شکست قبل از شروع

شکست قبل از شروع زمانی اتفاق می‌افتد که فرد عاجز از این باشد که گزینه‌های پیش روی خود را در زندگی اولویت‌بندی کرده و در نهایت بسیاری از گزینه‌های جذاب را حذف کند. این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که گزینه‌های روی میز در جذابیت با هم در رقابت هستند و انتخاب نکردن هر کدام کاری نشدنی به حساب می‌آید.

زندگی طوری هست که تقریباً می‌شود هر چیزی را که می‌خواهیم در بلندمدت به دست آوریم، اما نمی‌توانیم تمام چیزهایی را که دوست داریم داشته باشیم و این همان بخش تلخ ماجراست که کنار آمدن با آن نیازمند مهارت و جرئتی بسیار است.

خیلی از افراد چون نمی‌توانند دست به چنین انتخاب‌ها و حذف‌هایی بزنند، قبل از شروع شکست می‌خورند. چنین کسانی به خاطر ترس از رد شدن یک گزینه خوب و انتخاب نشدن بهترین گزینه همواره چندین گزینه را همزمان در ذهن دارند و در نهایت موفق به دستیابی به هیچ‌کدام از گزینه‌های جذاب نمی‌شوند.

تنها کاری که می‌توان در چنین موقعیت‌هایی انجام داد، ناامید نشدن و تلاش برای فلج نشدن در مقابل زیاده‌خواهی درونی است. باید به هر شکل ممکن انتخاب کرده و با قدرت به مسیر ادامه داد. به احتمال زیاد خیلی بیشتر از آنچه برای شاد بودن نیاز دارید به دست خواهید آورد.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

مهارتی که دست کم گرفته شده است

چهار توصیه از ناوال راویکانت برای گرفتن تصمیمات بهتر

معرفی کتاب | تصمیم گیری نوشته یونا لرر

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *