معرفی کتاب | Hell Yeah or No نوشته درک سیورز

معرفی کتاب | Heal Yeah or No نوشته درک سیورز

کتاب Hell Yeah or No همانطور که می‌توان از عنوان آن حدس زد، در مورد هر چه بیشتر نه گفتن و هر چه کمتر پاسخ مثبت دادن به موقعیت‌هایی که خوب به نظر می‌رسند و درخواست‌هایی است که نه گفتن به آنها کار سختی به نظر می‌رسد. دِرِک سیوِرز، کارآفرین، بلاگر و نویسنده آمریکایی در این کتاب با گردآوری مجموعه‌ای از پست‌های کوتاه وبلاگ خود، تلاش کرده تا دستورالعملی برای انتخاب کارهایی که ارزش انجام دادن را دارند، ارائه دهد.

او متولد سال ۱۹۶۹ در کالیفرنیاست که از نوجوانی به موسیقی علاقمند شد و بعدها به خاطر فعالیت در حوزه موسیقی و تحت تأثیر مشکلاتی که در فروش سی‌دی‌های خود داشت، کسب و کاری برای فروش سی‌دی‌های موسیقی راه‌اندازی کرد که اتفاقاً خیلی هم موفق شد و بازار قابل توجهی برای خود پیدا کرد. این نویسنده در کتاب دیگر خود با عنوان Anything You Want داستان این کسب و کار را به شکلی مفصل تعریف کرده.

او کسب و کار خودش را که سایت فروش با عنوان CD Baby بود، در سال ۲۰۰۸ فروخت و بعد از آن مشغول کار نویسندگی و سخنرانی شد. به نظرم درک سیورز فردی بسیار خوش‌فکر، خلاق و الهام‌بخش است که می‌توان چیزهای مفید بسیاری از او آموخت.

او در کتاب Hell Yeah or No، مجموعه‌ای از یادداشت‌های کوتاه خود در وبلاگش را در قالب ۱۲۲ صفحه جمع‌آوری و به صورت یک کتاب منتشر کرده. موضوعات مطرح شده در کتاب عموماً مرتبط با توسعه فردی و افزایش بهره‌وری شخصی هستند.

می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی کتاب در وبسایت شخصی سیورز، این یادداشت‌ها را به شکلی مستقل هم مطالعه کنید.

به نظرم سبک نوشتن سیورز بسیار ساده و خودمانی هست که این موضوع باعث شده، خواندن کتاب‌های او برای افراد غیرانگلیسی زبان که سطح زبان انگلیسی‌شان پایین‌تر از حد متوسط هست، نسبتاً آسان و بسیار آموزنده و لذت‌بخش باشد.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

معرفی کتاب | پادشکننده نوشته نسیم نیکلاس طالب

معرفی کتاب | The Comfort Book نوشته مت هیگ

معرفی کتاب | غرقگی نوشته میهالی چیک سنت میهای

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *