معرفی کتاب | Principles نوشته ری دالیو

معرفی کتاب Principles نوشته ری دالیو

ری دالیو (ریموند توماس دالیو) متولد سال ۱۹۴۹، میلیاردر کارآفرین، کارشناس مالی و مؤسس شرکت بریجواتر هست که که در رتبه‌بندی ثروتمندترین افراد جهان توسط بلومبرگ در حال حاضر در رده ۱۳۱ قرار دارد و مجله تایمز او را جزو ۱۰۰ فرد تأثیرگذار دنیا معرفی کرده است. ری دالیو شرکت بریجواتر را در سال ۱۹۷۵ در آپارتمان خود تاسیس کرد که اکنون به یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در دنیا تبدیل شده. این فرد موفق در کتاب Principles تلاش کرده تا ۴۰ سال بعد از تاسیس این شرکت موفق تمامی اصول و قواعد فردی و شغلی خود را که منجر به این موفقیت‌های بزرگ در زندگی شده‌اند، به واضح‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهد.

کتاب Principles شامل سه بخش است که در بخش اول کتاب، دالیو تلاش کرده تا داستان زندگی خود را تعریف کند. بخش دوم کتاب به اصول فردی او اختصاص یافته و در بخش سوم هم اصول این مرد موفق در دنیای کسب و کار تشریح شده است.

اولین اصولی که ری دالیو آنها را قواعد اصلی زندگی خود می‌داند، عبارتند از:

خودت به تنهایی فکر کن تا تصمیم بگیری: ۱) چه می‌خواهی، ۲) چه چیزی درست است، ۳) چه کاری باید انجام دهی تا با توجه به شماره ۲ به شماره ۱ دست پیدا کنی.

و این کار را با تواضع و گشاده‌رویی کامل انجام بده تا بتوانی به بهترین افکار و ایده‌ها دست یابی.

ری دالیو معتقد است کلید موفقیت این است که بدانی چطور تلاش بسیاری بکنی و شکست‌های خوبی بخوری. منظور از شکست خوب هم شکست‌هایی هست که دردناک باشند و به یادگیری‌های بزرگ منجر شوند، نه شکست‌های بدی که باعث شوند تو به طور کامل از بازی خارج شوی.

البته غیر از این موارد، موضوعات و نکات کاربردی و اثربخش متعدد دیگری در این کتاب نزدیک به ششصد صفحه‌ای مطرح شده است که باعث می‌شود مطالعه آن برای هر کسی در هر جایگاه و موقعیتی مفید باشد. البته تلاش خواهم کرد در میان یادداشت‌های روزانه هر از چند گاهی به نکات مطرح شده در این کتاب هم اشاره‌ای بکنم.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

معرفی کتاب | معرفی نظریه بازی

معرفی کتاب | دوباره فکر کن اثر آدام گرانت

معرفی کتاب | کیمیاگری نوشته روری ساترلند

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *