سؤال از دن اریلی | بهترین راه اعتمادسازی در کسب و کار

سؤال از دن اریلی | بهترین راه اعتمادسازی در کسب و کار

افراد در کسب و کار خودشان روزانه با افراد مختلفی ملاقات می‌کنند. در چنین موقعیت‌هایی اشخاص اغلب علاقه‌مند هستند در ارتباط با فرد مقابل اعتمادسازی کنند و شاید از این طریق باعث ساخته شدن روابط بلندمدت و در نهایت گسترش شبکه حرفه‌ای در کسب و کارشان شوند.

یکی از مخاطبان دن اریلی از او سؤالی در مورد این دغدغه خود پرسیده است.

پرسش

دن عزیز،

من در شغل خودم همیشه افراد جدید زیادی را ملاقات می‌کنم، و با هدف رشد و پیشرفت در کار خودم دوست دارم با آن‌ها یک سری روابط بر پایه اعتماد بنا کنم. بهترین راه در کسب و کار برای تقویت اعتماد متقابل چیست؟

پاسخ

یک استراتژی کلیدی این است که نشان دهید حتی اگر در حال تجارت و انجام کارهای مرتبط با کسب و کارتان هستید، حواستان به منافع و ترجیحات فرد مقابل هم هست – حتی با هزینه‌ای که شاید خودتان متحمل شوید.

تصور کنید در یک رستوران هستید و یک غذای گران‌قیمت ذریایی سفارش می‌دهید. یکی از پیشخدمت‌ها سر میزتان می‌آید و به شما می‌گوید که این غذا تمام شده و پیشنهاد می‌کند به جای آن جوجه را امتحان کنید، که به همان اندازه خوشمزه است و قیمت کمتری هم دارد. در مقابل پیشخدمت دیگری به شما خاویار پیشنهاد می‌دهد که متوجه می‌شوید سه برابر گران‌تر از غذای مدنظرتان است.

مطمئناً شما به پیشخدمت اول بیشتر اعتماد خواهید کرد. او نشان داد که حاضر است انعام کمتری (برای غذای ارزان‌تر) دریافت کند، چون می‌خواسته شما تجربه لذت‌بخش‌تری داشته باشید. دفعه بعد که به رستوران بروید، دنبال آن پیشخدمتی خواهید بود که منافع شما را در نظر گرفته بود. بهترین راه برای اعتمادسازی در کسب و کار این است که به فرد مقابلتان نشان دهید شما حواستان به منافع و ترجیحات او هم هست.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

سؤال از دن اریلی | ناامیدی از ایجاد تغییر مثبت در دنیا

سؤال از دن اریلی | بهترین راه غلبه بر تمایل به رفتارهای غیرمنطقی

سؤال از دن اریلی | تأثیر حضور دیگران بر کیفیت تجارب ما

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *