راهکار شما برای غلبه بر اضطراب و استرس روزانه چیست؟

راهکار شما برای غلبه بر اضطراب و استرس روزانه خودتان چیست؟ اضطرابی که شاید بیشتر ناشی از حضور دائمی در شبکه‌های اجتماعی و برخط بودن است.

افراد از دو روش برای حل این مشکل استفاده می‌کنند.

گروهی حضور دائمی در این شبکه‌ها را برمی‌گزینند و تلاش می‌کنند تا با هرچه بیشتر کردن این حضور و طولانی کردن زمان‌های تماس و برخط بودن، از استرس و اضطرابی که کل ذهن و فکرشان را درگیر کرده رهایی یابند.

قطع لحظه‌ای اتصال، استرس و اضطراب این افراد را چندین برابر خواهد کرد و از این رو راهی ندارند جز اینکه برخط باشند و اجازه ندهند استرس و اضطرابی که وجودشان را فراگرفته بیش از آنچه که هست، شود.

همواره در دسترس بودن، پاسخ دادن هر کامنت و سؤالی در اولین فرصت و سریع‌ترین زمان ممکن و کنترل مداوم پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی به خاطر ترس از دست دادن خبر یا موضوعی، جزو مشخصه‌های این گروه از افراد است.

اما افراد موفق رویه دیگری در پیش می‌گیرند. کمترین زمان بر خط بودن، در دسترس نبودن پیوسته، بی تفاوتی نسبت به محتوای زرد شبکه‌های اجتماعی از جمله رفتارهای عادی این گروه از مردمان است.

افرادی که دوستان و اطرافیانشان می‌دانند که دسترسی به آن‌ها از طریق تلفن و شبکه‌های اجتماعی و فضای دیجیتال، کاری است دشوار و گاهی اوقات نشدنی و بر این اساس انتظاری هم شکل نگرفته و طبیعتاً دلخوری چندانی هم وجود نخواهد داشت.

بهترین روش غلبه بر اضطراب و استرس همین در دسترس نبودن است. همین خاموش بودن دائمی گوشی. همین تعدیل کردن انتظارات دوستان و اطرافیان. همین فرار از محتوای زرد فضای وب و شبکه‌های اجتماعی. با همین رویه‌ها می‌توان بیشترین آرامش را کسب کرد.

هیچ فرد موفقی را در میان افراد گروه اول نخواهید یافت. چون کسب موفقیت با آن شیوه کاری نشدنی و غیرممکن است. چون منابع ما محدود است.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

بی نظمی روانی انسان امروزی و دلایل آن

روشی برای غلبه بر ناامیدی ناشی از حضور در شبکه های اجتماعی

چرا علیرغم تصمیمات و اقدامات اثربخش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم؟

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *