معرفی کتاب | برنده باش نوشته اسکات آدامز

معرفی کتاب برنده باش نوشته اسکات آدامز

اسکات آدامز، نویسنده و کارتونیست آمریکایی متولد سال ۱۹۵۷ است که پستی‌ها و بلندی‌های بسیاری را در زندگی پشت سر گذاشته و شکست‌های عجیبی خورده و مشکلات نادری برایش پیش آمده. اما با وجود همه این موانع توانسته علاقه و استعداد واقعی خودش را یافته و به یکی از موفق‌ترین افراد در حوزه داستان‌های مصور تبدیل شود. اسکات آدامز خالق شخصیت دیلبرت هست که آثارش تاکنون جزو پرفروش‌های این حوزه بوده. این کارتونیست نویسنده در کتاب برنده باش تلاش کرده تا از تجارب و آموخته‌های خود در مسیر موفقیت و اتفاقات عجیب و غریب زندگی‌اش بگوید.

کتاب برنده باش که شامل سی و هشت فصل است، شامل بخش‌های متعددی از زندگی و مسیر موفقیت اسکات آدامز می‌شود که نویسنده در آن‌ها تلاش کرده، آموخته‌ها و اصول زندگی خود را با زبانی آمیخته به طنز روایت کند.

لحن کتاب، لحنی صمیمی، خودمانی و ساده و روان است که در کنار نکات مفید و آموزنده مطرح شده در آن، باعث می‌شود مطالعه آن بسیار لذتبخش و دوست‌داشتنی باشد.

از جمله مواردی که اسکات آدامز در کتاب برنده باش به آن می‌پردازد و بر آنها تاکید می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب ورزش به عنوان بخش ثابتی از برنامه روزانه و تلاش برای جامه عمل پوشاندن به این توصیه به هر قیمت ممکن با توجه به کارآمدی، خلاقیت، نگرش مثبت و بهبود تعاملات روزانه ناشی از این کار.
  • تلاش در جهت افزایش شانس موفقیت با اقدامات متعددی که اسکات آدامز به شکلی مفصل به آنها پرداخته است. از جمله یادگیری مهارت‌های عمومی و همچنین انتخاب راهبردهای اثربخش در زندگی.
  • انتخاب شادی به عنوان تنها هدف مفید زندگی و تلاش برای دستیابی به این هدف ارزشمند از طریق روش‌های کارآمد به ویژه داشتن برخورد و رفتار خوب با دیگران، تلاش برای حفظ سلامتی و داشتن برنامه‌ای منعطف در زندگی.
  • ساخت سیستم به جای انتخاب هدف که باعث خواهد شد شانس بیشتری به سراغمان بیاید و احساس شکست کمتری را تجربه کنیم. در واقع از نظر اسکات آدامز انتخاب هدف مختص افراد بازنده هست و بس.

در مجموع به نظرم نکات مفید و آموزنده در این کتاب در حدی هست که ارزش یک بار مطالعه را داشته باشد.

پی‌نوشت: من کتاب برنده باش نوشته اسکات آدامز را با ترجمه مریم پهلوانی مطالعه کردم که توسط انتشارات راه معاصر منتشر شده است.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

معرفی کتاب | A Master’s Secret Whispers نوشته کاپیل گوپتا

معرفی کتاب | راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت

معرفی کتاب | چگونه مثل امپراتور روم فکر کنیم اثر دونالد رابرتسون

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *