معرفی کتاب | معرفی نظریه بازی

معرفی کتاب معرفی نظریه بازی

به نظرم یکی از پایه‌ها و اصول مهارت تصمیم‌گیری به خصوص در تعاملات و همکاری‌های گروهی و اجتماعی، نظریه بازی هاست که یادگیری عمیق، اصولی و کاربردی آن می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها برایمان مفید واقع شود. برای رسیدن به این مقصود، مطمئناً فقط مطالعه کتاب کافی نخواهد بود و نیاز هست که در عمل هم این تئوری‌ها را بتوانیم به کار گیریم و در دنیای اطراف خودمان و تعامل‌هایی که شاهدشان هستیم، بتوانیم آنها را تشخیص داده و یاد بگیریم. با این وجود کتاب معرفی نظریه بازی می‌تواند گزینه مناسب و خیلی خوبی برای کسب این دانش و مهارت باشد.

دو نویسنده این کتاب به همراه یک کارتونیست، تلاش کرده‌اند تا نظریه های مهم بازی ها را به ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین شکل ممکن به مخاطبان خود ارائه دهند. علاوه بر اینکه زبان کتاب بسیار ساده و قابل فهم هست، تصاویر و کارتون‌هایی که در میانه بحث‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و دیالوگ‌هایی که در قالب کارتون‌ها ارائه شده، باعث می‌شود موضوعات به راحتی قابل فهم و یادگیری باشند.

نقطه قوت دیگر کتاب برای مخاطبان فارسی‌زبان می‌تواند زبان ساده و روان کتاب باشد که باعث می‌شود یک فرد با سطح زبان پایین‌تر از متوسط بتواند به راحتی کتاب را مطالعه کرده و علاوه بر یادگیری نظریه بازی ها، در جهت یادگیری و افزایش مهارت خود در مطالعه متون انگلیسی هم گام اثربخشی بردارد.

همچنین این کتاب برای کسانی که می‌خواهند آشنایی کلی با نظریه بازی ها و اصطلاحات و اصول پایه‌ای آن داشته باشند، می‌تواند بسیار مفید باشد. به طوری که با مطالعه این کتاب کم‌حجم بتوانند به میزان زیادی به هدف اصلی خود دست یابند.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

معرفی کتاب | چگونه بیندیشیم نوشته آلن جیکوبز

معرفی کتاب | سابلیمینال نوشته لئونارد ملودینو

معرفی کتاب | کیمیاگری نوشته روری ساترلند

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

2 دیدگاه

  1. سلام وارادت اقای قربانی عزیز.
    من یک سوال درباره خود سایتتون داشتم.
    اون هم اینکه سایتتون رو با المنتور آیا ساختین یانه؟
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *