگران

استعدادهایی که به موفقیت ختم نمی‌شوند

پیرو فروچی و هنر پذیرش دیگران

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *