سه متغیری که همراستایی آن‌ها بازده شما را حداکثر خواهد کرد

سه متغیری که همراستایی آن‌ها بازده شما را حداکثر خواهد کرد

جان سی مکسول از سه متغیر برای اولویت‌بندی کارهای خود استفاده می‌کند. سه متغیری که خودش آنها را ۳R می‌خواند (هر سه متغیر در زبان انگلیسی با حرف R شروع می‌شوند). همان‌طور که مکسول اشاره کرده، همراستایی این سه متغیر بازدهی او را در کارها به حداکثر می‌رساند.

این سه متغیر عبارت‌اند از:

Requirement

Return

Reward

معادل این سه در زبان فارسی به ترتیب عبارت‌اند از وظیفه، بازده و پاداش.

وظیفه همان کاری را شامل می‌شود که ما مجبوریم آن را به هر شکل ممکن انجام دهیم. شاید بتوان کارهای روزمره و شغل رسمی‌مان را جزو این دسته محسوب کرد.

بازده شامل کارهایی می‌شود که ما در آنها توانمند هستیم و از مهارت بالایی در آن زمینه‌ها برخورداریم. به طوری که توانمندی و یادگیری و در نتیجه درآمد ما در این کارها بهتر و بیشتر از سایر کارهاست و نسبت به سایرین هم بازدهی بالایی در آنها داریم.

پاداش هم همان انجام کارهای مورد علاقه ماست. کارهایی که انجام آن برای ما همچون تفریح لذت‌بخش است و شادی بیشتری برایمان به همراه دارد.

در واقع اگر ما بتوانیم حوزه فعالیت خود را در ناحیه اشتراکی این سه متغیر انتخاب کنیم، در این صورت حداکثر کارایی و بازدهی را خواهیم داشت و طبیعتاً در زمینه مورد نظر به موفقیت‌های بزرگی دست خواهیم یافت.

انجام دادن کاری که هم انجام وظیفه باشد، هم به ما انرژی بدهد و هم باعث کسب پاداش درونی و بیرونی برایمان شود، بهترین و لذت‌بخش‌ترین کار زندگی خواهد بود و بیشترین دستاورد را برایمان به همراه خواهد داشت.

از این رو همان‌طور که جان سی ماکسول هم اشاره کرده این سه متغیر می‌تواند جهت اولویت‌بندی کارها مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت هم باعث کسب دستاوردهای بزرگ شود.

بنابراین بهتر است در جستجوی این محدوده در زندگی خودمان باشیم. شاید جستجو و یافتن آن انرژی و زمان قابل توجهی از ما بگیرد ولی مطمئنا می‌تواند باعث تحولات بزرگ و مثبتی در زندگی‌مان شود.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

نکته‌ای مهم در روند ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار در زندگی

خط قرمزهای فکری و تأثیری که بر تفکر ما دارند

نقص بزرگ ذهن انسان برای قرار گرفتن در مسیر رشد و پیشرفت

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *