شش نقل قول از ناوال راویکانت در مورد کتابخوانی

ناوال راویکانت یکی از افراد موفق و بسیار باهوش فعال در سیلیکون ولی هست که به شکلی پیوسته پیگیر گفته‌ها و نوشته‌هایش هستم. فردی که به دلیل داشتن درک و فهمی عمیق در زمینه‌های مختلف، به ساده‌ترین، موجزترین و البته قابل درک‌ترین شکل ممکن در مورد موضوعات مختلف صحبت کرده و دیدگاه‌های قابل تأمل و بسیار کاربردی و بکری ارائه می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود بتوان از او بسیار یاد گرفت. اگر با ناوال راویکانت آشنایی چندانی ندارید، پیشنهاد می‌کنم پست امین کاکاوند را در مورد فرشته‌ی شرقی سیلیکون ولی بخوانید.

یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته ناوال راویکانت مطالعه بسیار او و سبک خاصش در مطالعه کتاب‌هاست. به همین خاطر در ادامه شش نقل قول معروف از او در مورد کتابخوانی نقل می‌کنم که به نظرم می‌تواند راهنمای خوبی برای علاقمندان به مطالعه و کتابخوانی باشد.

 

هر چیزی را که عاشقش هستی مطالعه کن تا عاشق مطالعه شوی.

 

عشق واقعی به مطالعه وقتی به خوبی پرورش داده شود، تبدیل به یک قدرت ماورایی خواهد شد.

 

من همیشه برای خرید کتاب هزینه می‌کنم و هرگز به این کار به چشم هزینه نگاه نمی‌کنم. این برای من در حکم یک سرمایه‌گذاری هست.

 

اگر فصل اول کتاب به شکل مثبت و معناداری باعث جلب توجه من نشود، من یا کتاب را رها می‌کنم یا از چند فصل جلوتر به مطالعه ادامه می‌دهم.

 

کتاب بخوانید و از اخبار دوری کنید.

 

من شاید یک تا دو ساعت در روز مطالعه کنم. همین کار باعث می‌شود که من جزو ۰.۰۰۰۱ درصد افراد سرآمد دنیا باشم. فکر می‌کنم این کار به تنهایی عامل اصلی موفقیت مالی من در زندگی و همچنین هوش بالایی است که شاید در زندگی دارا باشم.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

دلیل اصلی ناامیدی افراد در میانه مسیر تلاش برای موفقیت

نکته‌ای مهم در روند ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار در زندگی

نسخه پیشنهادی ری دالیو برای موفقیت

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *