هیچ روزی روز خاص نیست!

روزهای خاص و متفاوت معمولاً وقتی خودشان را نشان می‌دهند که بخواهیم به شکلی متفاوت از سایر روزها تصمیم بگیریم و رفتار کنیم؛ و این رفتار متفاوت زمانی برایمان خوشایندتر خواهد بود که باعث شود از زیر بار مسئولیتی که قبلاً پذیرفته‌ایم شانه خالی کنیم.

کافی است رژیم گرفته و به خودتان قول داده باشید که اصلاً کیک شکلاتی نخواهید خورد. آن موقع هست که روز تولد خودتان و همه دوستان و همکارانتان به روزهایی خاص و متفاوت تبدیل می‌شوند تا خودتان را مجاز بدانید که هر بار رژیم غذایی‌تان را زیر پا گذاشته و از قراری که با خودتان گذاشته‌اید طفره بروید.

یا اگر تصمیم گرفته باشید که هر روز به هر قیمتی شده حداقل نیم ساعت مطالعه کنید، در این صورت روزهای خاص یکی پس از دیگری سر بر خواهند آورد و در ذهنتان خودشان را به شما نشان خواهند داد تا به راحتی بتوانید زیر قولی بزنید که به خودتان داده‌اید.

اگر خواهان تغییر و بهبود واقعی هستید، ناچار باید بپذیرید که هیچ روزی روز خاص نیست و همه روزها، همان روزهای معمولی هستند که باید به تمامی تعهداتی که پذیرفته‌اید، پایبند بمانید.

وگرنه توجیه کردن گاه و بی‌گاه لغزش‌ها و کوتاهی در متعهد ماندن به عهدی که با خود بسته‌اید، با آوردن بهانه روزهای خاص، به یک عادت و ابزاری برای فرار از زیر بار مسئولیت تبدیل خواهد شد و موفقیت‌ها روز به روز بیشتر رنگ خواهند باخت.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

۵ مانع ساختن عادت جدید یا انجام رفتاری مشخص به شکلی منظم

چرا اتکا به انگیزه در انجام کارها، چندان مؤثر نخواهد بود؟

مزایای نادانی

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *