سؤال از دن اریلی | روشی اثربخش جایگزین دریافت بازخورد

یکی از راهکارهای ما برای بهبود، رشد و پیشرفت در محل کار معمولاً دریافت بازخورد از همکاران و مدیرانمان در خصوص عملکردهای قبلی‌مان و بازنگری در رفتارها و اقداماتمان بر اساس آن بازخوردها است. به نظر می‌رسد درصورتی‌که بتوانیم بازخوردهای صادقانه، واقع‌بینانه و عملی بگیریم، به‌مرور رشد خوبی در محل کار داشته باشیم. دن اریلی پیشنهاد اثربخش دیگری به‌عنوان جایگزینی برای دریافت بازخورد با هدف رشد و ترقی هر چه بهتر در محل کار ارائه داده است.

پرسش

دن عزیز،

من اخیراً در محل کارم ترفیع گرفته‌ام و به‌زودی جلسه‌ای با مدیرم در مورد چند هفته اول کاری که جدیداُ بر عهده گرفته‌ام، خواهم داشت. بهترین راه برای دریافت بازخورد مفید و استفاده حداکثری از این جلسه چیست؟

پاسخ

به نظر می‌رسد روال طبیعی این است که شما از مدیرتان بخواهید تا عملکرد شما را تا امروز ارزیابی کند. اما تحقیقات نشان می‌دهند که در اصل، نگاه به گذشته بهترین روش برای فهمیدن این موضوع که در آینده چطور باید رفتار متفاوتی داشته باشید، نیست. به‌جای درخواست برای بازخورد، که اغلب نیازمند نگاه به گذشته همراه با پاسخی مبهم هست، تلاش کنید از مدیر خودتان درخواست ارائه توصیه‌هایی برای آینده کنید. این کار آنها را ترغیب خواهد کرد با نگاه بلندمدت، پیشنهادهای مشخص و ایده‌هایی عملی و کاربردی به شما ارائه دهند.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

سؤال از دن اریلی | آیا یادآوری تأثیری بر تغییر رفتار ما دارد؟

سؤال از دن اریلی | روشی برای متعهد ماندن به یک برنامه

سؤال از دن اریلی | روشی برای غلبه بر مشکل فراموشی

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *