بهترین سبک نوشتاری در کپی رایتینگ

یک متن کپی رایتینگ خوب و تأثیرگذار باید بهترین ارتباط را با مخاطب برقرار کند و او را به انجام اقدامی خاص تشویق کند. برای اینکه بتوان به این هدف دست یافت، لازم است که متن به‌گونه‌ای تنظیم و نوشته شود که مخاطب هنگام مطالعه احساس کند که متن از طرف یک دوست و با بیانی خودمانی برای او تنظیم شده است.

متنی که بتواند این حس را در مخاطب به وجود بیاورد بایستی با استفاده از کلمات و عبارات ساده و جملات کوتاه و به واضح‌ترین شکل ممکن نوشته شود. به‌طوری‌که مخاطب به راحت‌ترین شکل ممکن متن را خوانده و پیام و مفهوم آن را درک کند.

در جایگاه یک کپی رایتر برای نوشتن چنین متنی باید مخاطب را یک دوست صمیمی در نظر گرفته و پیام مدنظر را به به شکلی ساده و صمیمی خطاب به او نوشت.

بسیاری از اوقات سبک گفتاری بسیار جذاب‌تر و تأثیرگذارتر از سبک نوشتاری است. به‌طوری‌که نویسنده هنگام نوشتن فرض می‌کند مخاطب در مقابل او ایستاده و خود را در حال سخن گفتن به‌صورت مستقیم با او در نظر می‌گیرد.

در این سبک نوشتاری معمولاً ضمایر ما و شما بیشتر از اسم محصول و شرکت تکرار می‌شود و این موضوع باعث احساس صمیمیت هرچه بیشتر در مخاطب می‌شود.

برای مثال به‌جای اینکه گفته شود:

شرکت X قدردان اعتماد مشتریان خود می‌باشد…

بهتر است نوشته شود:

ما قدردان اعتماد شما هستیم…

موضوع مهم دیگر که قبلاً هم به آن اشاره شد، سعی در نوشتن جملات روان و کوتاه با استفاده از کلمات کوتاه و ساده است.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین اصول در نوشتن یک متن کپی رایتینگ استفاده از کلمات و جملات ساده، کوتاه و روان است. در این صورت احساس خوبی به مخاطب دست داده و به‌آسانی پیام توسط او دریافت خواهد شد.

برای نوشتن چنین متنی بهتر است ابتدا با ادبیات رسمی و نوشتاری، متن حاوی پیام موردنظر را آماده کرده و سپس تلاش کنیم با استفاده از روش‌ها و شیوه‌های مختلف کار ساده و روان‌سازی را بر روی آن انجام دهیم.

تکنیک دیگری که کپی رایترهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند، نوشتن متن کپی رایتینگ خطاب به یک دوست بسیار صمیمی است که با این روش صمیمیت و سادگی متن ناخودآگاه افزایش پیدا می‌کند.

شما چه تکنیک‌های دیگری برای نوشتن یک متن تبلیغاتی که ساده و روان باشد، می‌شناسید؟

 

پست‌های مرتبط:

فرایند کاری دیوید اگیلوی برای نوشتن یک متن تبلیغاتی

اهمیت ایجاد علاقه در مخاطب با هنر تبلیغ نویسی

اهمیت شناخت مخاطب در کپی رایتینگ + سخنرانی تد درمورد جذب مخاطب

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *