هنر حذف کردن تنها راه نجات ما در دنیای شلوغ امروز

هنر حذف کردن تنها راه نجات ما در دنیای شلوغ امروز

دنیای امروز ما همچون مهمانی شلوغی شده است که هر کسی مشغول کار خودش هست. یکی برای خودش می‌نوازد، دیگری می‌خواند و آن‌یکی می‌رقصد و افرادی هم با صدای بلند سخن می‌گویند.

در این میان آن‌هایی که آشنایی کافی با این فضا ندارند، صرفاً به بلندترین صدایی که بیشتر هوش و حواسشان را درگیر کند، توجه می‌کنند و بعد از مدتی به صدای دیگری که در جذابیت و حجم بر دیگری غلبه می‌کند، مشغول می‌شوند.

این افزایش و کاهش حجم صداهای اطراف ما همچنان ادامه دارد و ما ناگزیر از شنیدن آن‌ها هستیم.

اما آنچه در این شرایط نقطه قوت آدمی محسوب می‌شود، قدرت تمرکز اوست. کافی است که ما تصمیم بگیریم صرفاً به یک یا چند صدای محدود گوش کنیم و بقیه صداها را حذف کنیم.

این هنر افراد هست که به چه میزان تحت تأثیر صداهای دیگر قرار نگیرند و اعصاب و روان خود را با صداهای مزاحم درگیر نکنند.

هنر اصلی همین است، هنر حذف کردن. هنری که هرکسی به میزان بیشتری از آن برخوردار باشد، بهتر خواهد توانست در میانه صداهای مزاحم و اعصاب‌خردکن، زمان و انرژی‌اش را مدیریت کند.

همین هنر حذف کردن هست که به مزیت رقابتی این روزهای بازار کسب و کار و زندگی تبدیل شده است.

دنیای امروز تبدیل به یک میدان مبارزه شده. حذف کن تا حذف نشوی. بی‌رحمانه حذف کن تا زندگی و عمرت را هدر ندهی.

هر کسی که بیشتر حذف کند، بیشتر تمرکز خواهد کرد و هر کس که بیشتر تمرکز کند، صدای واضح‌تری خواهد شنید و از طرفی به بهترین شیوه ممکن از زمانش بهره خواهد برد.

حافظه و مغز ما آن‌قدرها که فکر می‌کنیم قوی نیست. توانایی تحمل این حجم از واگرایی افکار و تنوع دغدغه‌ها را ندارد. ناچار یا باید از دغدغه‌هایش بکاهیم یا اینکه از او انتظار چندانی نداشته باشیم.

به زندگی هرکدام از افراد موفق این روزها در حوزه‌های مختلف که بنگرید، هنر حذف کردن را به‌عنوان اولین و مهم‌ترین هنر آن‌ها و رمز موفقیتشان مشاهده خواهید کرد.

بنابراین تا جایی که می‌توانید حذف کنید و از حذف کردن نهراسید که اگر شما حذف نکنید، آن‌ها شما را حذف خواهند کرد. حذف کنید تا ماندگار شوید.

 

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

خارج شدن از ناحیه آسایش ذهنی و بهبود عملکرد

۴ روش برای غلبه بر ترس از شکست

حفظ اصالت زندگی مهمترین گام در جهت رشد و موفقیت فردی

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *